Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anonym hosting

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer!

Lige et hurtigt aftenspørgsmål:

Når jeg får et .dk domain gennem One.com, skal jeg registreres hos Danske Domains og mine personlige oplysninger vil ikke være hemmelige på sitet.

Er der mulighed for at være mere eller mindre anonym med sider som .net e.l.?

Mvh.

Mathias Jensen

Brug for hjælp til dine rapporter i Excel? Lad os lave dem smartere!

Skriv en privat besked her på Amino og hør mere om vores priser.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 00:34

Skattejægeren | Mathias Jensen:

Er der mulighed for at være mere eller mindre anonym med sider som .net e.l.?

Mvh.

Mathias Jensen

Hej Mathias.

Det er muligt. Det hedder "whois protection". Du kan prøve at Google det. Nogle udbydere tilbyder det, når du registrere domænet. :-)

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 00:39

Tak Patrick :)

Brug for hjælp til dine rapporter i Excel? Lad os lave dem smartere!

Skriv en privat besked her på Amino og hør mere om vores priser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:06

Mener faktisk at enom.com tilbyder det :) Ret stor udbyder og bruger dem selv med god erfaring.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:48

Her gør jeg det at hvis en af mine kunder ønsker et .dk domæne registeret anonymt, så kan det gøres i mit firma's navn. Jeg kræver naturliglvis lidt penge for denne service, samt at domænet bruges til lovlige ting.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 14:55

Og så er det juridisk set dit firmas domæne

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:42
Som flere skriver er der mange domæneregistratorer der udbyder denne service, det er dog primært på de internationale endelser som .com, .net etc. du vil finde det. Typisk under begreber som domain privacy, private domain registration, whois privacy, whois protection, proxy registration etc. (Så har du lidt at google ud fra :)).

Der er dog ulemper ved det du skal være opmærksom på før du springer ud i det, primært som Krkli skriver at din leverandør så juridisk står som ejer af domænet og du normalt ingen officiel tilknytning har til det. Dvs. du kan få et problem hvis der opstår en tvist mellem dig og din leverandør, eller hvis din leverandør skulle gå nedenom og hjem eller lignende. Afhængig af hvad det er du skal bruge domænet til, skal du også være opmærksom på at eventuelle juridiske henvendelser vedrørende et website ofte bliver sendt til registranten af domænet, hvorfor det er vigtigt at sikre dig at du får videresendt hvad registratoren eventuelt måtte få af henvendelser vedrørende dit domæne.

Det sagt så betyder de ulemper ikke nødvendigvis at du skal se bort fra en sådanne løsning, blot huske at opveje både fordele og ulemper. Det er meget almindeligt at gøre brug af sådan en løsning, også selvom det drejer sig om et helt legitimt formål, og er ligeledes en model man ofte anvender ved domæneregistrering i fremmede lande der kræver lokal tilstedeværelse.
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:20

Krkli:

Og så er det juridisk set dit firmas domæne

Korrekt, og jeg forstår godt du bemærkede det

Jeg ville klart også hellere sælge en whois protection, end at skulle registere dem, men problemmet er bare at der pt ikke er andre muligheder. Sune har sat problemstilligen rigtig op, så jeg vil ikke nævne den igen, men blot tilføje, at det altid har fungeret super godt her.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)