Det er nemlig rigtigt i min verden er det en kortsigtet og egoistisk handling at afskaffe efterlønnen, krisen har vist at vores arbejdsmarked, ikke er 100% fail proof, og efterlønnen blev jo i sin tid oprettet for at give os unge mennesker en chance på arbejdsmarkedet, og personligt så tror jeg på at danmark bliver et uland om ikke ret mange år, hvor ungdoms arbejdsløsheden bliver omkring de 80% men det er en anden historie, det korte af det lange er det er meget dumt at afskaffe efterlønnen.
|
Seo++:Det er nemlig rigtigt i min verden er det en kortsigtet og egoistisk handling at afskaffe efterlønnen.
Hvorfor er det kortsigtet at afskaffe efterlønnen?
Hvorfor er det egoistisk at afskaffe efterlønnen?
Når det er sagt, så er jeg den første, der vil stemme for at udslidte personer inden for brancher så som slagteriarbejdere, jord-og betonarbejdere mv. kan gå på førtidspension.
Men så er det fordi de ikke kan klare at arbejde mere - ikke fordi de vil hygge sig.
Seo++:Efterlønnen blev jo i sin tid oprettet for at give os unge mennesker en chance på arbejdsmarkedet
Det der giver chancen på arbejdsmarkedet er dine kvalifikationer - ikke din alder. Hvis du f.eks. søger et salgsjob og beviseligt kan sælge bare dobbelt så meget som alle andre ansøgere og du kræver det samme i løn, så er arbejdsgiver totalt ligeglad med om du er ung eller gammel - så er det dig han vil have.
Seo++:Det korte af det lange er det er meget dumt at afskaffe efterlønnen.
Hvem er det, der skal betale til vores samfund?
Til de unges uddannelse?
Til de ældre der har brug for hjælp på plejehjemmet?
Til personalet på sygehusene?
Det er dig og mig.
Men jeg har IKKE lyst til at betale for at sende fuldt arbejdsdygtige mennesker på evighedsferie på solkysten hvor de kan gå rundt og spille golf for mine skattekroner.
Vi bliver nødt til at være flere der yder en indsats hvis vi skal fastholde ydelserne til dem der virkelig trænger til det.
Og det starter med, at folk ikke skal slappe af og sige "Jeg går alligevel snart på efterløn så jeg gider ikke uddanne mig, arbejde ekstra osv.
Nej, folk bør få en anden indstilling - en indstilling til at gøre noget, så vi også fremover kan konkurrere med den stadigt øgede konkurrence fra udlandet, specielt Indien og Kina.
For de sover ikke derovre. Det er kun lige begyndt.
Den person jeg anser for at være verdens dygtigste og højest betalte i markedsføring har jeg på video hvor han underviser kinesiske virksomhedsledere.
Tag det som et tegn på hvad der er i vente.
Når enderne ikke hænger sammen for at få økonomien i den danske statskasse til at gå op, så bør alt tages op til overvejelse, så pengene bliver fordelt mest rimeligt.
Og det skal gå stærkt med tilpasningerne.
Den hastighed som regeringen lægger op til ved jeg ikke om jeg skal grine eller græde over.
Det er NU vi har brug for forandringen - ikke om 15 år.
Der er kun een vej ud af krisen: At blive dygtigere, at arbejde mere intelligent, at bruge mere tid på at skabe vækstvirksomheder, der kan konkurrere internationalt.
At tro andet er at stikke blår i øjnene på sig selv.
Venlig hilsen,
Christian
Bliv gratis medlem