Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn i enkeltmands virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er i tvivl om hvordan det hænger sammen med enkeltmands virksomheder og lønninger til én selv.

Hvis jeg har et enkeltmands firma og tjener 50.000 i måneden. Så har jeg jo et overskud i virksomheden på 50.000 som er gået ind.

Heraf skal 10.000 betales som moms.

Derefter er der 40.000 i overskud. Hvordan ved jeg så hvor meget jeg skal betale i skat hvis jeg trækker de resterende 40.000 ud? Nu har jeg set diverse emner herinde om dette, men er stadig i tvivl. Er der nogen  forskel på om man har enkeltmandsvirksomhed eller I/S eller lign?

Om ikke andet, hvis der så var en der kunne fortælle mig hvor meget jeg skal lade stå tilbage af de 50.000 og hvor meget jeg kan trække ud så der er til moms og skat, og gerne hvordan jeg selv regner dette ud - så ville dette være en stor hjælp.

God dag

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:29

I en enkeltmandsvirksomhed skal du betale personskat af det overskud der er med mindre at du benytter virksomhedsskatte ordning eller sådan noget :)

Det JEG vil gøre hvis det var mig så vil jeg give mig selv en løn på x kr og lave alm. lønsedler ud fra det. Så ved du nøjagtigt hvor meget der skal betales i skat. Lad os sige at du giver dig en løn på 30k og så vil der stå 10k tilbage i firmaet. Når året er gået giver du dig selv en "bonus" på de penge der står tilbage og dem skal du også betale skat af.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 10:16

Er der et minimum jeg bør ligge til side? Eksempelvis "x" antal procent efter moms er betalt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22

Umiddelbart vil jeg mene, at du skal lægge din skatteprocent + 8% AM-bidrag til side.

... og så har du selvfølgelig også dit personfradrag.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)