Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til et nyt projekt (sms reklamer)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen

Jeg er ved at få lavet et portal, hvor man kan se hvad der sker i byen af koncerter, events m.m.

Ved siden af det, kunne jeg også tænke mig at lave et sms portal. Hvor man kan tilmelde sit nummer til denne service, og modtage smser fra mig med info om koncerter, events osv. (denne ydelse skal så sælges til diskoteker, koncertarrangør, event maker m.m. Nu ved jeg også godt at mange diskoteker f.eks. selv har disse services, men jeg tror på at jeg kan skaffe flere numre/kunder end dem, ved at være neutral og præsenterer alle diskoteker, koncerter m.m.

Nu er spørgsmålet skal jeg ud og få skabt mit eget sms gateway system, eller leje mig et sted som www.cpsms.dk som jeg har kigget på, men vil det ikke blive for dyrt i længden?

Kenan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

Hej,

Jeg tror måske jeg har en løsningsmodel du kan bruge. Send mig en mail på kim(a)b-web.dk

Med venlig hilsen
Kim Bang

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:01

Kim Bang:

Hej,

Jeg tror måske jeg har en løsningsmodel du kan bruge. Send mig en mail på kim(a)b-web.dk

Med venlig hilsen
Kim Bang

Hej Kim

Jeg får en fejlmelding når jeg sender en mail til dig, vil du ikke lige mail mig med din løsning på kenancorbo@gmail.com

Kenan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Hej igen,

Der er en mail på vej til dig. ;-)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 08:20

Hej Kenan! Din egen SMS Gateway vil bestemt blive en for dyr løsning for dig. CPSMS er en udemærket løsning. Jeg kan dog se en udfordring i at du tilbyder diskoteks SMS'er, hvis de også selv har en løsning i dag. De fleste igennem MCB. Hvad nu hvis en bruger er tilmeldt begge steder, og får SMS'er fra jer begge om samme arrangement?

Så ønsker brugeren at afmelde sig nyheder, og afmelder sig dem der kommer fra diskoteket, men ikke dem der kommer fra dig. Næste gang du så sender, så bliver brugeren sur over at modtage noget de har afmeldt sig, og det er så her du risikerer at få forbrugerombudsmanden på nakken og bryde markedsføringsloven.

Blot lige et indspark fra mig.

Mikkel Overgaard
Salgschef
www.CoolSMS.com

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:38

Mikkel Overgaard:

Hej Kenan! Din egen SMS Gateway vil bestemt blive en for dyr løsning for dig. CPSMS er en udemærket løsning. Jeg kan dog se en udfordring i at du tilbyder diskoteks SMS'er, hvis de også selv har en løsning i dag. De fleste igennem MCB. Hvad nu hvis en bruger er tilmeldt begge steder, og får SMS'er fra jer begge om samme arrangement?

Så ønsker brugeren at afmelde sig nyheder, og afmelder sig dem der kommer fra diskoteket, men ikke dem der kommer fra dig. Næste gang du så sender, så bliver brugeren sur over at modtage noget de har afmeldt sig, og det er så her du risikerer at få forbrugerombudsmanden på nakken og bryde markedsføringsloven.

Blot lige et indspark fra mig.

Mikkel Overgaard
Salgschef
www.CoolSMS.com

Hej Mikkel

Tak for dit indput. Jeg kan godt se problemet ved det, og jeg havde faktisk tænkt lidt på det. Jeg har så lidt igen overvejet, om jeg kun skal koncentrer mig om diskoteker og underholdningsbranchen kun. Men se at dække virksomheder generelt som diverse butikker osv. som ønsker at sende en tilbud til deres kunder osv.

Hvorfor vil min eget SMS gateway løsning blive for dyrt? Vil mit tilbud til kunden ikke være dyr, hvis jeg f.eks. brugte CPSMS? hvis jeg giver 17øre f.eks. pr. sms hos dem, så skal kunden have et tilbud på næsten 1kr. pr. sendt sms?

Hvilken løsning vil du forslå?

Kenan

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:13

Kenan Corbo:
Nu er spørgsmålet skal jeg ud og få skabt mit eget sms gateway system, eller leje mig et sted som www.cpsms.dk som jeg har kigget på, men vil det ikke blive for dyrt i længden?

Det mest optimale vil være at du lejer et keyword som brugerne kan sende en sms til. Den slags koster fra 100 kr og op.

Dernæst skal du kunne sende sms'er og her kan du bruge en sms gateway. Der er mange forskellige udbydere af den slags.

Endelig kan du også koble en android telefon op som læser fra en server om der skal sendes sms'er og så bliver de sendt fra den. Den mulighed har dog nogle bagdele:

1) Du må ikke bruge billige abonnementer til at sende fra computer (auto-sending)

2) Du har et telefonnummer som du sender fra og ikke bare en tekst (navn)

3) Der skal laves et program til telefonen som kan hente fra en server (denne del er forholdsvis nem for en mobil-programmør)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:22

Hvor kan man leje sådan en keyword? og hvad gøre den?

Hvis jeg bruger f.eks. cpsms som sms gateway, det vil da være nogle dyre sms´er i indkøb? for så bliver jeg nød til at tilbyde kunden et tilbud på 1kr pr. sms mindst, hvis det skal løbe rundt?

Jeg har kun android telefoner, så det sidste er også en mulighed :)

Kenan

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:46

Kenan Corbo:
Hvor kan man leje sådan en keyword? og hvad gøre den?

På IQsms.dk som jeg er en del af kan du leje sådan et keyword. Det gør det at brugerne kan sende en sms til et 4-cifret nummer og så kan man gemme deres telefonnummer. Det giver en sikkerhed for at det er et rigtigt telefonnummer.

Når du så kontakter en der vil kunne være interesseret i at sende besked ud til en masse brugere så kan du sagtens sige at det koster 1 kr pr modtager. Du kan så bruge en sms gateway (her kan du også bruge IQsms.dk - eller andre) til at sende igennem. Sådan en udsending koster gerne en 17-30 øre afhængig af hvor mange du skal sende. Nogle steder er det én pris pr sms og andre skal du købe x antal for at få en billigere pris.

Så din udgift bliver eks. 100 kr pr måned for et keyword (det er bare et kort ord der reagerer når der sendes en sms til et 4-cifret telefonnummer) samt 20 øre pr sms der sendes. For at opnå en break-even på den del, så skal du hver måned sende mindst: 130 sms'er ud for én kunde. Regnestykket vil se sådan ud: 130 sms'er á 1 kr = 130 kr. Dine udgifter vil være 100 kr for keyword + 130 * 20 øre (26 kr) = 126 kr.

Så fortjenesten vil være 4 kr her.

Kenan Corbo:
for så bliver jeg nød til at tilbyde kunden et tilbud på 1kr pr. sms mindst, hvis det skal løbe rundt?

Hvis du kan gå ind og få en liste over mange modtagere der har fortalt deres køn, alder og hvor de bor, så kan du "sælge" hvert nummer for mere end én krone.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)