Jeg vil høre om i kender et sted i nærheden af århus som vil have mulighed for at lave et regnskab for mig i virksomhedsordningen. Da året snart er omme - går jeg ud fra at det er svært at nå for de fleste (og derfor vil det at ringe rundt ikke være så givende).
Det er vel for 2010? I så fald skal året jo lige være færdig før man kan lave sit regnskab og mon ikke Skat er glad bare de modtager dit regnskab for 2010 senest den 30/6 2011?
jeg har bare en kammerat der fortalte mig at alt skulle være lavet (inkl forudbetaling af skat af overskud) inden nytår, fordi jeg i år vil gå OVER til at bruge virksomhedsordningen..
Da året snart er omme - går jeg ud fra at det er svært at nå for de fleste
Husk at du efter udløbet af et indkomstår altid har 1½ år til at træffe den endelige beslutning om, hvorvidt du vil beskattes efter de almindelige skatteregler for personer, reglerne om kapitalafkastordningen eller reglerne om virksomhedsordningen for det pågældende indkomstår.
Selvangivelsefrist for 2010 er 30/6 2011 - men du kan omgøre dit valg indtil 30/6 2012.
jeg var bare løbet ind i en situation at mit overskud i firma vil gå ud over min su og de et eller andet sted ville udligne hinanden. - det ville være lidt øv! så hellere beholde pengene i virksomheden for sig selv.
det ser ud til at det ikke er en hård grænse (dvs noget der skal være ordnet inden nytår) og derfor vil jeg koncentrere mig om at få læst op til eksamen :)
skal bl.a op d. 3 ;)
Jeg vil kontakte jer såfremt det bliver aktuelt en gang i løbet af januar/februar når min eksamensperiode er ovre.