Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit domæne "Lovligt", kan jeg komme i klemme ved apple?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere, Jeg prøver at starte en webshop, men der er nogle ting jeg er meget i tvivl om i forhold til om jeg kan komme i klemme ved det.
min hjemmeside hedder "pt" www.billig-apple.dk , og det jeg vil prøve er at forhandle produkter til apple, (lommer, kasser, ting og sager, og umiddelbart ikke nogle af apples egne produkter, men fra andre firmaer i europa ) det jeg er meget bange for er at bruge navnet "Apple " i mit domæne og bruge et billed af "apple æblet" på  min side, 

Jeg håber virkelig at kunne få svar på dette, eller i det mindste kan få et hint til hvordan jeg kan finde ud af det.

Det skal også lige siges at jeg ikke er særligt lang i min proces, og de ting der er til "salg" på siden er bare til at teste systemet.

M.v.h. Anders Bischoff
www.billig-apple.dk 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:17

gauti:

Hej Iværksættere, Jeg prøver at starte en webshop, men der er nogle ting jeg er meget i tvivl om i forhold til om jeg kan komme i klemme ved det.
min hjemmeside hedder "pt" www.billig-apple.dk , og det jeg vil prøve er at forhandle produkter til apple, (lommer, kasser, ting og sager, og umiddelbart ikke nogle af apples egne produkter, men fra andre firmaer i europa ) det jeg er meget bange for er at bruge navnet "Apple " i mit domæne og bruge et billed af "apple æblet" på  min side, 

Jeg håber virkelig at kunne få svar på dette, eller i det mindste kan få et hint til hvordan jeg kan finde ud af det.

Det skal også lige siges at jeg ikke er særligt lang i min proces, og de ting der er til "salg" på siden er bare til at teste systemet.

M.v.h. Anders Bischoff
www.billig-apple.dk 

Kort og godt : Du krænker deres varemærke og hvis de ikke mener at det er i orden kan de uden videre trække dig i retten og kræve erstatning for din anvendelse. En eventuel erstatning behøver nødvendigvis ikke at stå mål med din omsætning og kan derfor blive et ret ubehageligt beløb.

Så jeg forstår godt din frygt, du krænker både deres varemærke og logo så vidt jeg kan se det.

Derudover overtræder du så forøvrigt også forretningsbetingelserne hos DK-Hostmaster, det er dog ikke helt så farligt rent juridisk.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:18

Forstår jeg dig korrekt, hvis din webshop intet har med Apple at gøre, og at du alligevel har et domænenavn, der hedder www.billig-apple.dk?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:20

Nå, der kom Anders mig i forkøbet...men ja, du er naturligvis ude på dybt vand.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:43

gauti:

Jeg håber at du har mange penge, for det er ingen tvivl om at du krænker deres rettigheder, hvis du ikke har så mange penge, så få pillet siden, og det er hurtigst muligt

Tilmeldt 18. Dec 10
Skrevet kl. 19:51
Undskyld men ny bliver jeg lidt forvirret, hvad mener du med at jeg overtræder dk-hostmasters Forretningsbetingelser. det er da ihvertfald ikke min mening.
Kan du uddybe det? 

M.v.h. Anders 
Tilmeldt 18. Dec 10
Skrevet kl. 19:52

Undskyld men ny bliver jeg lidt forvirret, hvad mener du med at jeg overtræder dk-hostmasters Forretningsbetingelser. det er da ihvertfald ikke min mening.
Kan du uddybe det? 

Tilmeldt 18. Dec 10
Skrevet kl. 19:54

Tak for dit svar henrik, men er jeg ikke lidt i sikkerhed når jeg har indstillet siden til at ikke blive fundet på søgemaskiner og jeg jo ikke har gang i nogen forretning endnu, men jeg er igang med mine overvejelser,?

M.v.h. Anders :)

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 19:59

gauti:
Kan du uddybe det? 

M.v.h. Anders 

Der står sikkert noget i stil med at man ikke må krænke andres varemærke o.s.v - men når det er sagt, så er det jo noget "de bare skal sige" - det er ikke dem du skal frygte så meget, tror at de er lidt "ligeglade".

Men det er Apple ikke, vil jeg tro.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 20:26

Hej,

Apple  var et registreret varemærke på det tidspunkt du registrerede billig-apple.dk. Havde du registreret billig-apple.dk tidligere havde der formentlig ikke været nogen problemer i det.

Hos Patent & Varemærkestyrelsen kan du kontrollere at Apple er et registreret varemærke.

Tror i øvrigt heller ikke, at www.billig-apple.dk nødvendigvis er et specielt tillidsskabende domænenavn når man ser det i SERP.

Hvad med WarrenEDB.dk eller sådan noget - og så køre frem på hjemmesiden med de formentlig mange gode accessories du har til brug ifm. Apple's produkter?

Billig & Apple - dem der køber Apple's produkter er formentlig mere designbevidste end de fleste  af os andre - og for dem er det måske ikke så vigtigt at det er billigt - de vil bare have noget der ser godt ud.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)