Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søge ind på Jurastudiet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kære Amino'er Gerne folk, der har studeret JURA, er jurister eller advokater. Jeg har i noget tid overvejet at søge ind på Jurastudiet. Jeg er uddannet politimand og har derfor en del kendskab til det strafferetslige, samt andre dele af juraen. Jeg er ikke specielt glad for at studere, men tanken har strejfet mig mere og mere. Jeg har stor interesse for iværksætteri og har også haft et par selvstændige firmaer, både netbutik og i den virkelig verden. I dag har jeg intet andet ved siden af mit 37-timers job hos politiet. Jo har da fritidsinteresser, men ikke noget bi-job. Jeg er dog lidt i tvivl om jeg er egnet til at søge ind, idet jeg ikke er specielt glad for at læse, men det gik da udmærke under politistudiet. Har også en speditøruddannelse. Nogen som kan give mig gode råd? ps. har læst lidt om jurastudiet på forskellige steder på nettet.
Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:55

Hej,

Som du kan se er jeg advokat, så jeg har en ret god idé om, hvad det vil sige at læse jura ;) Derudover har jeg også selv undervist nogle år på studiet. Du skal være meget velkommen til at ringe til mig for at høre mere om studiet, læsebyrde, forventninger m.v., da jeg tror det vil give dig et meget bedre indtryk, end hvis jeg skriver en masse til dig.

Jeg ved der er en del politimænd, der læser jura, men også en del der holder det "hemmeligt" fordi der nogen steder i politiet bliver set lidt ned herpå. Men hvis du kender nogle kollegaer, ville de da være gode at spørge.

Det står mig ikke klart om du vil læse ved siden af dit job, og dermed følge aftenhold eller gøre det som selvstudie, eller om du vil læse det som fuldtidsstudie - dette har hvertfald en stor indflydelse på, hvordan du oplever studiet.

Men som sagt ring endelig, mit direkte nr. fremgår af hjemmesiden.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 00:12

Hej.

Jurastudiet er bestemt heller ikke et dårligt valg. Jeg er selv underviser på jurastudiet i blandt andet EU-ret og ved hvad det kræver for at klare sig igennem. 

Jeg kan løfte sløret for, at du ikke kommer igennem studiet uden at læse. Det kommer formentlig ikke bag på dig, men du kommer heller ikke igennem uden at læse den samme bog og de samme lovbestemmelser op til flere gange. Studiet er gennempræget af læsning - både lovtekster, litteratur og domme - så er læsning ikke din stærke side, har jeg en klar formodning om, at du vil køre træt i det studiet.

Hvis juraen virkelig interesserer dig, så bliver læsningen også mere spændende og dermed kan det være, at bøgerne er knap så hårdnakkede at komme igennem.  

Fra Brøndby
Tilmeldt 12. Nov 10
Skrevet kl. 10:51
Hej Pernille Tak for det. Jeg er pt. i udlandet og vender tilbage til dk efter jul. Ringer dig op efter nytår. Venligst Bremen
Fra Brøndby
Tilmeldt 12. Nov 10
Skrevet kl. 10:55
Hej Stiven Bogorm bliver jeg aldrig, men når det er noget, der interesserer mig, så læser jeg gerne. Jeg tager en snak med en ven, en kollega og Pernille, så burde få noget viden, som gør mig klogere på, hvad jurastudiet indebærer og hvor meget det kræver. Venligst Bremen
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)