Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det gambling?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey du

Jeg sad her i dag og tilførte mit koncept med nogle ekstra ideer og features og kom til  etpunkt hvor jeg blev usikker om det var og gik under kategorien gambling. Hvilket jeg bestemt ikke er interesseret i, mest pga de juridiske hindringer og at målgruppen gerne skulle være alle, inkluderet umyndige. Jeg er fuldstændig klar over det her er  et advokatforum til at søge juridsk hjælp! og tager selvfølgelig ikke svarende her som et endegyldigt råd uden at undersøge det nærmere. men kunne være der sad et par eller flere der kunne belyse mig med lidt info på området. Nå men her' goes;

Vi har en membership plan med brugerbetaling, der giver adgang til en nogle features på mit site. Oven i det tilføres en valuta på siden, lad os bare kalde det points. Lad os sige du får 1000/points om ugen på den membership plan, altså du får ikke flere points fordi du betaler flere penge. Der er kun de memberships du kan vælge imellem. Folk kan så konkurrerer med  eller imod hinanden få/ eller tabe deres points.

De points du har kan indløses til gavekort, produkter what ever. Men altså ikke kontant, hele sitet er ikke bygget op om, og omkring at man skal konkurrer for at få de her rewards det er bare en lille ekstra feature så man kan få lidt ud af den tid man bruger der. Vi snakker en side på internationalt plan, med brugere fra hele verden. Går det under gambling? husk på at det ikke er nu flere penge du smider ind nu mere " site valuta" får du.

Det kunne være mega fedt hvis der sidder nogle derude der kan kaste et svar på dette. Det ville være en enorm hjælp! og hvis ikke, kan du jo altid lige smide en hilsen. Yes

Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 15:35

Ikke nogle der har et svar? Big Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Læg det på en udenlandsk server og kør firmaet derigennem ligesom pokersiderne, så undviger du reglen om hasardspil hvis du er i tvivl.

Hvis sitet aligevel henvender sig til hele verden, behøver det jo ikke være præget af at være på dansk jord.

Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 15:54

Aha, udenlandske servere ser også ud til at være meget billigere egenligt. Mange tak for dit svar!

Hvad hvis det er et dansk registreret virksomhed der står som ejer af side? Har det nogen indflydelse?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 16:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@Joker - Jeg er ked af det, men det er desværre forkert. Så længe arbejdet udføres fra Danmark, er det ligegyldigt hvor serveren er placeret i verden og hvor virksomheden er registreret. Klassificeres det som hazardspil, vil det til enhver tid bryde det monopol Danske Spil har, medmindre man tager konsekvensen af at flytte til udlandet og drive det derfra.

Fra Næstved
Tilmeldt 12. Dec 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 11:03

SLETTET

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Rune Jensen:

@Joker - Jeg er ked af det, men det er desværre forkert. Så længe arbejdet udføres fra Danmark, er det ligegyldigt hvor serveren er placeret i verden og hvor virksomheden er registreret. Klassificeres det som hazardspil, vil det til enhver tid bryde det monopol Danske Spil har, medmindre man tager konsekvensen af at flytte til udlandet og drive det derfra.

Rune, hvis virksomheden er oprettet i et andet land og serveren ligeledes figurere herved, må du da godt lave arbejde fra Danmark. Det svarer jo til at en dansk virksomhed ansætter nogle programmøre fra Indien der laver noget arbejde til virksomheden.

Kan godt se den skal kringles lidt så man ikke kommer i problemer, men hvis du tjekker godt op på lovgivningen og evt spørger ministeriet til råds, er der nok gode muligheder.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:37

Igen må jeg erklære mig uenig. Jeg har selv læst lovgningen omkring det, og kender personligt iværksættere der har fået henvendelser fra myndighederne, der beordrede dem til at lukke deres side. De havde serveren i udlandet og en offshorerepræsentant til at fungere som driftsansvarlig for deres virksomhed. Alligevel måtte de kun arbejde på projektet, hvis de ikke udførte arbejdet fra Danmark.

Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 00:27
  1. Noget helt andet er, at der hverken er brug for det ene eller andet hvis det ikke er klassificeret hazzard. Sider som spigo, ejet af freeway (uden at have sat mig ind i det), er vel drevet i Danmark og hvis det ikke bliver klassificeret hazzard så gør det her i hver fald heller ikke, da der slet ikke er tale om kontante præmier.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)