|
Hej Aminoer |
Bump!
Debat
|
Hej Aminoer |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
|
hvordan vil du lave en konkurrent analyse, hvis du siger der ingen konkurrenter er? Er det en analyse på søgeord eller hvordan? |
Kristian Ole Rørbye
|
Jamen både og. |
Der er altid konkurrenter i søgemaskinerne i et marked. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om nogle markeder, hvor Google ingen resultater har :) Konkurrenterne kan så være direkte konkurrenter - nogle der sælger samme mærke eller produkt, delvise konkurrenter - nogle der sælger lignende produkter, og nogle der slet ikke er direkte konkurrenter - du sælger måske cykler og jeg sælger bøger om cykler. Alle tre typer er dog konkurrenter i forhold til SEO - for de ranker på dine keywords og forsøger at sælge til de samme søgebrugere. Når jeg laver en konkurrentanalyse, ser jeg på mange forskellige forhold - det er ikke sådan lige at stille op i en enkel guide her. Men jeg ser både på hvordan konkurrencen i markedet generelt ser ud, om der er uudnyttede huller der kan udnyttes og hvor godt og hvordan konkurrenterne har optimeret deres sites.
|
|
Ja, det kan jeg godt se Mikkel. |
Kristian Ole Rørbye
deMib tak for dit fine svar! Det tager jeg i betragtning. |
Mangler lige svar på det sidste angåede danske hjemmesider og amerikanske :) |
Jo - hvis din hjemmeside er på dansk og hosted i Danmark, vil den have et fortrin fremfor de engelsksprogede om samme emne. |