Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig i Spanien

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Da jeg er en 20-årig pige der altid har haft drøm om at være selvstændig, dog ikke i DK pga krisen og den alt for høje skat der er i dette land (ingen debat om skatten, tak!) havde jeg tænkt at flytte til Spanien og starte selvstændig da jeg allerede er igang med at påsætte extensions på piger til en god pris og min idé er at påsætte/sælge hår til spaniens indbyggere samt turister.

Grunden til dette er, at jeg har læst på internettet at man kan ejse dertil uden opholdstilladelse indne for 3 måneder, men kan ikke finde noget om arbejdstilladelse.

Jeg vil derfor høre jer, kære brugere, om I evt ku jælpe mig til at starte op dels give mig nogle gode råd, dels nævne fordele/ulemper ved at starte som selvstændig i Spanien?

På forhånd tak for hjælpen!

Simone

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:43

Hej Simone

1. Du slipper ikke lige ud af SKAT´s kløer bare fordi du flytter til Spanien.

Der er sambeskitningsaftaftaler mellem de 2 lande, so gør, at du fortsat skal beskattes i Danmark så længe du er dansk statsborger.

2. Du kommer til at stå side om side med afrikanere der er flygtet fra Afrika og som kan nøjes med LANGT mindre end du nogen sinde drømmer om.

Konklusion: Det er en om'mer.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Skrevet kl. 23:54

Hej Christian - tak for svar.

Ved godt at der skal betales skat, men er det så stadig 40% ?
Jeg kan gøre det billigt, så selv om afrikanerne laver det billigt, ved jeg, at de slet ikke bruger samme extensionsmetode som jeg gør og jeg tjener 90% ved at købe gennem leverandør nu - altså når skat IKKE er trukket fra, så kan man se hvor meget man egentlig tjener på det.

Mvh Simone

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:06

Hej Simone

Jeg har boet i Spanien i 3 år nu og har da en vis erfaring i at være her.

En tommelfingeregel er at du skal kunne klare dig 6-12 måneder uden indtægt, hvis du kan det syntes jeg bestemt du skal forfølge din drøm.

Men det er svært i Spanien i øjeblikket, der er over 20% arbejds løshed hernede, så pengene er små for de fleste og din service er nok et af de steder mange ville spare, men igen hvis du har så du kan klare dig i 6-12 måneder, så gør det, den tid du får ud af det kommer aldrig skidt tilbage og det er en tid du aldrig vil glemme.

Best regards

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:10

Hej Simone

Jeg kan godt forstå, at du vil derned og arbejde, men jeg er overbevist om at det bliver hårdt for dig - meget hårdt.

Kan kun anbefale, at du researcher på det.

Og så skal du huske, at du, hvis du gør det, konkurrerer med illegale invandrere, der pakker sammen når politiet dukker op og er tilbage 5 minutter efter.

Hvis du stiller dig op hvor turisterne er, er de der også og jeg er overbevist om, at de ikke skyer nogen midler for at forsvare deres territorium.

Kan kun anbefale, at du søger efter løsninger, der er højere oppe i hierakiet.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Skrevet kl. 00:16

Hej Christian

Du har ret med hensyn til de illegale indvandrere, men hvis man kan få turisterne til at købe extensions, i DK sælger frisørerne extensions til ca 6000 kr, hvor jeg kun sælger det til 700 - håret er i ganske god kvalitet og alle mine kunder er rigtig tilfredse med det og jeg betaler skat, så der er intet hokus-pokus i det som sådan. Jeg tror at jeg kan gøre nogle turister glade da de får en god oplevelse, flot hår og at jeg samtidig kan tjene penge på det. Kunne godt tænke mig så at komme til Danmark bagefter (måske efter de 3 måneder hvor opholdstilladelse ophører) og se hvordan det er gået. I det mindste er man blevet oplevelsen rigere.

Venlig hilsen

Simone

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Skrevet kl. 00:19

Hej Kim og tak for dit svar

6-12 måneder lyder som lang tid uden indtægt.

Lige nu har jeg 100.000 på bankbogen, så det er da værd at prøve  :-) Lige nu undersøger jeg bare de formelle ting omkring opholds og arejdstilladelse. Mine forældre synes det er hul i hovedet at tænke i disse planer, men det synes de jo også da jeg startede med at lave extensions og brugte første elevløn 10.000 kr på hår ;) så jeg tror at mine forældre skal se en succeshistorie før at de tror på den, og det satser jeg på at de også kommer til at se :-)

mvh Simone

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 00:22

Hej Simone

Du kan jo tage herned 1-2 måneder og se om din drøm holder vand, få nogle kontakter, find af hvordan tingene fungerer, hvad koster det og hvad har du brug for, få undersøgt de ting inden du evt. tager springet helt og flytter permanent herned, den måde er der mange der er kommet igang på eller blevet hjemme på :)

Best regards

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Skrevet kl. 00:26

Hej Kim

Lyder som en god ide

Der skal jo både være penge til lejlighed, forsikringer osv så der er selvfølgelig mange ting at tænke på. Har 100.000 i banken nu, så det kunne være at man skulle prøve det da det også vil styrke mig at komme derned og prøve.

Mvh Simone

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 00:42

Hej Simone

Det er ihvertilfælde en måde at finde ud af om det er en drøm du skal forfølge og det er ikke svært i øjeblikket at finde noget billigt at bo i hernede, find noget for 2 måneder og prøv at få kontakter, prøv at leve "på Spansk" og se om det tiltaler dig, du kan jo altid tage retur og pakke det hele hvis du bare bliver vild med det og vil blive, eller tage ertur og sige "det var ikke dig" og så er du den erfaring rigere Stick out tongue

Hvis du kun er dig selv, behøver du jo ikke mere end et "studio" at bo i, det koster omkring 300 euro om måneden, dine leveomkostninger er jo op til dig selv, kommer jo an på om du selv kan bikse noget føde sammen :) hvis du kan det kan du leve billigt hernede i de par måneder, mens du undersøger mulighederne. Jeg vil gætte på at du kan være hernede i 2 måneder for et par tusind euro eller 3 og tjekke mulighederne ud.

Der er måske også mulighed for at få noget at lave hernede ud over at være selvstændig, ihvertilfælde i starten, men det er jo ting du kan undersøge i disse første 2 måneder.

Best regards

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)