Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vildledende markedsføring - Hjælp!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'r

Jeg har et par spørgsmål.

En forhandler/konkurrent har følgende adwords anonnce:

Gadeskilt fra kr. 399,-
Se dit Gadeskilt her, og tjek hvor
meget du spare, gratis levering.
www.ukendtforhandler.dk 

- på siden er der ingen synlige gadeskilte fra  399,-    kun hvis man bruger mængderabat og køber 10 eller derover

Et andet eksempel er en vare han har på sin forside.

Her der står en kort beskrivelse af produktet, derefter står der Fra. 1485,-

Når man så klikker ind på produktet, så skal man faktisk købe 500 stk's før prisen er 1485,-   

(Ved 1 stk koster produktet 1939,-)

Der er mange lignende tilfælde på siden og kan godt se at det ikke er en "fejl" men tværdigmod en strategi.

Jeg syntes det virker vildledende og ugennemskueligt at bruge priserne sådan her,  er det helt lovligt?  og kan jeg gøre noget for at stoppe det

M  dfdf

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 12:00

Umiddelbart, vil jeg mene det er lovligt, da det jo kan lade sig gøre at købe produktet til den oplyste pris. Men han risikere at støde mange kunder, da der skal købes så store mængder for at muliggøre det, jeg ville personligt blive irriteret af h til, hvis jeg tror jeg har fundet et kup, og jeg så skal købe 500 stk for at opnå den først viste pris...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13

Tror også vedkommende shop vil få noget negativ ud af at gøre tingene sådan. Jeg ville personligt ihvert fald lukke siden ned igen

Tilmeldt 23. Sep 08
Skrevet kl. 12:27

Jeg har kontaktet E-handelssfonden og de siger faktisk at det ikke er imod markedsføringsloven - men imod e-handelsfondens retningslinier :/ 

Jeg kan bare ikk forstå det er lovligt...

M  dfdf

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 12:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville da lave et modtræk til dette på følgende måde:

Lav en adwordskampagne med samme tekst som konkurrenten, blot skal du ændre teksten lidt så der står: Hos os skal du kun købe 1 stk.

Og måske en annonce mere der siger noget ala:
Set hos konkurrenten til 1095,00 ved 5000 stk. hos os kun Kr. 1495,00 ved 1 stk.

På den side man så kommer til skriver du at hos din virksomhed er prisen ved 1 stk. men prisen kan blive meget lavere ved at købe flere.

Jeg er klar over at hans pris vil være lavest på annoncen men din er etisk korrekt.
Og forøvrigt er det ikke ulovligt det han laver.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:39

Notebookonline.dk:

Jeg ville da lave et modtræk til dette på følgende måde:

Lav en adwordskampagne med samme tekst som konkurrenten, blot skal du ændre teksten lidt så der står: Hos os skal du kun købe 1 stk.

Og måske en annonce mere der siger noget ala:
Set hos konkurrenten til 1095,00 ved 5000 stk. hos os kun Kr. 1495,00 ved 1 stk.

På den side man så kommer til skriver du at hos din virksomhed er prisen ved 1 stk. men prisen kan blive meget lavere ved at købe flere.

Jeg er klar over at hans pris vil være lavest på annoncen men din er etisk korrekt.
Og forøvrigt er det ikke ulovligt det han laver.

Godt tænkt! Star Star Star Star Star

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Kolding
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:39

Jeg har aldrig brudt mig om den strategi og bliver selv irriteret over, først at blive glædet over en billig pris, for så dernæst at blive skuffet over, at det er til oplag som kun sjældent bliver solgt - og jeg ihvertefald ikke kan gøre brug af.

Jeg har egentlig aldrig fundet ud af, om de selv tror det er smart. Min umiddelbare vurdering er, at de skræmmer flere end de tiltrækker.

Du kan jo bare selv benytte dig af samme markedsføringsstrategi, det ændre vel ikke noget på din pris, og sandsynligheden for, at du kommer til at sælge 500 stk. gadeskilte til en kunde - til 'listepris' er minimal, efter min mening.

Men lovligt er det, når bare der står antal mv. oplyst.

/Frank

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:47

Hej Kim

Hvis jeg var dig, ville jeg glæde mig over den annonce, og lade den ligge. 

Jeg er overbevist om at de mennesker der klikker på de annoncer er meget OBS på prisen, og derfor aldrig køber en til 1500 kr. Samtidig er sandsynligheden for at de står og skal bruge 500 stk., nok heller ikke så stort.

Summasummarum, så bruger de masser af penge på adwords, og jeg tvivler på de konverterer. I stedet ender kunden igen på google med samme søgning.

Så fryd dig istedet over at de ikke forstår at bruge adwords :) 

Tilmeldt 23. Sep 08
Skrevet kl. 12:57

Nå,  Æv altså! 

Jeg gider ikke bruge for meget tid på det, men det ku da være hyggeligt lige at sende ham en mail med en paragraf-overtrædelse eller 2 :)

Virksomheden jeg snakker om er desværre ret stor og jeg tror sku deres adwords konveterer selvom de "hustler" lidt...

Tak for alle besvarelserne!

Mvh Kim R

M  dfdf

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

snak aldrig dårligt om dine konkurrenter inden på din egen siden , det taber man normalt kunder på.

lav bedre produkter og forklaringer på din egen siden end dine konkurrenter

Lav din priser så overskuelig som mulig

lav dine overskrifter der passer på google samme med hjemmesiden

Korrekt den siden du henviser til taber sikkert penge , dette må du være glad for , han vinder sikkert ikke mange kunder , for mange ønsker sikkert kun 1 stk.

kan være din pris bliver højere på din siden grundet højere leverings omkostninger ved 1 stk. så du kan ikke følge med dette tilbud , ved 1 stk. med ved ærlighed hele vejen igennem vinder du fleste kunder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)