Jeg er ved, at læse min HA på Ruc på 3 og sidste semester i forbindelse med merit. Jeg fik 4 for mit første projekt efter, at have knoklet røven ud af bukserene. Vi var flere i gruppen og hende da lavet mindst i projektet (eller faktisk ikke noget) scorede 10 :) Det andet projekt var vi kun 2 personer. Vi lavede et flot projekt, men fik kun 7. Censur mente, at når man kun var 2, kunne man ikke få mere, da man ikke kan komme i dybden med problemstillingen som hvis man var flere. Øhh ja det er jo klart, men nu er vi kun 2, så hvorfor skal vi vurderes i forhold til, at hvis vi var flere. Vi klagede og fik medhold. Vi fik at vide indirekte, at opgaven lå til mere end 7. Men vi blev nødt til at tage re-eksamen, for sådan er reglerne. Hmm... Og vi har selvfølgelig sagt ja til at tage den Sidste eksamen inden forsvar af bachelorprojekt fik jeg 4. Fagene var virksomhedstyring og forståelse. 4 andre elever jeg kender fik 10 for deres rapport. Jeg har inddraget mindst ligeså mange perspektiver, teorier, analyser som dem. De mente selv at min rapport lå til 10 hvis ikke mere. Men nej jeg fik 4. Så nu skal jeg til at klage igen...... Det er da så nederen som noget kan være. Karakterende 4-4-7 er fandeme ikke noget at håbe hurra for. Håber på at jeg kan kompensere karakterene med et godt resultat, når jeg skal forsvare mit bachelorprojekt i januar. |
Har gennem de sidste 3½ år læst til bygningskonstruktør, og kan efter mange eksamener nikke genkende til din irritation.
- Ang. at en for bedre karakter end andre, har jeg oplevet det samme. Problemet var at personen der lavede ingenting, er hammer god til at performer foran lære og censor. Løsning = værd bedre end ham/hende og kom MEGET forberedt til præsentationen.
Ang. dine karakter, vil du opleve at det først bliver ekstra deprimerende, når du erkender at ingen af dine fremtidige arbejdsgivere er interesseret i karakter.
Og dermed erkender at du har spildt en masse tid og god humør på at være irriteret :)