Hjælp til at beregne salgsprisen inkl. bruttoavanceprocent i et skema i Excel
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
29-12-2010 kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej Aminoer
Jeg er igang med, at lave et skema i Excel 2007, hvor man har salgsprisen i en celle, og skal kunne skrive sin ønskede bruttoavanceprocent i en anden celle. I den tredje celle, der skal der være beregnet en salgspris inkl. bruttoavancen . Den celle hvor bruttoavanceprocenten indtastes, det er en formateret procent celle.
Hvordan gør man det og hvilken formel skal man bruge?
Håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe :)
Svar
Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Kunne en enkelt måde at gøre det på ikke være, at skrive 1,xx (xx = din anvance) i felt 2 og så =sum(felt1*felt2) i felt 3 ?
Svar
Arbejder med online salg og design.
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
29-12-2010 kl. 10:28
Svar
Hej Mathias
Det virker ikke. Ligenu arbejder jeg med en bruttoavanceprocent på 50% i skemaet og der skal bruttofortjenesten , være det samme som salgsprisen.
Svar
Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Kennet
Fra
maila
Skrevet
29-12-2010 kl. 11:10
Svar
Håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe :)
Hej Mads.
Hvis det kniber med hjælpen her på Amino , så vil jeg anbefale dig af kigge forbi: http://forum.excel-regneark.dk/
Mvh
Kennet
Svar
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Hej Mads,
Se dette link hvori jeg udreder formlerne du skal bruge bemærk jeg har et excl ark der kan gøre dettte for dig - se i kinket.
http://www.amino.dk/forums/t/56414.aspx?#352485
Send mig din mail adresse så får du en kopi deraf.
Godt nytår john
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
29-12-2010 kl. 16:36
Svar
Tak for hjælpen John. Jeg har sendt min mail til dig.
Også godt nytår til dig :)
Svar
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Hej Mads, selv tak regneark er på vej til dig - hvis behov så bare kom igen !
john
Svar
Tilmeldt 1. Jan 11
BHS
Skrevet
01-01-2011 kl. 11:49
Svar
Jeg har et skema i excel, der er anderledes, end du nævner i dit indlæg . Jeg har valgt i skemaet at indsætte forskellige bruttoavance procenter, hvor der skal markeres for den ønskede bruttoavance.
Er du interesseret kan du sende en mail til mig bsdata@mial.dk med oplysning om intervaller for bruttoavanceberegningen. Du bedes benytte følgende nummer 361-v1-40544
Venlig hilsen
BHS
Svar
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Hej Kenneth,
Jeg har i dag 5. jan. 2011 set din mail vedr. regneark til bergning af dækningsgrader (bruttoavancer)
Regne arket er på vej til dig og såfremt du har behov for yddereligere så blot ring skriv så finder vi ud af noget.
Ps! det ser spændende ud det du har på web-siten !! - har selv en fortid med undervisning dog 16 - 20 årige.
hilsen john
Svar
Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Kennet
Fra
maila
Skrevet
07-01-2011 kl. 11:37
Svar
Hej John