Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkrævning af moms ved salg til udlandet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet har uden tvivl været oppe før, men når jeg søger, finder jeg kun indlæg om moms af KØB i udlandet.

Vi sælger musik-CD'er og ekspederer gerne til alle egne af kloden. Hvor kan jeg læse om reglerne for hvornår vi skal opkræve moms? Jeg formoder at der er forskel på EU og resten af verden.

Jeg mener at have læst for længe siden, at man kun skal opkræve moms, hvis man omsætter for et vist beløb i destinationslandet. Hvis ja, hvorledes kontrolleres dette? Skal vi selv bogføre udførsel separat og dokumentere?

Det korte af det lange: Hvis vi har en CD i shoppen til DKK 149 kr., kan vi så sælge den til USA for 149 - moms = DKK 119,20?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52

Nu får du den korte her - jeg har lagt emnet i min "skrivebunke" til artiklerne om moms og skat på Amino Regnskab.

Salg til andre EU-lande: Dansk moms til privatkunder medmindre I lader jer momsregistrere i det pågældende land, så skal I afregne lokal moms. Har I særligt stor omsætning i andre EU-lande, kan det være obligatorisk for jer at lade jer registrere der.

Salg til andre EU-lande: Momsfrit hvis kunden er momsregistreret i et andet EU-land

Salg til lande og områder uden for EU (dette inkluderer Færøerne og Grønland): Momsfrit hvis I iagttager eksportprocedurerne (toldmæssig udførselsdokumentation).

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:38

Af et kort svar at være, er det riiiimeligt Wink - det gav mig det overordnede overblik. Tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03

He he - det fuldstændige svar gennemgår jo også lige procedurerne og en del mere om fjernsalg.

Velbekom.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08

Yep, hvis det er artiklen "Fjernsalg" du henviser til? Den omhandler EU, men hvad med Timbuktu og Newbraska? Det er måske så simpelt som du skriver i dit første svar? Så skal vi jo bare finde ud af eksportprocedurerne, tolddeklarationer m.m.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)