Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres erfaringer med at finde leverandør i udlandet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

 

Jeg kunne godt tænkte mig at høre hvordan I tidligere eller finder gode leverandøre i udlandet, hvor i finder messer man kan tage til?

hvilke hjemmesider man kan finde fabrikker og leverandør i udlandet?

Jeg tænkter ikke på nogle bestemte produkter typer, mere generelt.

Håber at få noget nyttigt info.

Go fredag:-)   

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er som regel ikke noget problem at finde udenlanske leverandører, men vær opmærksom på at det kan tage rigtigt lang tid at finde de dem der er gode.

Der er mange mulighder for at finde udenlanske leverandøre.  Et rigtigt godt sted at starte er ved at besøge en fagmæsse, de finder stort set inden for alle tænkelige områder.

Leverandør guider:   www.wlw.de  www.kompass.com  osv. 

De respektive landes handelskammer i Danmark hjælper meget gerne med at finde leverandører i deres eget land.  Adressen kan du typisk se på ambassadens hjemmeside.

udenlandske fagblade kan også være en kilde til leverandører.  Fagbladene vil du kunne finde på et af de danske fagbiblioteker.

Mvh

Ravn

 

 

 

Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

En af de største sider, og min foretrukne er alibaba.com
Her kan du simpelthen finde alt mellem himmel og jord.

De fleste leverandører er fra kina, men der er også en del fra eu, eller for den sags skyld hele verdenen.

en ulempe ved sider som alibaba, er naturligvis at der også er en del uærlige leverandører. Mest inden for elektroniske artikler som tv, tv-spil. computere etc.

Et godt råd ar at se om leverandøren er "gold supplier" og se om de har været det i mindst 2 år, gerne længere.

Husk blot på et par enkelte ting:

  • Er produkterne alt for billige skal du passe på..
  • Gold supplier, der har validering, betyder ikke det ikke er en scammer (derfor mindst 2 års gold supplier medlemsskab)
  • Er du i tvivl, så afprøv deres telefon nummer, test evt ved at spørge om du kan besøge fabrikken, eller sende en agent fra kina.

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 139
Fra  Freewebsite-service.com Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange afholder sig fra at finde partnere eller leverandører i udlandet, fordi det ofte kan virke uoverskueligt og være svært at finde den rette pålidelige og gode partner.

Der er allerede blevet givet gode bud på hvordan du kan finde disse, ligesom google fortsat er et brugbart værktøj til at udvælge relevante partnere i et givent land. Uanset hvad skal virksomheden naturligvis testes og tjekkes, så man undgår uheldige situationer.

Specielt i Asien kan der findes både rigtig dygtige og billige partnere og selvom de kan være svære at finde og udpege, så ligger der nogle klare fordele og venter. I den forbindelse er det en god ide at forhøre sig i sit netværk angående erfaringer og kendskab til partnere/leverandører på det givne område.

Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er altid velkommen til at sende mig en PM - såfremt det er en leverandør fra Kina du søger.

Har boet her i 4,5 år og har mange kontakter, der er rigtig gode - og det skal selvfølgelig ikke koste dig noget. Men har du en god ide, er jeg altid med på en finansiering eller lign.

Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

det afhænger naturligvis af hvilken type af produkt man ønsker producerede.

For min egen del sælger jeg et duft produkt lidt i stil med et wunderbaum til biler. I forbindelse med et udlandsophold i Polen tog jeg til et Hyper-maked og købte alle mulige typer af duftprodukter - vel for et par tusinde kroner.

Efterfølgende tog jeg hjem og registrerede alle leverandører (det skrives på pakningen) i et excel ark - chekkede deres hjemmeside og kontaktinformationer.

På den måde sad jeg med et helt kartotek over leverandører, som blev kontaktet en efter en.

Idag har jeg en super leverandør fra tjerkiet, der udover at være leverandør hjælper med produktudvikling og nye tiltag.

Så afhængig af dit produkt...

 

hilsen

Frank

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg har megen erfaring med import fra Kina, da jeg selv har været e-købmand med produkter netop derfra.

Jeg vil også anbefale dig alibaba.com, der findes næsten alle leverandører i Kina, som du kan handle med som lille iværksætter i Danmark. Korrekt - se om de har 2 år eller mere i gold supplier, det er altid en god idé. Det koster at være gold supplier, derfor skilder det også de værste "amatører" fra. Brug din sunde fornuft, når du kigger på en potentiel leverandør. Hvis det er mærkevarer, eks. Ipod, Sony, LaCoste, Nike, kan du være 100% sikker på at det er kopier. Derudover lad være med at købe elektronik på Alibaba, da meget af det er af en meget ringe kvalitet.

Når du kommer til at få det hjem, så lad en dansk speditør om dette, ja kan anbefale www.alpi.dk, de er gode og rimelige.

Hvis du har spørgsmål af nogen art, så skriv endelig. Smile

God vind!

Med venlig hilsen,
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

chengdu:

Du er altid velkommen til at sende mig en PM - såfremt det er en leverandør fra Kina du søger.

Har boet her i 4,5 år og har mange kontakter, der er rigtig gode - og det skal selvfølgelig ikke koste dig noget. Men har du en god ide, er jeg altid med på en finansiering eller lign.

hey chengdu kan du ikke skrive til mig på min mail darioni2010@forum.dk

vil gerne have lidt hjælp med at starte noget op... tak

Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hey

her er min mail darioni2010@forum.dk

har brug for lidt hjælp til at starte noget... tak

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)