Er der ikke en der lige har tid til at afgøre denne debat? Jeg har snakket lidt med en med-Amino om hvorvidt det er tilladt at kontakte (direkte pr. mail), indehavere af webshops - med henblik på at de tilmelder deres butik til netgavekort.dk
Jeg er af den overbevisnig af der ikke er noget at gøre - det er spam- så længe det er uopfordrede henvendelser, ikke?
PFT
Thomas
MVH Thomas Madsen
Leder du efter et online-gavekort? så finder du det helt sikkert på - www.netgavekort.dk
Uopfordret henvendelse via e-mail med direkte eller indirekte formål for salg for øje opfattes som spam.
Det er uanset om der står man kan købe noget i e-mail, eller det først står på websitet, eller at man tilbyder en gratis service, som man så senere kan opgradere eller lignende.
Reglerne er ens uanset om man kontakter b2c eller b2b, så længe der er tale om e-mail.
§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved
brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med
henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt
arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har
anmodet om det.
Hvis modtager ikke har anmodet om det må det være spam.
Enig - og selvom jeg ikke umiddelbart prøver at sælge dem noget, så tror jeg ikke det er OK. Alternativt er der jo tale om en tjenesteydelse - og så er det vist klokkeklart.
Jeg har tidligere - men med en anden side - henvendt mig via mail - og høfligt udbedt mig en adresse på en kontaktperson i firmaet - hvortil jeg kunne sende en beskrivelse af min virksomhed. Og selvfølgelig spurgt om det var ok. Det fik jeg ingen dårlige tilbagemeldinger på - men den er nok også lige på grænsen.
Vi må finde andre måder at gøre opmærksom på siden på.
God dag.
MVH
Thomas
MVH Thomas Madsen
Leder du efter et online-gavekort? så finder du det helt sikkert på - www.netgavekort.dk