Okay, Mange tak for svarene allesammen, jeg har vidst fået svar på det jeg søgte,
men jeg har lige et sidste: er der nogle der syntes at jeg skulle skrive til apple og spørge hvordan de har det med det og udtrykke at hvis de ikke syntes om det vil jeg lægge domænet fra mig og finde et andet. ?
Hvad med WarrenEDB.dk eller sådan noget - og så køre frem på hjemmesiden med de formentlig mange gode accessories du har til brug ifm. Apple's produkter?
er det lovligt? Hvad nu hvis man fx. sælger en ipod nano look a like, altså en kopivarer, er det lovligt?
at noget udstyr er lavet til en anden genstand er ikke "kopivare" så længe at det er et andet mærke, det er klart at hvis man lavede lommer som der passer til en iphone og trykte apple's logo på lommen så ville det være en falsk kopi vare, men hvis dit eget mærke er på din egen fremstillede lomme så er det vel ikke en "kopi vare"
Okay, Mange tak for svarene allesammen, jeg har vidst fået svar på det jeg søgte,
men jeg har lige et sidste: er der nogle der syntes at jeg skulle skrive til apple og spørge hvordan de har det med det og udtrykke at hvis de ikke syntes om det vil jeg lægge domænet fra mig og finde et andet. ?
Tak alle sammen, M.v.h. Anders Bischoff
Du skal for guds skyld ikke gøre dem opmærksom på dit "firma"
Apple har et hav af folk som ikke bestiller andet end at jagte lykkeridere som prøver at benytte deres varemærker og logoer uden samtykke.
Og de sender dig gerne en kæmperegning for uberetttiget brug, krænkelse eller hvad de ellers finder på at kalde det. Og de har loven på deres side til at gøre det.
Så skynd dig hellere at lukke domænenavnet ned inden det kommer til at koste dig "det hvide ud af øjnene"
Nu hvor denne artikel er oprettet og jeg skal finde mig et nyt domæne så vil jeg også lige benytte lejligheden til at foreslå 2 domæner som jeg har tænkt lidt på, hvad syntes i om : iudstyr.dk eller istores.dk
Eller hvis der er nogle der har idéer til et domæne navn så er jeg åben.
Efter min opfattelse, som jeg sikkert står alene med, er det lidt for smart med alt det iBS. Hvad med dit eget navn eller sådan noget?
For mig er det langt mere autentisk med peterjensen-edb.dk end f.eks. iJensen.dk
På Aarhus Universitet startede man et nyt nano center. Man valgte at kalde det iNano. Der skal ikke meget fantasi til at forestille sig hvad de studerende kaldte centeret derefter.
iJensen er lidt i samme boldgade, men ikke lige så slem ...