Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

håndværker hjælp kun 99/timen

Side 8 ud af 17 (164 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 19:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når nu i, så hurtigt, kan bedømme hvad der er muligt og ikke muligt, kan i så ikke hjælpe mig men en vurdering af mit setup. Jeg sælger programmører til 140 dkk i timen (ved ad hoc opgaver, 80 dkk i timen på månedsbasis). Vi er så arrogante at vi kun vil programmere i Magento, Joomla og osCommerce. Programmørerne har ferie med løn samt sygeforsikring. Desuden har vi både mobiltelefoner og det lykkedes os da at afse tid og penge til at lave et regnskab. For det ikke er helt løgn, så har vi også udstyret dem hver med en edb maskine.

Overenskomst! Jeg tvivler sgu på de aner hvad det er, og havde de vist det, tror jeg alligevel deres tanker ang. det er være i arbejde prioriteres anderledes.

Blot de seneste 12 måneder er vi gået fra 16 fuldtidsansatte til nu 24. Det er noget rigtig skidt hvis nu det ikke kan lade sig gøre jævnfør jeres konklusioner, jeg ville være meget ked af at skulle sige farvel til folk vi har haft ansat i 4 år.

Jimmy

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:59 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denne tråd er pudsig fordi:

1. Der udbydes - helt fakutelt - en ydelse til en bestemt pris, hvorefter mange har travlt med at benægte, at det kan lade sig gøre.
  2. Trådstarter gør beredvilligt rede for, at det kan lade sig gøre samt hvordan og hvorfor.
  3. Tråden får en rigtig ulækker racistisk vinkel.
  4. Tråden kommer til at handel om hvor meget man kan få i løn, hvis man kan finde arbejde.

Til dem, der ikke har læst hele tråden, kan jeg lige opsummmere:

ad 1. Ydensen ER udbudt - altså KAN det lade sig gøre. Det ER sket. Man kan da ikke benægte, at noget, som ER sket kan lade sig gøre. Det er formentlig rigtigt, at de involverede håndværkere vil få svært ved at drive forretning på den måde i længere tid - men lige nu tilbyder de altså ydelsen til en ekstraordinært lav pris. Det er fakta.

ad 2. Når det kan lade sig gøre, skyldes det, at håndværkernes alternativ er dårligere. På grund af deres situation kan de vælge mellem at tjene 0 kr. i timen eller 99 kr. i timen. Ja, de slider på deres tøj og grej, mens de tjener de 99 kr. Det kan muligvis være svært at betale firmaets faste omkostninger med sådan en timepris, men man kan beltale mere med 99 kr. end med 0 kr., så de satser formentlig på, at det kan hjælpe dem igennem en svær tid. Det må man respektere. Hvis de gør arbejdet godt, kan de måske skabe længere relationer til nogle af kunderne, hvorved den manglende løn blot bliver en markedsføringsomkostning. Lidt lige som når vi andre sidder og kloger os her på Amino uden at få noget for det.

ad 3. Styr jer lige. Jeg brækker mig, hvis nogen nævner "rene danskere" igen. Det er rart at kunne tale med sin tømrer, men helt ærligt, så må han for min skyld tale esperanto med sin kone, hvis han har lyst.

ad 4. Sammenligningen med lønarbejdere er helt hen i skoven af flere grunde. For det første er lønarbejde ikke et reelt alternativ for disse mennesker. For det andet sammenlignes der med danskernes gennemsnitsløn. Men et gennemsnit består jo netop af nogen, der tjener mere og nogen, der tjener mindre.
3F's overenskomst med kommunerne afslører en løn på 95,54 kr. pr. time på løntrin 1, som f.eks. (så vidt jeg har forsåtet det) kan bruges til en ny, uuddannet vikar: http://fagnet2.dkkfagnet.dk/fhb/(S(tctu1jqhkssuqfbe1fyy1mqv))/default.aspx?ID=52211
Så en timeløn på under 100 kr. ER mulig. Det er FAKTA.

Om man så synes, det er en god idé for markedet, at nogen går ud og sælger sig selv meget billigt - det er en helt anden diskussion.

