Hvor går man hen som iværksætter med en god idé? De traditionelle kilder til finansiering af den tidlige fase i en virksomheds liv er væk. De er rykket op i fødekæden, og investerer nu først, når der er et færdigt produkt, og de første kunder. Og resten har iværksætterskatten skræmt væk. Bankerne finansierer ikke udvikling, men kun (sund) drift. Ejerlederne har fundet løsningen; De har oprettet deres egen bank, hvor medlemmerne kan investere deres penge i andre SME-virksomheder, til gavn for dem selv, og hele samfundet. Hos Curtana har vi tænkt samme tanke, og vi vil straks i det nye år fremlægge vore planer for, hvordan vi forestiller os en tilsvarende løsning for vore medlemmer. Læs mere og deltag i debatten på http://curtana.dk. |
Hej
Hvordan skal dette så forregå. Nu har jeg været i en del banker med forretningsplaner, driftsbudgetter og det hele og de synes det er en fremragende ide, men jeg har ikke nogle aktiver i min privat husholdning, så jeg kan ikke stille garanti...
Hvordan vil de I denne bank se på dette ??
Der vil jo være flere tusinde som henvender sig hvis man ikke skal stille garanti...
Mvh Kim Andersen