Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online Markedsplads

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville se at få lagt den hjemmeside ned hurtigst muligt inden I får en retsag af Fiverr.com for at bryde deres copyright med både design, selv endda billeder, osv.

Det er en komplet rip-off, og det er under ingen omstændigheder lovligt.

Ideen er fin at starte i danmark, dog skal det være under et dansk domæne + navn. Overvejede selv at starte noget lign, men kom så fra det igen pga andre projekter.

Anyways, skynd dig lige at få lagt siden ned inden I kommer i problemer.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

#Nick
Det er også fint nok, at du svarer, men kunne du ikke i det mindste læse selve tråden?

Havde du gjort det, så havde du fundet ud af, at jeg allerede har skrevet præcis hvad du skriver, lige pånær at jeg bruger ordet 'rippet' istedet for ripoff. :-)

Jeg har også skrevet, at siden før var Engelsk og derfor navnet + TLD.

Men ja, du har ret - Må nok hellere få den ned og ændre designet på localhost. ^^

Ps. Det siges, at misundelse er en grim ting.

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 00:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej ToFFo,

Jeg har skam læst hele tråden, og du har slet ikke skrevet hvad jeg nævner :)

Du skriver:
"Designet har vi desværre 'rippet' fra en udenlandsk side, men det skal måske ændres, da det er lidt kedeligt, hvis den ligner en side, der allerede eksisterer."

Jeg nævner de lidt mere alvorlige problemer mht. copyright.

Det har absolut intet at gøre med misundelse, jeg giver dig ikke andet end gode råd i mit indlæg, endda råd til en bedre markedsføring (dansk domæne, dansk navn eftersom det jo vil være et dansk produkt). Jeg kunne have præcist samme script oppe at køre i løbet af et par timer, men bare rolig, jeg er dog ikke ude efter dette markede lige for tiden.

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 04:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

#Nick

Nå, kunne du det? Jamen så fortjener du da en flot stråhat. :-)

Tror vi taler lidt forbi hinanden, for det du skriver, giver ikke mening for mig. Eller jo det gør det, men det ser ud til, at jeg kom til at støde dig - Men det var ikke meningen! Jeg har skam taget din kritik til mig - Det er derfor jeg har siddet og tilpasset designet, men orker ikke mere nu. Det er længe siden jeg har været så træt..

Men egentlig tror jeg ikke, at Fiverr nogensinde ville finde en lille, Dansk side, med mindre du tipper dem om det. Men du kan da ikke være særligt IT kyndig, hvis det tager dig flere timer at få det op - Og jeg er skam helt rolig, tak fordi du bekymrer dig om det :-)

Edit: Hov, glemte helt at svare på, at du siger, at jeg slet slet ikke havde skrevet, hvad du nævner - Jeg må indrømme, at jeg var lidt ligeglad med, at du nævnede copyright, da jeg skrev det (At jeg havde skrevet det samme som dig). Den primære grund til, at du skrev indlægget, var at du ville gøre opmærksom på, at det ihvertfald ikke var min idé - Og det havde jeg allerede selv skrevet, så det fik du ikke meget ud af at skrive. ;-)

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 09:29

Hej igen,

Det er selvfølgelig ikke noget at komme op at toppes over :)

Den primære årsag jeg skrev var ikke at idéen allerede var fundet på, det nævner du jo allerede selv. Efterhånden så skal man jo også være 1:100,000,000 idag hvis man skal være så heldigt at komme på noget originalt.

At kopiere et koncept til Danmark man ved har success i udlandet er bestemt ikke noget man behøver at se dårligt på, jeg tar da bestemt hatten af hvis det får lige så stor success!

Med hensyn til at kopiere konceptet, så ved jeg at du ka købe hele scriptet for under 500DKK online, det var derfor jeg nævnte jeg kunne få en lignende side op meget hurtigt :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:25
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg prøvede for over 10 år siden, at rippe et dansk site, lægge den på en url som ingen kendte, og et par dage efter havde en fin mail fra en advokat, hvor der stod hvor lang tid vi havde til at fjerne det, hvis vi ville undgå en sag.

Umiddelbart, tror jeg ikke teknologien er blevet dårligere til at finde rip offs. Og mens vi i Danmark, har et relativt fornuft forhold til erstatningskrav, så forholder det sig lidt anderledes i USA.
Hvor multi-million sager, er hverdagskost.

Så det er rigtigt godt råd, at du for siden pillet ned, og begynder at lave dit eget arbejde. Jeg har ikke overblik over konsekvenserne, men i dine sko ville jeg da være urolig for at sådan et stunt, kunne påvirke min økonomiske fremtid, på længere sigt.

