Jeg har en online-designer-platform for merchandise toj som jeg gerne vil linke til nogen gode sider sa folk kommer til at hore mere om den. Er der nogen af jer Amino''s som kender nogen gode relevante sites, hvor man kan laegge sine links paa?
Jeg har en online-designer-platform for merchandise toj som jeg gerne vil linke til nogen gode sider sa folk kommer til at hore mere om den.Er der nogen af jer Amino''s som kender nogen gode relevante sites, hvor man kan laegge sine links paa?
Hej Malgosia
Links fra andre hjemmesider der peger på Din hjemmeside er isoleret set den vigtigste SEO (SEO = Søgemaskineoptimering) parameter, men også den det er vanskeligst at gøre noget ved!
En af metoderne er, som Du nævner, at få lagt et link ind på nogle af de linkportaler/directories som findes i uanede mængder på Internettet. Problemet er bare, at de fleste af dem bruger en redirect teknik for bla. at kunne måle trafikken ud fra linkportalen, men teknikken betyder at linket ingen værdi har rent SEO mæssigt.
På gSEO har jeg skrevet lidt om redirect problematikken og listet nogle af de få directories/ linkportaler, jeg har stødt på som ikke gør brug af redirects og hvor jeg kan anbefale at Du søger om at få et link optaget!
uanset hvordan Google nu ser på det, er det altid muligt at trække en pæn sjat besøgende fra diuverse linkportaler. Det giver også salg og awareness.
Jeg kender to måder at finde linkportalerne på:
1) Google på "link:www.<konkurrent>.dk" og se hvem der linker til konkurrenterne. Pt. ser det ikke ud til at Google''s indekserr er helt opdateret så man ikke får alle links med.
Men kan man være sikker på at de store sider ikke bruger en redirect teknik? Og hvis en hjemmeside har en høj PageRank, kan man vide on siden linker direkte?
Du har altid muligheden for at kigge på eksisterende links i et katalog og se hvordan links bliver håndteret. Direkte vs. redirects. Kig i source koden vedr. Ved direkte links vil linket se i stil med: <a href="dinwebside.dk">dinwebside.dk</a> Ved redirects vil linket være i stil med: <a href="/redirect.php?id=12">dinwebside.dk</a>
Jeg har en online-designer-platform for merchandise toj som jeg gerne vil linke til nogen gode sider sa folk kommer til at hore mere om den.Er der nogen af jer Amino''s som kender nogen gode relevante sites, hvor man kan laegge sine links paa?
Hej Malgosia
Links fra andre hjemmesider der peger på Din hjemmeside er isoleret set den vigtigste SEO (SEO = Søgemaskineoptimering) parameter, men også den det er vanskeligst at gøre noget ved!
En af metoderne er, som Du nævner, at få lagt et link ind på nogle af de linkportaler/directories som findes i uanede mængder på Internettet. Problemet er bare, at de fleste af dem bruger en redirect teknik for bla. at kunne måle trafikken ud fra linkportalen, men teknikken betyder at linket ingen værdi har rent SEO mæssigt.
På gSEO har jeg skrevet lidt om redirect problematikken og listet nogle af de få directories/ linkportaler, jeg har stødt på som ikke gør brug af redirects og hvor jeg kan anbefale at Du søger om at få et link optaget!
/Grosen Friis[/quote]
Jeg har læst din artikel men jeg fandt ikke ud af hvordan man ser om et site bruger redirect?
Jeg har læst din artikel men jeg fandt ikke ud af hvordan man ser om et site bruger redirect?
Hej rumlee
Nej, det praktiske eksempel der oprindeligt lå på gSEO endte med at være så gammelt at det ikke kunne bruges, jeg har så ikke haft tid til at finde et nyt.
Men du kan følge denne lille fremgangsmåde
Find den side hvor der er et udgående link
Højre-klik i den browser og vælg det punkt der viser dig HTML koden bagved siden (Fx 'Vis kilde' eller 'View page source')
Led efter det sted i koden hvor det udgående link er placeret, det er typisk noget der minder om:
Uden redirect: < a href = " http://www.hjemmesidennavn.dk" ... > Link tekst < /a>
Med redirect: < a href = " http://www.linkportal.dk/redir.asp?id=657" ... > Link tekst < /a>
Det væsentligste er at kunne identifisere om der bruges et redirect script fx redir.php, linkout.asp eller lign.
Jeg ved det er en lidt nørdet fremgangsmåde at tjekke det på, men jeg håber det kan hjælpe dig!