På vegne af en mindre fødevare produktionsvirksomhed søges invester (-orer) her og nu.
Virksomheden er startet i 2010 og producerer lokale specialiteter som der er stor efterspørgsel på, både herhjemme og på eksportmarkedet. Efter et professionelt udført stykke salgsarbejde har en stor skandinavisk virksomhed vist interesse for at sælge produkterne fra 1. kvartal 2011, men denne vækst vil kræve kapital og nye investorer, hvilket hermed søges.
Problemstillingen er, at virksomheden ikke tør sige ja til ordren, før det finansielle grundlag er på plads, derfor haster det.
For eventuelle investorer er der særdeles begrænset risiko, da kundeunderlaget vil være tilstede såfremt investorer findes, hvilket vil kunne dokumenteres skriftligt.
For yderligere information, præsentation og andre oplysninger, kontakt undertegnede
Du må meget gerne skrive lidt mere i en PB evt. - er måske interesseret - du må også gerne skrive hvor meget du regner med, og hvilke muligheder der er for forrentning af sin investering,
jamen umiddelbart vil det ligge omkring 1,5 millioner - 2 millioner kr.
På grund af den forventede vækst i løbet af 2011, kan der blive tale om at stille yderligere midler tilrådighed - men det vil måske være muligt at klare via pengeinstituttet, da der jo er tale om en positiv vækst. Man forventer at indskudte midler i nævnte størrelse vil kunne betales tilbage efter 1 - 2 år, såfremt den forventede store ordre accepteres - forrentning af indskudt kapital er mellem nuværende indskydere aftalt til en årlig forrentning på 15%
Jamen der er behov for et indskud på 1,5 millioner - 2 millioner kr. her og nu. Indskuddet forventes at kunne være tilbagebetalt i løbet af 1 - 2 år, der er mellem nuværende indskydere aftalt en årlig forrentning på 15%, hvilket er godkendt.
Såfremt der takkes ja til den omtalte ordre, så vil der være et øget kapitalbehov i løbet af 2011 på op til 6 millioner, da kunden har 90 dages betalingsbetingelser skal der indkøbes diverse ingredienser, emballage m.m., men da der vil være tale om en positiv vækst, er det ikke umuligt at kapitalbehovet vil kunne dækkes af pengeinstituttet, som forøvrigt har forhåndsgodkendt en nødvendig investering i udstyr på 1,6 millioner.
Jeg kunne muligvis godt være interesseret - men vil gerne høre lidt mere om selve virksomheden, produkter mv. Kan du sende mig yderligere info i en PB?
Jeg vil foreslå et møde hvor jeg tager produkterne med, de skal ses, duftes og smages for at få oplevelsen og forståelsen af potentialet. Det samme gælder kunden, som er en af de aller største indkøbere af fødevarer i hele Skandinavien.
Alle i og omkring firmaet er dybt seriøse og har dels den historik og den viden der skal til, eventuelle nye investorer skal være på plads senest d. 1 februar 2011 og vi har heldigvis fået mange positive tilkendegivelser allerede her i julen, så vi ser positivt på det.
PB? er jeg ikke lige helt med på..?
Men pt. kan jeg ikke udlevere yderligere detaljer før et møde
Jeg vil gerne vide lidt mere om projektet før vi begge bruger tid på et møde - det må være muligt for dig og komme tingene lidt nærmere uden at afsløre alt.
Jeg mener, taler vi kolonial, fersk varer, frost etc? - du har jo allerede afsløret din potentielle kunde :) så kan jeg vel også få lidt at vide om produkterne - selve strategien mv. skal selvfølgelig diskuteres under et møde, men lidt baggrundsviden er essentielt for mig, for at kunne vurderer projektet nærmere.
Som du skriver så har jeg måske allerede skrevet for meget, så jeg beder om forståelse for at resten fra nu af skal foregå ved et personligt møde. Det er ikke frostvarer, men kølevarer indenfor kød og lignende produkter, nærmere kan jeg ikke komme det. Projektet er 100% seriøst og alt kan dokumenteres, meget af virksomhedens værdi ligger i dens historie.
Neutralt set er det en kæmpe chance for en eller flere investorer netop at komme på banen nu, det store salgsarbejde er allerede foretaget og nu venter så resultaterne, aftenen er gået med at arrangere intro møder i den kommende uge, så interessen er der bestemt omkring projektet.
På et møde vil jeg kunne redegøre for alle spørgsmål, strategier, historik m.m., så hvis vi skal videre herfra så skal vi mødes hurtigst muligt og helst i slutningen af næste uge.