@Tom. Du snakker om at du har testet det gennem flere år, hvilket også er godt, mine tests viser så bare noget andet. Og dette er også testet gennem flere år, det er jo ikke ligefrem først gang jeg har med nettet og ikke mindst SEO at gøre ;) Hvorfor viser du et eksempel på en side som er registreret i år? Dit eksempel holder ikke helt, heller. Mest fordi jeg selv har lavet en del sider med over 30.000 sider registreret på Google, hvor 99% af de sider var stort set ens bortset fra nogle få ord. Disse fik alligevel en pagerank på 2 eller mere. og endda uden at have andet end 1 link fra min egen hjemmeside så Google havde noget at følge. Og ved nogle af de tests, så var min hjemmeside endda taget af Google for at gå over stregen :) ja man tester vel hvor langt man kan gå (måske bare dumt at gøre på sin egen hjemmeside) Vi bliver helt sikkert ikke enige, og det er også et område hvor der er delte vande. Men Alle mine tests viser at et link er et link, men at de selvfølgelig har forskellig værdi og sender forskellig værdi. Om man som person vil bruge sin tid på det er ikke op til mig, men at få en liste som den serveret kan jo næsten ikke blive nemmere, frem for du skal sidde og lede efter en kvalitets side. Men det betyder stadig ikke at en liste som denne er total værdiløs, eller ligefrem negativ, ej heller hvad linkene angår :) MVH Kim |
KTJ-Media.dk:Du snakker om at du har testet det gennem flere år, hvilket også er godt, mine tests viser så bare noget andet. Og dette er også testet gennem flere år, det er jo ikke ligefrem først gang jeg har med nettet og ikke mindst SEO at gøre ;)
Hvorfor viser du et eksempel på en side som er registreret i år?
Dit eksempel holder ikke helt, heller. Mest fordi jeg selv har lavet en del sider med over 30.000 sider registreret på Google, hvor 99% af de sider var stort set ens bortset fra nogle få ord. Disse fik alligevel en pagerank på 2 eller mere. og endda uden at have andet end 1 link fra min egen hjemmeside så Google havde noget at følge. Og ved nogle af de tests, så var min hjemmeside endda taget af Google for at gå over stregen :) ja man tester vel hvor langt man kan gå (måske bare dumt at gøre på sin egen hjemmeside)
Vi bliver helt sikkert ikke enige, og det er også et område hvor der er delte vande. Men Alle mine tests viser at et link er et link, men at de selvfølgelig har forskellig værdi og sender forskellig værdi. Om man som person vil bruge sin tid på det er ikke op til mig, men at få en liste som den serveret kan jo næsten ikke blive nemmere, frem for du skal sidde og lede efter en kvalitets side. Men det betyder stadig ikke at en liste som denne er total værdiløs, eller ligefrem negativ, ej heller hvad linkene angår :)
Har endnu ikke mødt et negativt link, men selvfølgelig hvis et positivt findes, kan man ikke udelukke at der findes negative. Men tror bare ikke helt selv på den, da det vil betyde at jeg kan skyde din og andres hjemmesider i sænk hvis jeg linker til din hjemmeside fra alle de negative sider :) hvilket ikke rigtig giver mening.MVH Kim
Er 100% enig! Og selvfølgelig giver det mere og bedre linkjuice hvis linket er fra et PR10 domæne end hvis det er en PR0 linkfarm - hvilket nok giver 0,00001 promille af det fra PR10. Men så er det igen bare et spørgsmål om volumen! Har heller ikke hørt det om minus - men vil da gerne se eller høre eksempler på det, i givet fald har jeg da 1-2 stykker jeg godt kunne tænke mig at bombe tilbage til stenalderen :-)
/Lars