Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvindelige investorer findes de?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 25. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er altid investorer til gode projekter, også kvindelige. Der er mange der har gode ideer, og gerne vil starte selvstændigt Desværre kan man hurtigt sortere 90 procent af projekterne fra hvis man ønsker at investere, hvad enten det er små eller store beløb der er tale om. Jeg har fundet mange gode projekter der ville være værd at investere i (jeg går selv og overvejer at investere), men desværre så er de fleste ikke villige til at "ofre" den tid og de kræfter det kræver. Jeg har selv været selvstændig i en del år, og har for kort tid siden solgt min virksomhed for at prøve kræfter med et evt. nyt projekt. Det er absolut ingen dans på roser at bygge en virksomhed op fra bunden, og man er nød til at ligge liv og sjæl i det, og ofre det der skal til, hvis man vil have succes. Man kan ikke forvente at tingene kommer af sig selv, som mange desværre har tendens til. Det kan være hård forretning, og følelserne må man ofte lade ligge hjemme, hvilket udgør den store forskel rent forretningsmæssigt, på mange mænd og kvinder. Personligt ville jeg ønske at der var flere kvinder der ville tage chancen og forfølge deres drøm, hvad enten der er tale om ren investering eller om mere personlig "deltagelse".
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:25

Hej.

Nu var det et retorisk spørgsmål i første omgang for at se om nogen på Amino var kvindelige oOG incvestorer og det ser sådan ud men de gemmer sig godt.

Men din måde at stille det op på en rigtigt god, rimeligt klar og letforståeligt.

Selvklart skal der var noget for den person/virksomhed der investerer og det er jo forskelligt om det er en ex virksomhed der netop som du siger trænger til konsultent virksomhed og økonomisk bistamd men hvor ideen er god eller om det er en grøn spire i form af en helt frisk ide hvor der intet er andet end orderne elller tegninger ellers hvad det nu måtte være.

Men jeg syntes at der generelt burde være flere der turde og dermed også flere der opsatte kravene for hvem de ville invetsrer i og hvad der krævede hvis man nu som jeg stod med et fallit firma og ikke lige kunne ryste de der 50-100.00 kr op af lommen, men flere af de andre elementer var fine.

Det med en forretningsplan er god. Men selvom der er viden at søge er det jo ikke altid man ved netop hvor man skal søge den viden.

Så det bedste er at spørge selvom nogen mener man spørger nøttesløst eller dumt.

Det må de jo så have for sig selv.

Med venlig hilsen

Rumpigen.

Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 16:41

Det er lige det.

Men hvis vi nu tager Amino.

Hvordan er klimaet så for damerne?

Er der plads til os eller fræser I mænd bare på.

Se lige i rækken af indlæg (borset fra mine) så er de fleste mænd. Hvorfor?

Hvordan kan I holde jer lidt tilbage og få kvinderne med?

Det betyder man skal ind og have fat i hvad der skaber et bedre klima for business piger.

Med venlig hilsen

Rumpigen.

ps.Der tænker det holder i en halv time så fræser de på igen så måske det der med at holde tilbage ikke virker. Der skal skabes et tiltrækningselement for at få flere kvinder ind Amino og Martin.

Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 16:48

domainbroker:

Når du spørg om der findes kvindelige investorer, så virker det på mig som om du ikke har gjort dig den ulejlighed at foretage en søgning på området. En hurtig Google Søgning viser ikke mindre end 37.100 søgeresultater på søgeordene Kvindelige investorer muligvis et meget godt sted at starte ud før man stiller sådanne spørgsmål.

Når nu det spørgsmål er blevet besvaret, så ja der er flere mandlige investorer end der er kvinder og sådan vil det nok også være i en del år endnu. 

Der findes som du selv nævner i et af dine tidligere indlæg mange forskellige former for investering. Hvis du ikke har de store penge at rulle med kan du jo kigge på aktie investering for bare at have et sted at starte, lad dog være med at investerer mere end du har råd til at tabe.

God fornøjelse

Ja sådan kan man også sige det.

Men nu var det på amino og ikke på google jeg ledte. Og det med aktier lyder spændende. Men det er jumbobogssprog for mig og det var ikke mig der ville invetsrere. Det går der nok et par år med inden jeg har penge til og tør.

Med venlig hilsen

Rumpigen.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

rumpigen:

Ej det er da noget fis, at de skal holde sig tilbage - hvorfor er det vigtigt om det er mænd eller kvinder der skriver flest indlæg?
Synes generelt at mange kvinder har travlt med altid at gøre opmærksom på, at de bliver tromlet ned af mændende.. måske det er med til at "holde os nede" (hvis man mener at vi bliver det)?

Hvorfor er det så vigtigt at få flere kvinder med?

Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 20:51

Jakodan.dk:

rumpigen:

Ej det er da noget fis, at de skal holde sig tilbage - hvorfor er det vigtigt om det er mænd eller kvinder der skriver flest indlæg?
Synes generelt at mange kvinder har travlt med altid at gøre opmærksom på, at de bliver tromlet ned af mændende.. måske det er med til at "holde os nede" (hvis man mener at vi bliver det)?

Hvorfor er det så vigtigt at få flere kvinder med?

Hej.

Ja især det sidste hvorfor er det vigtigt at få kvinder med?

Det kan det mandlige publikum jo så lige tænke over.

Og så er det det ikke vigtigt om der er flest mænd eller kvinder der skriver indlæg. Det er bare en undrende konstatering.

Rumpigen

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)