Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer- eller andelsboligforening - bor du i en sådan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi hjælper andels- og ejerboligerforeninger med at gennemgå deres regnskab og kan tit og ofte på skåret mange af udgifterne ned. Vores problem er, at bestyrelserne består af frivillige der tit og ofte ikke kan afse den fornødne tid (ca. ½ time), til at vi drøfter hvad vi kan gøre for netop deres forening.

Ifølge foreningers sædvanlige vedtægter kan også de "almindelige" medlemmer stille forslag etc. Derfor kunne det være interessant at høre, om nogle af jer bor i en andels- eller ejerboligforening og vi så kunne prøve jeres forening som "case". Det eneste det kræver er at vi er i besiddelse af seneste årsregnskab.

mvh

kjeppe

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:51

Hej Jeppe,

Lyder interessant bor selv i en andelsforening som lige har godkendt et budget med underskud. Da jeg selv er nye i boligforeningen kan jeg ikke gennemskue om det er godt eller skidt, og derfor kunne jeg godt forestille mig at vi ville være intersseret i at få det gennemgået af en uvildig.

Kan du kort forklare hvad det er du laver?

Mvh.

Jeppe Skou

Tilmeldt 27. Apr 09
Skrevet kl. 11:25

Hej Jeppe,

Tak for hurtigt svar. Jeg har været i ejendomsadministrationsbranchen i en årrække og kender derfor branchen særdeles godt. Er desværre blevet overrasket over hvor stor en forskel man kan gøre for den enkelte forening ved at gå ind og arbejde med dens regnskab.

Med baggrund i dette har jeg stablet www.beboerforum.dk på benene. Det har en hel del foreninger allerede fået stor glæde af og jeg glæder mig jo selvfølgelig til at gøre endnu flere tilfredse.

Mail mig en kopi af årsregnskabetinfo@beboerforum.dk så skal jeg se hvad jeg kan gøre for netop jeres forening. Selvfølgelig gratis.

mvh

Ken Jeppesen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53

Hej Ken,

Hvilken slags tiltag er det normalt du kan hjælpe med? 

Tilmeldt 27. Apr 09
Skrevet kl. 13:21

Det er faktisk alt og afhænger jo af hvad der pt. bruges af midler i den enkelte forening.

De administrative ydelser:

Er der ejendomsadministration tilknyttet foreninger. Priser på disse varierer meget.

Hvad er prisen for at revidere foreningens årlige regnskab

Fordelingsregnskaber (vand + varme) - hvad tages i honorar for udarbejdelse af disse

Energi:

Har foreningen nøje vurderet de i det lovpligtige energimærke besparelsesforslag

Er der individuelle vandmålere i ejendommen

Kan der være besparelser på elektritet f.eks. via udskiftning af gamle glødepærer

Vedligeholdelse:

Er denne sat i system via en vedligeholdelsesplan?

Hvis ikke - har foreningen "blot" overvejet en gennemgang så arbejderne bliver prioriteret i rigtig rækkefølge

Har man indhentet en pris på de arbejder der ligger foran foreningen og efterfølgende fået lavet en konkret beregning på hvad det vil koste den enkelte, hvis der udføres

Andelsboligforeninger:

Har man sat sig grundigt ind i foreningens lån. Kan det betale sig at omprioritere, har man indgået renteswap-aftale etc.

Der er mange ting og beror jo på den enkelte forening.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)