Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprindelsescertifikat og told på 0 kr.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har af en ven hørt, at man kan undgå eller betale lavere told, hvis de vare man importere har Oprindelsescertifikat.

Kan nogen forklare mig lidt mere om Oprindelsescertifikat  og om Pakistan kan udstede Oprindelsescertifikat(Certificate of Origin)  på de vare jeg kommer til modtage fra dem ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Adnan Importør:

Jeg har af en ven hørt, at man kan undgå eller betale lavere told, hvis de vare man importere har Oprindelsescertifikat.

Det er absolut ikke altid at et oprindelsescertificat giver en lavere toldsats. 

Det må være de Pakistanske toldmyndigheder som udsteder et sådan certifikat.

Mvh

Ravn

 

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Adnan,

Alle varer du indfører skal have et oprindelsescertifikat for at du kan få lov at indføre dem korrekt. Der er så forskellige lande der får økonomisk støtte fra EU og derved får lov at udstede et særligt oprindelsescertifikat der hedder et GSP (Generalized System of Preferences).

Med dette kan man få reduceret tolden - og i nogen tilfælde bortfalder den helt.

Om det gælder dine produkter fra Pakistan er umuligt at svare på uden yderligere information.

Jeg vil foreslå at du ringer til SKAT og taler med dem. Det vil være en rigtig god idé hvis du inden du ringer til dem har fundet et positionsnummer i toldtariffen så I taler om den samme vare. Dette kan du gøre på http://vita.toldskat.dk/vita.htm hvor du stille og roligt udspecificerer hvilke varer der er tale om. Hver gang du vælger den kategori der passer kommer du videre til underkategorier. Med lidt øvelse kan man også se hvorvidt der er GSP forordninger på den pågældende vare, men det er lidt risikofyldt så ring til SKAT og giv dem positionsnummeret, de vil gerne hjælpe dig....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)