Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvindelige investorer findes de?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er godt at nogen kvinder tør.

Gad vide hvad der skal til for at flere tør.

Har nogen nogensinde lavet en definition af hvad der skal til for at være en investor og at man ikke nødvendigvis skal investere i en hel Nike eller Mercedes fabrik for at være med.

Rumpigen

Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 12:21

Hej Preben.

Det var da en fin ros at få tusinde tak.

God plan og absolut jeg er ikke ved at smide mændene ud.

Men jeg er bare nysgerrig på hvad kvinderne kan finde på.

Rumpigen

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:22
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 12:35

Kvinder hører til bag gryderne hjemme i køkkenet, der kan de ikke gøre skadeWinkYesBeer

Glædelig bagjul preben

Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 13:05

Hej Preben.

Ja så er det sagt.

Men det er vist stadig lidt det der præger holdningen i businessverden.

Gad vide hvor mange mænd/kvinder der skriver på amino?Og hvad med kulturforskelle nu vi er igang med at vække folk op fra juledøsen.

Mit bud er at der stadig godt kan ruskes lidt op i debatten.

Rumpigen

P.S. Preben. Email or PB

Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 14:38

Hej.

Iørvrigt kan man gøre det meget simpelt for nybegyndede investorer.

I gamle dage gik man ind for at låne to æg fra nabokonen og når man afleverede dem fik hun tre igen.

Der er naturligevis forskelige niveuaer af det med at være investor. Men det er i bund og grund hvad det går ud på.

Så man skal heller ikke konplicerer tingene mere end højst nødvendigt.

Og det syntes jeg da er en god forretning. Så bliver æggekagen lidt større.

Rumpigen

Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 15:06

Er der nogen herinde for så kunne det da være spændende at høre fra dem.

Rumpigen

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:31

Hej Rumpige

Jeg kan da huske at jeg er faldet over et investeringsselskab i USA der rent faktisk KUN investerede i kvindelige iværksættere, jeg var nemlig lidt skuffet da det så rigtig godt og seriøst ud, så jo de findes da bestemt Smile

Jeg tror bare de er lidt mere tilbageholdende end mændene er og det er sgu egentlig lidt synd, da de kan bedrage med mange ting og jeg er også af den overbevisning at de på visse områder tænker enderledes en mændene gør på den fede måde altså.

Held og lykke med forretningen !!

Best regards

Tilmeldt 21. Dec 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:55

Når du spørg om der findes kvindelige investorer, så virker det på mig som om du ikke har gjort dig den ulejlighed at foretage en søgning på området. En hurtig Google Søgning viser ikke mindre end 37.100 søgeresultater på søgeordene Kvindelige investorer muligvis et meget godt sted at starte ud før man stiller sådanne spørgsmål.

Når nu det spørgsmål er blevet besvaret, så ja der er flere mandlige investorer end der er kvinder og sådan vil det nok også være i en del år endnu. 

Der findes som du selv nævner i et af dine tidligere indlæg mange forskellige former for investering. Hvis du ikke har de store penge at rulle med kan du jo kigge på aktie investering for bare at have et sted at starte, lad dog være med at investerer mere end du har råd til at tabe.

God fornøjelse

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:17

rumpigen:

Der er naturligevis forskelige niveuaer af det med at være investor. Men det er i bund og grund hvad det går ud på.

Så man skal heller ikke konplicerer tingene mere end højst nødvendigt.

Og det syntes jeg da er en god forretning. Så bliver æggekagen lidt større.

Afhængig af hvad du har tænkt dig at investere i, er jeg bange for at æggekagen slet ikke kan blive til noget hvis du simplificerer det for meget.

Hvis du vil invistere i et firma, der har brug for kapital for at overleve, er der to (og også flere) måder at gøre det på:

Den simple:

Værsgo, her er nogle penge du kan drive virksomheden videre med. Jeg skal have 150 % tilbage.

Den lidt mere avancerede:

Undersøge hvorfor går det dårligt for virksomheden? Er der basis for at drive den videre? Og hvis der er, skal det så være i uændret form? Er det overhovedet realistisk at man får sine penge igen? osv. osv.

Der er jo en grund til at det ikke går så godt lige nu, og der er det ikke nødvendigvis sikkert at det bare kan løses med en økonomisk indsprøjtning. Der risikerer man bare at det meget hurtigt også er investors penge der er forsvundet.

Det kan godt være at den simple måde er den letteste, men det vil også være den der mindst sandsynligt bliver en succes.

Hvis det er en virksomhedsopstart du vil investere i, er processen som udgangspunkt den samme.

Men hvis det er aktier vi taler om, så kan du selvfølgelig bare gå ud og købe dem du synes bedst om, og håbe på det bedste .o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)