Hvis det er den nye DR stil, så kan man kun opstille et senarie... Pest eller Kolera når der skal vælges imellem DR eller Ekstrabladet... ;D
.. Dog med den enkle men alligevel ret ubehagelige detalje, at DR får et milliardbeløb i statsdikteret tilskud via licensen. Er der nogen som vil påtage sig opgaven at genopfriske begrebet Public Service overfor DR? I min bog er det ikke lig med offentlige skæderier med inviterede interview gæster, eller efterfølgende fremstilling og publicering af en nedværdigende ringetone til download fra selvsamme licensbetalte medies hjemmeside.
Et citat fra den gældende Public service-kontrakt mellem DR og kulturministeren.:
Der skal i udbuddet tilstræbes kvalitet, alsidighed og mangfoldighed.
Ved programlægningen skal der lægges afgørende vægt på hensynet til informations- og ytringsfriheden. Ved informationsformidlingen skal der lægges vægt på saglighed og upartiskhed.
Man fristes til at tro, at chef hos DR Nyheder, Ulrik Haagerup, har set sig lun på chefredaktørstillingen hos Se & Hør, når han kunne godkende et sådant nedværdigende indslag.
Når nu Journalistforbundet har udtalt betænkelighed ved DR's visning af indslaget, må de da vågne op?
Jeg undrer mig over, at DR er så ivrige efter at ligne de (andre?) tabloide medier.
Dbh. John