God weekend.

mvh Hans

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 20:17 | Låst

Hej

Nu er jeg selv 100% dansker :-), men nej ikke udlært maler, men igang med uddannelsen.

Jeg kan yde kundeservice, jeg kan male en væg med flotte beskæringer og blande farver.

Jeg arbejder da meget gerne for 99,- + moms eksl matrialer..

Jeg betaler selv benzin af dette og jo kan da sagtens lade sig gøre..

Det handler jo om at indstille sit liv og forbrug eftersin indtægt:-)

Ville være lykkelig hvis jeg kunne finde 40 timers arbejde hver uge til de penge, ville være mange penge for mig :-)

Mikkel

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:42 | Låst

Send mig en mail på rene@koluda.com

Så kan jeg da sikkert bruge dig når der skal males noget, så længe du laver en faktura på det.

Men hvordan vil du arbejde 40 timer om ugen, når du også er uden uddannelse samtidigt ?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:24 | Låst

Hans Stokholm Kjer:
ad 4. Sammenligningen med lønarbejdere er helt hen i skoven af flere grunde

Det var måske fordi der var tvivl om det var ansatte eller ikke til at starte med.

Og dette er måske årsagen til det.

lokaldistribution.dk:
Så har vi også åbnet en dansk virksomhed med håndværkere

lokaldistribution.dk:
Vi har murer malere tømrer osv. de arbejder for kun 99kr/ timen

Han skriver både at de har åbnet en virksomhed, og at de har murere, malere og tømrer der arbejder for kun 99,- i timen, altså hvorfor åbne en virksomhed for bare at sende kunderne videre til håndværkerne uden nogen som helst betaling, uden betaling er der vil ingen grund til at åbne en virksomhed vel.... ?, så her virker det da altså lidt underligt.

Jeg kan da kun se at alle dem med ansatte ikke kan arbejde for denne pris, håndværkere med faste udgifter vil ikke kunne overleve på denne løn, med mindre de arbejder væsentligt mere end 37 timer om ugen, udover alle de timer de bruger på tilbud, regnskaber osv..  og går en bil i stykker og skal på værksted, ja så røg der sikkert lige mindst 1 uges løn på at få bilen reperaret, for der koster timelønnen altså 400,- i timen + moms, så skal der lige arbejdes 4:1 på timerne får at få det til at løbe rundt, ligesom med alt andet væsentligt mere en 99,- i timen her i landet.

Hvad gør man så lige hvis det er en større sag, hvor der skal bruges flere hænder ?

Man må jo ikke arbejde sammen 2 selvstændige med samme arbejde, og arbejder man på samme plads så skal det godt nok deles specifikt op i entrepriser, det har undertegnet efterhånden fået ind med hammer af Dansk byggeri, og slet ikke over 37 timer om ugen det kan der hurtigt blive ballede med hvis Dansk byggeri eller anden for nys om det.

Og god weekend til dig også Hans.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:40 | Låst

Koludabyg:

Send mig en mail på rene@koluda.com

Så kan jeg da sikkert bruge dig når der skal males noget, så længe du laver en faktura på det.

Men hvordan vil du arbejde 40 timer om ugen, når du også er uden uddannelse samtidigt ?

YesJa Rene !

WinkDu kan også få en faktura fra mig, dog ikke til 99 kr. Kan umuligt gå for mindre end 300 kr. plus moms, selvom jeg kender dig. Men sorry selv til den "favorable pris" på 300 kr. har jeg ikke tid, selvom det er lavsæson for malere for øjeblikket, specialt i hovedstadsområdet. Jeg kan dog skaffe dig et par fra hovedstadsområdet der for øjeblikket ikke har noget i ordrebøgerne. De forlanger dog mindst 320 kr. plus moms i timen. De kan dog give dig faste tilbud. Og derved kan du opnå nogle besparelser, grundet bl.a deres effektivitet, materialeindkøb, lille svind m.m. Derudover skal du huske på, at der også skal beregnes materialer, og selvom disse er billige i malerbranchen, sammenlignet med din egen - tømrer/snedker, udgør disse dog gennemsnitlig omkring 20 % af den samlede entreprise sum, eller rundt regnet 60 kr. i timen for en sparsommelig malermester, der ikke nænner og stjæle fra sig selv. Og de skal som bekendt tillægges timeprisen til kunden. Og derefter momsen. Det er jo hvidt malerarbejde, som dog også kan tones i "råhvid" og andre behagelige nuancer og kulører.

Men du har måske også fundet ud af at man skal passe på med timepriser, hellere faste præstationer. Og som du og jeg ved, er 2 mand til 99 kr. = 198 kr. Så hellere en til 160 kr. Besparelse mindst 38 kr. plus det løse.

Som du om noget ved, imodsætning til flere øvrige i tråden, arbejder du med dette hver eneste dag - ved hvor skoen trykker. Sjovt nok at "marketingfolk", distributører og andet "godtfolk"-  "kloger sig", for nu at bruge et udtryk højere oppe, af en ekspert blogger, som nu også er blevet "ekspert" indenfor håndværkeraflønninger.

NoDer er vist flere der skal påbegynde håndværkerformidling, når ikke ens eget gebet og brancekundskab ikke slår til i egen branche.

WinkI skal så bare huske på, at der netop idag er blevet bestemt at udenlandsk arbejdkraft nu skal registreres, af hensyn til fagforening, skat m.m. i det såkaldte RUF register.

Ja selv arbejdsgiverorganisationer jubler over denne oplysninger, lyt til prssen fra idag. Tidligere var arbejdsgiverne ligeglade med fagforeningsmedlemskab. hos deres medarbejder, ja i nogle tilfælde var de glade for ikke medlemskab. Så slap de selv for medlemsskab eller tiltrædelsesoverenskomster med respektive fagforeninger.

Kunne man måske tænke sig, at arbejdsgiverne tænker m.m. i illoyale konkurrenceforhold - flugt fra skat - moms  - samfundshensyn m.m.

Men lad os bare få slaveriet genindført. Det er nok ogå det rette tidspunkt, når de netop måske ikke så megt idag, men bare om et par år i den grad mangler hænder på det danske arbejdsmarkedet

Men det kan være vi skal have jaget nogle af de mange kloge akademiker, dem "som kloger sig" ud på arbejdsmarkedet, istedet for at sidde som arbejdsløs med speciale i spansk sociologi og bifag i den russiske revolation før Stalin tiden. Så kan det være vi kan få disse til 99 kr. når staten giver et løntilskud til de særlige kandidater.

Jo muligheder er mange, det er bare om at være kreativ. Men løn har nu også altid være afhængig af udbud og efterspørgsel, om ikke på andet på længere sigt.

Nå ja som arbejdsgiver er der jo også voksenlærlinge - fleks - skåne - 70.000 kr. pr. år for at antage en lærling. Jo der er masser af konkurrence til de omtalte medarbejder på 99 kr.

Som forøvrigt hellere ikke er dokumenteret som værende faktuelt. Men oplys da gerne nogle referenceopgaver på udført arbejde. Kan også sendes P.M. er til undertegnede

Kan jeg så regne med et overskud pr. time på (300 - 99) kr. 201 kr lige ned i lommen ???

Det er sku da nemt !!!

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Billige priser her: www.raad-mal.dk/private

Glade kunder her: www.raad-mal.dk/referencer

Firma her: www.raad-mal.dk

P.S. Fra din egen hjemegn kan vi jo bl.a. i medierne i dag læse om planteskoleejeren ude I Kirke Helsinge der kom godt og grundigt i klemme med disse "billige" arbejdere

Fra Jyderup
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:43 | Låst

Jeg er selv selvstændig håndværker.

I næste uge skal jeg ud og lave en opgave hvor jeg skal skifte 17 vinduer og fire døre. Derudover skal jeg skifte noget klinkbeklædning fra træ til eternit.
Og til sidst skal jeg skifte 24 meter sålbænk i skiffer.

Til at skifte vinduer skal jeg bruge en skruemaskine, slagboremaskine, stiksav og fugepistol.

Til at sætte klinkbeklædningen op skal jeg bruge en kap- & geringssav til at skære brædderne af længde.
Jeg skal også bruge en festool dyksav, da nogle af brædderne skal skæres på langs.

