En tidligere medarbejder som jeg opsagde i 2007 har i dag sendt, et krav om kørepenge - til trods for at selskabet ( ApS) er gået konkurs i 2009.
Medarbejderen blev opsagt pga. firmaet ikke kunne opbære hans løn pga. manglende salgstal. det kunne bare ikke løbe rundt. Efterfølgende gjorde han krav på km-penge, men jeg så aldrig noget kørselsregnsskab som dokumentation. og kunne derfor ikke foretage mig mere. han var forbi i 2008 og var temmelig sur- Og jeg gjorde opmærksom på at jeg skulle have et kørselsregnskab for at kunne gøre noget.
I dag er der kommet brev fra ham til min privatadresse fra ham. Uden et fremvist kørselsregnsskab kræver han nu pengene fra mig personligt, da selskabet er lukket i 2009...
alt er totalt lukket og slukket og afsluttet. Revisor og advokater har haft snablen i kassen og det er også afsluttet for lang tid siden... Men er derfor godt anspændt over at få sådan et brev 2 dage før jul..
Han kan overhovedet ikke få noget. Så skulle han være ude noget før. Skriv til ham at han skal tage kontakt til advokaten eller revisoren for at få et svar.
Når selskabet er lukket og alt er gjort op, kan du sådan set være ligeglad med om han har penge tilgode. Han manglede nok penge til de sidste julegaver...
I dag er der kommet brev fra ham til min privatadresse fra ham. Uden et fremvist kørselsregnsskab kræver han nu pengene fra mig personligt, da selskabet er lukket i 2009...
Hvor surt at få det brev lige op til jul...
Men kan han kræve det...
Skriv til ham at han kan fange fisk for de penge han mener han har tilgode..:-) Han kan aldrig kræve noget fra dig personligt når det var et ApS og hvis konkursboet er afsluttet er der heller ikke noget at gøre krev på der..:-)
Jeg er helt enig med de andre. Der er ikke noget at komme efter. Jeg har selv været ansat i et firma der blev erklæret konkurs. Som medarbejder får man jo dækket den manglende løn af lønmodtagernes garantifond tilmed i hele opsigelsesperioden. Jeg havde selv nogle kørepenge tilgode, dog ikke så mange, men fik at vide af min fagforening at de godt kunne indstille et krav til kurator omkring kørepenge, men at jeg bestemt ikke skullle regne med noget.Det var kun omkring 200 kr. så det opgav jeg helt.
Det lyder da mest af alt som en bitter mand, der mangler penge op til Jul.