Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fyreseddel, hvordan skal denne se ud?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har lovet og hjælpe en af mine gode venner, han skal afskedige en god medarbejder pga. økonomi, og vil gerne gøre det så ordentligt og blidt som muligt, selvom det aldrig er rart for modtageren.

Men er der nogen der ved hvor man kan finde en slags skabelon til sådanne, eller muligvis har en liggende i arkivet som jeg må se et udkast af - mere så vi ved at vi får det hele med.

Håber og høre fra nogle der har kompetencer indenfor området - tak.

Bendtsen

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 09:35

Det er egentlig ikke fordi der nødvendigvis skal stå så meget. Den kunne se sådan her ud:

Det er med stor beklagelse at vi er nød til at opsige dig i din stilling som x pr. dags dato grundt aktivitetsnedgang. Din sidste arbejdsdag bliver x/x-2010

Vi ønsker dig held og lykke fremover.

Alt det du gerne vil sige til din medarbejder, gør det når du sidder med personen. Jeg synes man skal skrive så lidt som muligt i selve opsigelsen

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 11:14

Jeg er enig med Klaus. 

Tag hellere personen ind til en snak og fortæl ham hvordan landet ligger, hvis han er en god medarbejder så er det naturligvis svært. Men det er meget bedre end at skrive et brev, der næsten uanset hvad man skriver vil komme til at virke rigtig hårdt på en uforberedt mand/kvinde, da vedkommende formentlig har spørgsmål der ikke besvares.

Selve brevet bør holdes relativt kort og formelt, så det indeholder fakta om sagen. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:33

Lige en opgave for en HR konsulent :)

Det er ikke mig jeg snakker om... Men metoden jeg ville bruge, bliver brugt i rigtig mange større virksomheder, og går i alt sin enkelthed ud på at selvfølgelig skal personen have fyringen på skrift i sidste ende. Men at man tager personen til en lille samtale hvor man kommer ind på hvad problemet er, hvorfor han derfor bliver nød til at blive fyret og derefter kommer ind på at man meget gerne vil sikre hans fremtid ved evt. at hjælpe med at finde et nyt job, videre uddannelse eller andet.

På den måde sikre man en bedre omtale af virksomheden efterfølgende. Fyrede personer har det med at se sig sur på en virksomhed, og dermed kommer der dårlig omtale. den slipper man næsten for hvis man bruger de hurtige råd jeg lige kom med her.

Husk også at man efter en fyringsrunde bliver nød til at fortælle de resterede ansatte om situationen, og at de skal vide at man nu har haft den fyringsrunde som der skal til for at rede virksomheden. osv osv.

Der er selvfølgelig langt mere i det end som så, og det er lidt svært at komme ind på hver en lille del af det at fyre en person på den bedste måde samt sikre at medarbejdere ikke bliver bange for at de måske er de næste.

Men jeg kan da anbefale at læse lidt om HR. det er et stort område, men det er noget som enhver virksomhed burde/bør vide noget om, hvis ikke de selv har en HR afdeling.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)