Hej. Jeg gik konkurs med mit lille firma for snart to år siden og overvejer nu at starte op igen. Jeg har et par ideer. Men jeg bliver nødt til at lave den med Münchausen og hårpisken og en investor der hiver mig op af hullet. For jeg er endt med en lille gæld på ca. 600.000 kr og et par sager i ribers. Men hvor meget må en investor tage og hvad kan man forvente af en investor hvor meget går de ind og blander sig og hvor må man kan man sætte grænsen? Rumpigen |
Hej Rumpige
Der er som sådan ikke nogle regler, for hvad en investor må tage af andele, hvor meget de blander sig etc.
Den forrentning, de forventer skal selvfølgelig stå mål med den risiko, de løber for ikke at få deres penge tilbage.
Medmindre du kan finde en i dit netværk, er det at søge en investering, en relativt stor og kompliceret proces. Som klimaet er pt. er der vist heller ikke mange der investerer i ide-stadiet.
Det er måske lidt pessimistisk, og skal tages med et gran salt da jeg ikke kender din situation, men jeg kunne godt forestille mig at din tid vil være bedre brugt på at arbejde dig ud af kattepinen, end på at søge en investor.