du smider bare den automatiske opdatering igennem kontrolpanelet på, den opdaterer selv databasen så det er ikke nødvendigt med andet backup end det man plejer med mindre man er super nervøst anlagt :)
Har aldrig taget nogen backup, ved ikke hvordan man gøre...... måske jeg lige skulle sætter mig ind i det først......
EDIT: Har nu downloadet min side til mit skrivebord og komprimereret den.....
Men har svært ved at gennemskue, hvordan jeg tager backup af databasen.....
Kan jeg hive fat i surftown support for dette??
Jeg kan anbefale to plugins der hedder 'WordPress Backup (by BTE)' og 'WP-DBManager'. Du kan evt. læse lidt om dem her: 3 sikkerheds-plugin du behøver.
Har set lidt på det sidste plugin du skrev om, men kan ikke finde ud af dette:
You may need to make /wp-content writable (at least temporarily) for it to create this directory.
For example:
$ cd /wordpress/$ chgrp www-data wp-content (where "www-data" is the group your FTP client uses)
$ chmod g+w wp-content
Ved normalt godt hvad chmod er, men kender ikke til det de beskriver??
du smider bare den automatiske opdatering igennem kontrolpanelet på, den opdaterer selv databasen så det er ikke nødvendigt med andet backup end det man plejer med mindre man er super nervøst anlagt :)
Har aldrig taget nogen backup, ved ikke hvordan man gøre...... måske jeg lige skulle sætter mig ind i det først......
EDIT: Har nu downloadet min side til mit skrivebord og komprimereret den.....
Men har svært ved at gennemskue, hvordan jeg tager backup af databasen.....
Kan jeg hive fat i surftown support for dette??
Jeg kan anbefale to plugins der hedder 'WordPress Backup (by BTE)' og 'WP-DBManager'. Du kan evt. læse lidt om dem her: 3 sikkerheds-plugin du behøver.
Har set lidt på det sidste plugin du skrev om, men kan ikke finde ud af dette:
You may need to make /wp-content writable (at least temporarily) for it to create this directory.
For example:
$ cd /wordpress/$ chgrp www-data wp-content (where "www-data" is the group your FTP client uses)
$ chmod g+w wp-content
Ved normalt godt hvad chmod er, men kender ikke til det de beskriver??
Tror bare du kan nøjes med at gøre wp-content mappen writeable, indtil den mappe er lavet. Du siger du kender til CHMOD, så jeg formoder du ved hvordan man gør :) Bare husk at sætte indstillingerne tilbage til normal igen bagefter.
Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk