Vi er nogle iværksættere som er ved at etablere CURTANA - forening for vækstiværksættere.
I den forbindelse fik vi hjælp til at oprette en facebook-side af en person, som vi kort efter måtte stoppe samarbejdet med.
Problemet er nu, at denne person "ejer" den oprindelige facebook-side, og ikke vil slippe den. Vi har derfor været nødt til at oprette en ny side, som vi har linket til http://curtana.dk, men vi vil selvfølgelig gerne have fjernet den gamle "pirat"-side.
@Thomas, ja, jeg så den godt, men tænkte, at noget af indholdet jo var produceret af vores forhenværende samarbejdspartner, så det passede jo ikke helt, at vi havde ejendomsretten til ALT på siden. Men okay, jeg giver den et GO.
@Thomas, ja, jeg så den godt, men tænkte, at noget af indholdet jo var produceret af vores forhenværende samarbejdspartner, så det passede jo ikke helt, at vi havde ejendomsretten til ALT på siden. Men okay, jeg giver den et GO.
Skaf tilstrækkeligt beviser/vidnesbyrd og hav det hele klar..
Så skriver du pænt til vedkommende at du har tænkt dig at dele historien offenligt, hvis ikke vedkommende overdrager siden.
Hvis i før har haft en aftale så må du nok lige sørge for at din ryg er ren, og at det ikke viser sig hans modforklaring stille dig i et dårligt lys.
Hvis han ikke vil mægle så synes jeg du skal frigøre historien bla. her og andre steder.
Hvis du forklarer ham på en pæn måde at hans handlinger er potentielt destruktive for hans eget omdømme, så kan det være han er villig til at finde en fælles god løsning.
Vi har endnu intet hørt fra Facebook omkring vores Anmeldelse. Vores pirat-"ven" har efterfølgende været inde på vores side via en falsk profil "Randi Dragsbo" for at henvise til den falske CURTANA-side. Jeg blev naturligvis sur, og henvendte mig til en række af de "venner" profilen havde, for at høre om de kendte personen bag, og kunne bekræfte, at der var en virkslig person bag. Det var der naturligvis ikke, og den pågældende person, som i øvrigt er et tidligere fremtrædende medlem af Dansk Iværksætter Forening, tidligere Amino'er (smidt ud pga dårlig opførsel) og en rimeligt højrøstet stemme indenfor online video marketing, indrømmede da også, at der var tale om en "alias-profil"??! Så blev man så klog.
Jeg overvejer nu, om jeg blot skal ignorere ham, hænge ham ud eller retsforfølge ham. Jeg er desværre ret overbevist om, at han ikke vil lade sig afskrække af nogle af ovenstående muligheder :-(