Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import skole

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt lige over denne tråd:
http://www.amino.dk/forums/t/15281.aspx
da jeg google'de Ivar S. Løge.

Årsagen til jeg google'de ham var faktisk fordi jeg selv købte hans "Importskolen" for - ja mange år siden. Det hjalp mig godt igang med import, og da jeg ikke kan finde hans kursus mere havde jeg tænkt mig selv at lave en "Importskolen"

Er der mon basis for den idé? Jeg er faktisk igang med at skrive den, min version bliver dog væsentlig anderledes, da markedet og kommunikation har ændret sig (internettet eksistedere stort set ikke den gang)

Min version kommer bl.a til at indeholde komplette walk-througs til alibaba, moms og importør registrering etc.

Nu tænker jeg så på... må jeg klade den "Importskolen" eller kan jeg risikere et sagsanlæg fra Hr. Løge? Synes titlen er genial, men andre titler har jeg dog osse på beding.

Mangler i øvrigt nogle frivvilige til at læse den igennem når jeg er færdig. Gerne nogle med erfaring i import..

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg går selv og planlægger at starte en importbusiness op, og jeg ville helt sikkert mene der er behov for en dansk manual/guide.

Go for it.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg synes at det lyder rigtigt spændende - det kunne være interessant for mig :)

Navnet er godt, men du burde hellere lægge hjernen i blød til dig eget navn...

 

Mvh. Teis

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de positive tilbagemeldinger.

Navnet er vigtigt ja, og best hvis jeg finder et selv, kan vi godt blive enige om. Kan bare ikke komme i tanke om et bedre og mere sigende navn lige nu, men har da også lidt tid til det :)

Det er et omfattende projekt at skrive en så grundig manual jeg ønsker at skrive, så til jer der har brug for det, må jeg nok melde ud jeg regner med mindst ½ år til projektet og måske endda mere, da jeg er nødt til at "putte" det ind mellem mine andre projekter. Men den skal nok komme ..

I mellemtiden vil jeg da gerne komme med mine råd og erfaringer her, hvis noegen skulle have spørgsmål Cool

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Pihl:

Faldt lige over denne tråd:
http://www.amino.dk/forums/t/15281.aspx
da jeg google'de Ivar S. Løge.

Årsagen til jeg google'de ham var faktisk fordi jeg selv købte hans "Importskolen" for - ja mange år siden. Det hjalp mig godt igang med import, og da jeg ikke kan finde hans kursus mere havde jeg tænkt mig selv at lave en "Importskolen"

Er der mon basis for den idé? Jeg er faktisk igang med at skrive den, min version bliver dog væsentlig anderledes, da markedet og kommunikation har ændret sig (internettet eksistedere stort set ikke den gang)

Min version kommer bl.a til at indeholde komplette walk-througs til alibaba, moms og importør registrering etc.

Nu tænker jeg så på... må jeg klade den "Importskolen" eller kan jeg risikere et sagsanlæg fra Hr. Løge? Synes titlen er genial, men andre titler har jeg dog osse på beding.

Mangler i øvrigt nogle frivvilige til at læse den igennem når jeg er færdig. Gerne nogle med erfaring i import..

 

Super ide, kommer helt sikkert til at bruge den, når den ryger i luften:)

 

Kunne du evt oprette en blog og komme med en masse erfaringer, skrive diverse regler om det o.s.v 
og der kunne du også skrive hvornår den vil udkomme:)

 

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, er ikke vant til at blogge... har faktisk selv lige købt en bog om det enme, så måske når jeg er færdig med den... :)

 

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Pihl:

Hejsa, er ikke vant til at blogge... har faktisk selv lige købt en bog om det enme, så måske når jeg er færdig med den... :)

 

Okay:) det okay, det kunne bare være super med en blog snarest:) og du behøver faktisk ikke vildt meget viden for at starte en blog:) ellers kan du altid skrive til mig, så vil jeg meget gerne hjælpe:)

Håber du snarest for en blog op;) hehe

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også huske den og fik også nogle enkelte hæfter hvor efter jeg ikke synes at der var meget nyt fra gang til gang. Har dem nok et eller andet sted på arkivet.

Men jeg fandt dette link http://www.biq.dk/company/IMPORTSKOLEN+ApS/64012

Der er de lukket i 1997.

Men jeg kan se at der er nogle som har importskolen.dk men ikke noget indhold.

Men importskolen er 2 ord import+skolen så tror jeg ikke at du kan få problemer med dk-hostmaster.dk

Jeg kan heller ikke finde noget i partent og vareværkestyrelsen http://onlineweb.dkpto.dk/pvsonline/patent?action=1

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)