Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram og Faktura

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er kort sagt, helt blank på området med faktura, regnskaber hvordan man bruger rengskabsprogrammer.

Det jeg ville høre jer efter om der ikke findes nogle forskellige guides på nettet til hvordan man bruger regnskabsprogrammer (jeg regner med at det bliver C5 eftersom jeg har fået afvide at det er det bedste) og laver en faktura.

Håber i kan hjælpe

Mvh
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 01:28

Rasmus T. Nicolaisen:

Hej Amino

Jeg er kort sagt, helt blank på området med faktura, regnskaber hvordan man bruger rengskabsprogrammer.

Det jeg ville høre jer efter om der ikke findes nogle forskellige guides på nettet til hvordan man bruger regnskabsprogrammer (jeg regner med at det bliver C5 eftersom jeg har fået afvide at det er det bedste) og laver en faktura.

Håber i kan hjælpe

Mvh
Rasmus T. Nicolaisen

Der plejer at høre nogle guides med fra producenten, men ellers ville jeg da kigge på programmer som summasummarum, som er et vildt godt begynder program, har jeg hørt!

Eller nogle af de online programmer, skulle vist også være gode!;)

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:20

Hej Rasmus.

Vil anbefale dig også at kikke på e-conomic, der kan du fakture og bogføre fakturen i en og samme arbejdsgang.

I regnskabsprogrammet kan du starte med at lave et tilbud til kunden under faktura delen.

Accepterer kunden ændrer du tilbudet til en ordrer og sender kunden en ordrebekræftelse.

Når levering skal finde sted ændrer du ordren til en faktura og bogfører og sender den i en arbejdsgang, alt foregår i regnskabsprogrammet. Du kan vende fakturaen så den bliver til en kreditnota, såfremt kunden fortryder købet.

Tilbud, ordre og faktura kan du direkte fra programmet sende som e-mail til kunden.

Du kan også fakturere direkte fra din Iphone, når du står ude hos kunden (Vi har flere håndværkere som finder denne løsning genial).

Der er mange andre geniale løsninger som f.eks. indscanning af bilag. Integration med lønsystemer og webshops. Du kan se video om de enkelte løsninger på e-conomics hjemmeside.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret.

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 26
Fra  1:Slip-for-regnskab.dk Skrevet kl. 10:28

Hej Rasmus,

Jeg vil IKKE anbefale dig at starte med C5, hvis du ingen erfaring har med regnskab. C5 er godt, men kræver at du har én, som kan foretage al programmering/opsætning for dig - g det koster ekstra.

Jeg vil anbefale SummaSummarum eller E-conomic, som begge er let tilgængelig og har alle de funktioner, der er behov for - både med fakturering, tilbud, mm. - og så er de begge rimelig i pris og opdateret løbende uden ekstra omkostninger for brugeren.

Begge disse programmer har også udførlige manualer.

Hilsen

Lotte

www.slip-for-regnskab.dk 

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 11:38

Lotte Jespersen:

Jeg vil IKKE anbefale dig at starte med C5, hvis du ingen erfaring har med regnskab. C5 er godt, men kræver at du har én, som kan foretage al programmering/opsætning for dig - g det koster ekstra.

Det er noget sludder, C5 kommer med guides til opsætning af standard kontoplan (flere at vælge imellem samt en del branche rettet), der ligger nogle standard fakturalayouts at vælge imellem, På cd'en ligger den en god kom igang vejledning.

C5 er desuden skalerebart, så det kan vokse med virksomheden, her kan det så begynde at koste penge, til flere moduler speciel tilretning mv.,

Endvidere et C5 det mest udbredte økonomistyringsprogram i DK, så der også rigtig meget hjælp at hente på nettet.

MVH

Kim

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 12:22

Hej Kim.

Vi arbejder både med C5, e-conomic, summasumarum m.fl. og min erfaring er at de kunder der vælger e-conomic langt hurtigst kommer godt ind i systemets funktioner.

Dernæst er det en stor fordel at det er online, som giver indehaver, bogholder og revisor adgang til systemet på samme tid.

Det gør det meget nemmere for os der skal vejlede og kontrollere regnskabet.

Men ingen tvivl om at C5 er et knald godt system, men efter min vurdering mere egnet til lidt mere professionelle bogholdere eller til lidt større virksomheder, der har em der dagligt arbejder med bogføringen.

Der er 80.000 virksomheder i Danmark der bruger E-conomic.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 12:37

Hej Anders

Jeg har ikke den store erfaring med e-conomic, men vi implementerer løbende C5 hos kunder store små helt små og har i langt de fleste tilfælde ingen problemr, med at få brugerne ind i systemet og dets funktioner.

Anders Mikkelsen, Nr1:

Dernæst er det en stor fordel at det er online, som giver indehaver, bogholder og revisor adgang til systemet på samme tid.

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger, fordele som du beskriver, ulemper som f.eks løbende omkostninger så længe du vil have adgang til dine data, ved at købe programmet kan du vælge det som en engangsudgift.

Anders Mikkelsen, Nr1:
Det gør det meget nemmere for os der skal vejlede og kontrollere regnskabet

Det løser vi så ved hjælp af Teamviever, der kan kunden så også følge med, og vi kan forklare hvad der sker.

Anders Mikkelsen, Nr1:
Der er 80.000 virksomheder i Danmark der bruger E-conomic

Er det ikke 80.000 brugere, i følge e-conomic egen hjemmeside er der over 31.000 kunderSmile

Igen tvivl om e-conomic er en glimrende løsning, min reaktion var kun på påstanden at en C5 løsning kræver programmør bistand, en standand C5 installation kan sagtens klares af en almindelig PC bruger.

MVH

Kim

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 12:46

Hej Kim.

Vi er vist helt enige om at der er fordele ved begge systemer, vi har så åbenbart lidt forskellige erfaringer og så er det jo også dejligt at alle ikke vil have den samme løsning.

hvis det står på hjemmesiden at der er 31.000 har du jo nok ret i det, jeg husker så forkert. 

Jeg mener så også at det har værdi at data er sikret, idet langt fra alle får taget back up af Deres data.

Jeg sad i sidste uge med et regnskab hvor bilagene hvar blevet væk i posten mellem bogholder og klient, havde bilagene været scannet ind kunne det ikke ske.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:31

Hej Rasmus

Det er en god idé at prøve nogle af de forskellige programmer derude, for lige at danne et indtryk over hvad der fungerer bedst for dig.

Det er er godt for nogle er ikke altid godt for andre, specielt hvis du ikke har så meget aktivitet som dem der fx har anbefalet dig C5.

Du er meget velkommen til at kigge på e-moms og se om det er noget for dig. Vi har gjort meget ud af at det skal være nemt for folk uden det store kendskab til regnskab.

God fornøjelse og glædelig jul!

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:10

Hej,

I e-conomic gør vi meget ud af at lave hjælpevideoer som kan hjælpe vores brugere videre og i gang med programmet.

Vi har vores hjælpe funktion, som består af en masse artikler og videoer, hvilket netop af det du efterspørger. Så det vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på.

Ligeledes holder vi online kurser, som kan give et indtryk af programmet og hjælpe dig i gang med nogle af vores tillægsmoduler.

Til sidst vil jeg råde dig til som de andre også siger, prøv programmet først. Du kan i næsten alle programmet prøve en gratis demo.

Mvh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)