Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deprimerende eller hvad?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved, at læse min HA på Ruc på 3 og sidste semester i forbindelse med merit.

Jeg fik 4 for mit første projekt efter, at have knoklet røven ud af bukserene. Vi var flere i gruppen og hende da lavet mindst i projektet (eller faktisk ikke noget) scorede 10 :)

Det andet projekt var vi kun 2 personer. Vi lavede et flot projekt, men fik kun 7. Censur mente, at når man kun var 2, kunne man ikke få mere, da man ikke kan komme i dybden med problemstillingen som hvis man var flere. Øhh ja det er jo klart, men nu er vi kun 2, så hvorfor skal vi vurderes i forhold til, at hvis vi var flere. Vi klagede og fik medhold. Vi fik at vide indirekte, at opgaven lå til mere end 7. Men vi blev nødt til at tage re-eksamen, for sådan er reglerne. Hmm... Og vi har selvfølgelig sagt ja til at tage den

Sidste eksamen inden forsvar af bachelorprojekt fik jeg 4. Fagene var virksomhedstyring og forståelse. 4 andre elever jeg kender fik 10 for deres rapport. Jeg har inddraget mindst ligeså mange perspektiver, teorier, analyser som dem. De mente selv at min rapport lå til 10 hvis ikke mere. Men nej jeg fik 4. Så nu skal jeg til at klage igen......

Det er da så nederen som noget kan være. Karakterende 4-4-7 er fandeme ikke noget at håbe hurra for. 

Håber på at jeg kan kompensere karakterene med et godt resultat, når jeg skal forsvare mit bachelorprojekt i januar. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:22

Har gennem de sidste 3½ år læst til bygningskonstruktør, og kan efter mange eksamener nikke genkende til din irritation. 

- Ang. at en for bedre karakter end andre, har jeg oplevet det samme. Problemet var at personen der lavede ingenting, er hammer god til at performer foran lære og censor. Løsning = værd bedre end ham/hende og kom MEGET forberedt til præsentationen. 

Ang. dine karakter, vil du opleve at det først bliver ekstra deprimerende, når du erkender at ingen af dine fremtidige arbejdsgivere er interesseret i karakter.

Og dermed erkender at du har spildt en masse tid og god humør på at være irriteret :)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg brugte generel prøven i Web integrator uddannelsen for et par dage siden til at teste forskellen mellem fremlægning og selve projektet af ren nysgerrighed.

Jeg opfyldte kun 2 ud af 10 krav og lavede alt for at lave et lorteprojekt.
Jeg brugte ikke ting som CSS, javascript, flash, videoer eller lignende, som de gerne ville se.

Da jeg skulle placere elementer, brugte jeg en masse < br > tags, så der i koden stod en kolonne med 30+ tags for at placere et billede.
(Til dem der ikke ved hvad det betyder, så er det lige så dårlig stil, som at bygge en kundes hus på sand....)

Jeg er god til at sælge sand i sahara og efter prøven fik jeg 7.
Jeg burde have fået 0!

Nu tror jeg på ingen måde at seriøsiteten på web integrator er lige så høj som din uddannelse.
Men jeg ville anbefale at øve din fremlægningsmetode.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26

Boysen, det er sgu rart et eller andet sted, at vide man ikke er den eneste der føler det på den måde.

Og jeg håber da, at karakteren ikke bliver det væsentlige aspekt når jeg søger arbejde. Men du ved, med de her tider, kan karakteren være det der gør forskellen. 

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 22:31

Nu ved jeg ikke om du er en mand/kvinde, men da jeg var igang med mit studie, oplevede jeg oftest at pigerne generelt fik højere karakterer til de mundtlige eksamener.

Og nej, det er ikke en konklusion jeg drager på baggrund af deres faglige kompetencer, men på baggrund af det faktum at de er kvinder.

Kvinder har en tendens til at få højere karakterer til de mundtlige prøver. Sådan er det bare.

Det var præcis det samme i gymnasiet, og det er præcis det samme på universitetet. Det er virkelig en ærgelig tendens synes jeg. Man burde blive bedømt 100 % udfra ens faglige kompetencer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36

Nu er det ikke noget jeg har prøvet lægge mærke til. Men i det store billede, synes jeg det er sur røv, at en censur kan giv en karakter 1 gang og så er man stemplet. Hvis man ved man ved bedre, burde man have chancen for at tage den eksamen om. Evt. mod et gebyr. Jeg er villig til at betale et par tusinde kr. Og det er jeg, for jeg ved, at jeg er bedre. Hvis man ikke ved, man er bedre, betaler man jo heller ikke.

Og lige til info. Den person som lavede nada på en rapport på 70 sider fik 10. Og hun var pige :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19

Nonoyes:
Jeg er villig til at betale et par tusinde kr.

Skulle du have tilbudt Censor.

Ej spøg til sidde.

Det som de egentlig bedømmer en på, er om du er inde i det pensum, som en opgave egentligt indeholder. Og det gøres ved at man fremlægger det. Og kan man ikke forsvare det man har på tavlen/OHP/powerpoint, så vil man hurtigt trække nitten.

Og tit er det også det som man ikke selv har skrevet. For når man skal op i karakter, så bliver man også nød til at vide hvad de andre har skrevet, og være forberedt på det. For det er pensumet der ligger tilgrund for karakteren, og ikke det som man har lavet. Er man udenfor Pensumet, så vil det trække op, mens dækker man ikke hele pensumet, så vil det trække ned.

Nu er mundtlige karakter tit et stort problem, da det er en bedømmesle som er meget supjektivt. Og derfor tit er meget afhængig af den person som der fremlægger det. For som man siger, så kan en god sælger købe sig en rigtig god karakter, uden at kende noget som helst til pensum. Mens den største fag nørd, uden menneskelige relationer, vil høste en lav karakter.

Nu kan jeg ikke helt udtale mig om de projekter som du har lavet, da jeg ikke kender dem. Men det er altid noget lort når man mener at man har lavet godt stykke arbejde, og det så ikke bliver værdsat. Men på den anden side, så har du nu fået en fordel fremfor masser af dine med studerende, som sikkert vil gå ned med stress og depresion, når de kommer ud i det private erhverv. For der får man ingen roser for at lave sit arbejde. Den eneste ros man får, er at man skal møde på arbejdet dagen efter.

Så egentligt så vil jeg bruge det til at udvikle sig personligt, og tænke over sine reaktioner, for derved at vide hvordan du reager. OG derved sætte i et positivt syn.

Og husk på dem der får alt foræret, kan ikke takle modgang.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)