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 18:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

#Nick
Det er rigtigt, men havde ikke fået meget søvn, så var i forvejen lidt irritabel. :-)

Det er nemlig rigtigt, at det er utroligt svært at finde på noget unikt idag, næsten alt findes allerede, hvis det vel at mærke er en god idé. Man kunne jo sagtens finde på noget, som var helt unikt, men som ingen ville bruge.

For at være helt ærlig, så tror jeg ikke, at Danmark er stort nok til, at sådan et koncept skal kunne løbe glidende rundt, desværre. Vi har som nævnt i et tidligere indlæg, også gang i et andet projekt, som også tager tid, så markedsføringen kan blive et problem.

Dine priser er forkerte, men ja, du har ret i, at man kan købe 10+ scripts online for over 500DKK - Jeg havde forstået hvad du skrev, Nick. Det var også derfor, at jeg skrev til dig, at du ikke kunne være så IT kyndig, hvis det tager dig flere timer at installere et simpelt script. Omvendt havde du jo været en speedcoder, hvis du kunne kode det på et par timer :-D

Edit: Glemte lige noget. Du anede intet om de scripts før du lænede dig tilbage og søgte på Google, for ellers havde du ikke været overrasket over, at billederne "osv." fra kopieret fra Fiverr. Har iøvrigt undret mig over hvad "Osv." dækker over, for det er da vist ikke andet end det du nævner; layout og billeder ;-)

#Lundsby

Til at starte med, er det dig der har lavet Cloud Sprout? Læste om det et sted, måske her, men jeg tog ihvertfald et kig på det. Ser meget spændende ud, men måtte hoppe fra det igen, for vidste ikke om der var alle mulighederne fra PHP og MySQL - Ellers en rigtig god idé.

Siden du rippede var Dansk, som du siger. Hvilken side var det? For at svare på det du skriver om, at teknologien ikke skulle have blevet dårligere - Jeg tror heller ikke den er blevet bedre, og hvis den på nogen måde skulle have ændret sig, så tror jeg faktisk bare den er blevet dårligere, i takt med, at der kommer flere og flere hjemmesider. :-)

At jeg får den pillet ned? Prøv at besøg siden og se om du kan tilgå den, den har ikke været tilgængelig siden længe før du skrev dit indlæg. ^^

Forbeholder mig retten til stavefejl og deslige, har en knaldende hovedpine..

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 18:16

Hej ToFFo,

Jeg har erhånden kendt fiverr rigtig længe og da jeg for flere måneder siden pludselig så en oase af fiverr kopier springe op rundt omkring tog det jo ikke lang tid om at søge "fiverr clone" og så får du jo alverdens billige scripts.

Men det er fair nok du er lidt fjentlig overfor mine kommentarer, at jeg i hvert fald ikke ved noget om scriptet før nu, og det var din idé først, jeg kunne jo umuligt ha fået den før dig :)

Til sidst, når  jeg skriver "osv" er det bare en definition af resten som der også er direkte kopieret, så som eventuelt fonts, jeg gad ikke lige lave en helt liste, så desperat var jeg ikke for at finde alt hvad der var kopieret :). Layout + billeder er dog allerede mere end  nok til en million-retsag

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 22:53

Det er da ikke min skyld, at du drager den konklusion, udfra nogle indlæg skrevet på et debatforum. Det beviser bare hvor svært det er at udtrykke sig i tekst, i forhold til tale. :-)

Det er skam ikke min idé, som jeg allerede har skrevet og gjort dig opmærksom på. Det, dit 'osv.' dækker over, har intet at sige. Når jeg først ændrer layout og billeder, så kan jeg være så kold bag i, som jeg vil, over at vi 'tilfældigvis' har brugt samme skrifttype, uden at få en millionsag på nakken..

Men som sagt, jeg prøver hverken at være fjendtlig eller at støde dig - Jeg bruger slet ikke min tid på at være fjendtlig, så havde jeg følt vrede, så havde jeg ladet være med at besvare dine indlæg. Jeg valgte netop at bruge smileys, for at du ikke skulle få indtrykket af, at jeg blev børnefornærmet og lukkede ørerne for alt hvad du skrev. Det er skam taget til efterretning. ^_^

Har sendt dig en PM - Ikke fordi det er noget andre ikke må vide, men går ikke ud fra, at debatterne herinde er til personlig kontakt :-)

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 15:52

Hejsa.

Jeg har for 14 dage siden købt et af jeres 20-kroners-tilbud, men nu er siden nede, hvorfor jeg ikke har mulighed for at få kontakt til køber - og han har muligvis heller ikke mulighed for at fange mig.

Hvad vil I gøre?

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)