Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shop-in-shop

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Det lyder fornuftigt. Det er noget vi helt sikkert skal have med i vores overvejelser.

Det er ved at gå op for mig hvor mange forskellige slags aftaler man kan lave med butikken. Det store spørgsmål er hvilken der er den bedste. Tror du det vil være et problem at gå til den første butik uden i forvejen 100 % at have et fast oplæg til en aftale, men i stede sammen med butikken finde en løsning som virker for begge parter?

Vi vil jo gerne prøve at undgå at blive opfattet som udvidende, selvom vi nok er det. Det er jo nemt for dem at rykke rundt med os, når vi intet ved om hvordan tingene normalt bliver gjort.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:26

Hej Martin,

Jeg ser ikke noget problem i at kunne tilbyde flere modeller. Dog vil jeg helt bestemt anbefale, at I på forhånd har defineret de givne modeller, og har uddraget de værditilførende elementer for butikkerne, i de enkelte modeller. Der kan jo sagtens være forskel på hvad der er bedst alt efter størrelse af butikken samt butikkens mulighed for at frigøre salgstid til jeres produkter.

Samtidig skal I naturligvis kigge på jeres egen lønsomhed i de enkelte modeller og prioritere dem for jer selv. I skal vide hvad I går efter.

Mvh

Claus Holm
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 11:42
Helmer:
Jeg uddyber gerne sagen pr. e-mail, så kan vi evt. tage en snak i løbet af ugen, og kan jeg regne med at det jeg sender til dig forbliver i mellem os to?

Naturligvis, du kan også sende en NDA (som jeg faxer retur) hvis det giver dig ro i maven ;) Det ser ud som om der allerede er kommet en masse fornuftige råd her i løbet af weekenden, men hvis du stadig har brug for at tale med der har en baggrund inden for detail siger du bare til.

Jeg kan se du også yder gratis rådgivning i forbindelse med opstart af virksomhed, hvilket lyder interessant - hvad er din baggrund for dette?

Min baggrund er rimelig "diverse" i forhold til det at starte egen virksomhed, men for kort at ridse op så har jeg en stærk erfaring inden for detail, ledelse, projekt ledelse og styring – især på online medier. Sådan kort skitseret, så har jeg ballast med fra Forsvaret, Ikea a/s, DK4, Stratics Media Group og der hvor jeg sidder nu, Sulake. Så har jeg noget teoretisk i forhold til en Merkonom i Innovation samt alt det der nu er autodidakt.

HBI er et fritidsprojekt hvis formål har været og er at skaffe mig mere erfaring på godt og ondt. Det er ikke noget jeg tjener penge på og det er heller ikke meningen, desuden følger jeg at jeg mangler mere ballast før jeg kan starte med det. Dog er det meningen at jeg hjælper primært unge virksomheder eller mennesker med nogle afgrænsede projekter eller hvad de nu måtte ønske. Det er alt sammen noget der vurderes ved henvendelse, da det som sagt er noget jeg gør i min fritid er det også begrænset hvor meget tid jeg har og jeg vil være sikker på at jeg nu også har en kompetance på området der kan række.

Hvis det har interesse kan man se hvad HBI er involveret i her: http://www.helmers.biz/forums/index.php?showforum=60

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:49

Hej Martin,

De fleste større forretninger er uhyre professionelle købmænd, som regner på hvor meget omsætning de kan skabe pr. hylde-meter. Så jo mere du fylder i deres forretning, jo større omsætning skal dit produkt bidrage med - så enkelt kan det siges.

Det kan være farligt hvis folk generelt ved, at de kan se dit produkt i en butik, og så tage hjem og bestille det billigere på nettet. Den problematik kæmper bl.a. radio/TV forhandlere og IT butikker med. De bruger masser af tid på at demonstrere et produkt for kunden, hvorefter kunden lige vil "hjem og tænke over det". Kunden suser direkte hjem og søger på edbpriser.dk og lign.

Så hvis du vil have en webshop, så lav evt. en indgangsportal hvor kunden først skal vælge hvilken forretning de har besøgt, og dermed tracke evt. salg til butikken.

Jeg husker forresten en historie om LEGO, som på et tidspunkt var ved at ryge ud af nogle store kæder fordi de begyndte med netsalg til lavere priser, så pas på! Du skal jo gerne have et godt forhold til dine forhandlere...

/Carsten
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:58
Dato: 11/6/2005 7:24:11 PM
Forfatter: Martin Poulsen
Hej Helmer & Kim

100k er ikke specielt dyrt? Ja det er det jeg har svært ved at vurdere. Jeg har vurderet det lidt ud fra de priser de har givet os på andre ting som jeg nemmere kan vurdere, fx 30.000 for et logo. Som jeg ser det er 30.000 nok til at aflønne en grafikker/designer i en måned og simpelthen ikke lave andet end lige vores logo. Det burde dog bare ikke tage mere end max én uges fuldtidsarbejde.

Vi fik lavet vores logo for 800 kr ... og er ganske godt tilfredse. Jeg synes at det lyder som et dyrt markedsføringsbureau i har entreret med. En medlem fra vores bestyrelse har anbefalet os at gå efter leverandører der er lige så små, sultne og nystartede som os selv - og aftagere der er store ...
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 23:45
Godaften i stuen

Hej Martin

Løsningen kunne være at jeres website KUN fungere som et katalog med mulighed for en personlig sammensætning af varene (og seføli til at finde nye "shop in shop" forhandlere).  Systemet skal så give kunden mulighed for at kunne aflæse et "handelsaftale-nummer" efter den personlig sammensætning.

Med dette "handelsaftale-nummer" i hånden kan kunden nu valgfrit henvende sig i en lokal "shop in shop" butik, hvor kunden og forhandler i fællesskab får de sidste detaljer på plads inden den endelige faktura udskrives og betales.
Varen kan så efterfølgende fremstilles,udleveres,tilsendes, efter hvad der nu er mest praktisk for din type vare.

Jeg kan ikke forstille mig et sådan system kan koste så meget, hvis vi som udgangspunkt går ud fra at alle "shop in shop" butikkerne iforvejen har både PC og en internetforbindelse.

Så kan du jo lave nogle gode avancer og bonusrabatter til de forhandlere der sælger over et hvis antal, hvilket måske kan få dem til ud af "egen lomme" give lidt flere m2 til fremme deres salg, og dit brand Lige en ting til, start med et "anomymt" prøveområde og finpuds konceptet der. Når du så står med en et par solide succeshistorier, sætter du hele din i forvejen nøje planlagte salgsstrategi igang.

Men hvad ved jeg ;) ...held og lykke med projektet

Mvh. Ole

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)