Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelanceportal for håndværkere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg søger lidt feedback på en ide - først og fremmest vil jeg gerne vide om den findes i forvejen, og dernæst høre hvad i synes om den, selvfølgelig.

Mine tanker går i retning af, at der tilsyneladende er relativt mange arbejdsløse håndværkere i Danmark for tiden. Derudover findes et stort antal mindre håndværksfirmaer med for lidt at lave, for slet ikke at glemme alle de håndværkere der ER i arbejde, men godt kunne bruge lidt flere kroner på lønkontoen.

Min idé er at lave en portal, hvor hr. og fru Danmark kan lægge opgaver ind de gerne vil have løst, og hvor håndværkere fra hele landet så kan byde sig til. Det skal være muligt for håndværkerne at byde ind på opgaverne, ligesom de skal kunne oprette en profil med billeder af tidligere arbejde og andre relevante oplysninger. Alt i alt meget ala Amino Freelancer, blot til bygge- og anlægs-folk, VVS'ere, glarmestre m.v.

De der lægger opgaver ind er ikke tvunget til at vælge billigste løsning eller på andre måder bundet på nogen måde.

Sidst men ikke mindst skal det naturligvis være muligt at give feedback på det arbejde der udføres af de enkelte håndværkere.

Forretningsidéen består i, at håndværkerne kan betale for forskellige ydelser. Ikke i starten - hvor jeg vil holde på at alt bør være gratis for at udbrede kendskabet og brugen af siden - men på sigt. Måske kunne man betale ekstra for at blive verificeret på en eller anden måde, eller måske det ligefrem skulle koste et fast månedligt gebyr overhovedet at have muligheden for at byde ind på opgaver.. det ved jeg ikke, den del af sagen er ikke tænkt til ende. Er dog ret sikker på at siden ikke skal klistres alt for meget til med reklamer.

Det var vist det, i grove træk. Er der et marked for det, findes det allerede, og hvis det gør - kan det så gøres bedre?

På forhånd tak :-)

Mvh
Peter 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:09
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 14:15

Ideen er god nok, men den virker ikke folk vælger en lokal håndværker og de lægger slet ikke små opgaver ud på nettet, dem der søger et godt tilbud bruger det hent 3 tilbud som allerede er på nettet.

Hvis du skal gøre en forskel skulle det være sådan at en kunde kunne ligge et billede op på hjemmesiden og sidde og indrette det som det skal være, så vil håndværkeren kunne tilrettelægge sit arbejde og kunden spare penge.

Preben

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 14:17

hej.

ja, det findes til overflod og endnu flere forsøger med nye tiltag. ingen har til nu fundet "de vise sten" efter min bedste overbevisning.

mvh sören

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 11:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig, der er allerede så mange af de tjenester, at endnu en bare ville forsvinde i mængden.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WinkDer findes vel ikke idag brancher hvor der ikke er megen konkurrence. Altså for mange udbyder i forhold til efterspørgselen.

Problenet med de fleste portaler er, at de kører som "venstrehåndsarbejde", og der bruges ikke de nødvendige energier. Hvorfor kan flere udenlandske køre godt ?

Portal markedet er let og starte op på - msåke for let ?

Kører man en webshop skal der vel også bruges masser af enerii - nok mere end de fleste portaler offer.

Kan du opstarte en UNIK håndværker portal er der også et markedet for denne. Men ikke en uforpligtende portal hvo det kun gælder om at have trfik, og så ellers "please" bygherre, så falder håndværkerne fra. Og finder selv på at lave SEO, Adwords og hvad ellers er af "frække" ord.

Det er hellere ikkde et spørgsmål om hønen og ægget (altså bygherre før håndværker og omvendtm.m.). Men et gensidig respektabel portal. Hvor tillid og troværdighed er i højsædet. Hønen var som bekendt afhængig af ægget og omvendt.

Men udover organisk søgning gælder der også her adwords kampagner og med den "rigtige" trafik.

Så er UNIK håndværkerportal kan også overlev i Danmark, og komme op på siden af de "store" www.byggestart.dk www.gratisbyggetilbud.dk www.3byggetilbud.dk

Og så er der en masse små der sikkert ikke lver længe, jo for øjeblikket med snerydning.

En meget "akgressiv for øjeblikket www.servicebyen.dk får netop skabt sig en masse trafik og henvendelser, med hvad med det seriøse ????

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk/private

www.raad-mal.dk/referencer

www.raad-mal.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)