Så skal der skiftes sålbænke. Her skal jeg bruge en stor vinkelsliber til at skære længden til. En tvangsblander til at blande beton.

Ovenstående ting skal være af ordentlig kvalitet, da der arbejdes med dem næsten dagligt og de gerne skulle holde lang tid.

Jeg skal også bruge ting som en hammer, koben, vaterpas, murerske mm. Dette er dog ting der holder rigtig længe.

Derudover en masse andre småting som bits, bor, klinger, tommestok, blyant, spande/baljer kniv og knivblade. Dette er ting som ofte skal skiftes.

Nu skal der bare ryddes op. 21 gamle elementer skal køres på genbrugspladsen. Her skal jeg bruge en trailer.

Jeg skal have arbejdstøj og handsker på. Disse ting slides også en del.

Desunden er jeg påtvunget at skal gå med sikkerhedsko og briller som også slides op hurtigt.

Skal det være helt efter bogen er flere af elementerne så tunge at jeg skal have hjælpemidler til at løfte dem.

Til denne opgave har jeg ca. 70 km kørsel hver vej pr. dag. Det kræver da lidt brændstof!
Desværre har jeg jo ikke mulighed for at lave opgaven fra mit værksted eller mit kontor, som jeg også skal have.

Jeg skal selvfølgelig også have en telefon, computer, printer, internet.
diverse Forsikringer, revisor, affaldsgebyrer osv.

Derudover skal jeg selv sørge for feriepenge og pension.

Alt dette er inkluderet i min timeløn på 325 kr.

Jeg tror virkelig ikke på at folk der sætter os håndværkere i bås som grådige, har nogen som helst anelse om hvad alle disse ting koster.

Jeg har som tømrer og porebetonmontør meget svært ved at se hvordan 99 kr + moms pr. time er muligt. I mit tilfælde tror jeg faktisk udgiften ville overstige indtægten pr. dag.

Men som flere har nævnt så er det et tilbud der er givet, så egentlig kan jeg vel kun anbefale at tage imod det, Det lyder på trådstarter som om
i også samtidig gør en god gerning, så det må jo være en ren win win situation.

Det hele er gået lidt stærkt og jeg er træt, så stavefej og mangler er gratis!

God weekend ;)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:33 | Låst

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
P.S. Fra din egen hjemegn kan vi jo bl.a. i medierne i dag læse om planteskoleejeren ude I Kirke Helsinge der kom godt og grundigt i klemme med disse "billige" arbejdere

ja, selv herude hvor kragerne vender husere de....;)

Der er også massere af dem herude i strandområderne, kan jeg se på de forskellige numrerplader der kører forbi her til dagligt, om det så er arbejde eller om det er for at tjekke området ud kan man jo spekulere på, der har aldrig været så mange indbrud her omkring som der har været her det sidste ½ år, det godt næsten ikke en uge uden der er indbrud, og det er mange huse de når i løbet af sådan en dag, det er både Kirke Helsinge strand, Mullerup strand, Dalby strand og omkring Bjerre som der har været plaget de sidste par måneder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 23:37 | Låst

Et stykke tid  siden  jeg  har  fulgt med i  tråden -  men  Hans Stokholm Kjers opsumering  bringer  mig  på  banen igen

HSK konstaterer  at  det  selvfølgelig  kan  lade sig  gøre  at udbyde  en  timeydelse for  kr.  99,-  -   men  jeg  er stadig på  bar bund  om   den  faktiske  ydelse man kan  få igennem  Lokaldistributionen;  thi  jeg  synes  det  skorter  lidt   på   konkrethed  når  man  spørger   ind  hertil.

Sådan  udfra   et  kommunikationsperspektiv  ...  vil du (HSK)  ikke  give  mig ret  i  at  Lina  kunne  gøre  sine  håndværkere  en  stor tjeneste  ved  at  give  dem  et liv  på  nettet  -  f.eks.  ved på  www.lokaldistributionen.dk   at have  lavet  et par undersider  med en side  for hver af  de  her håndværkere,  hvor  de  kunne  lave  et CV  på  hver  af  dem  med  måske  lidt  referencer   osv.   Det  har  Lina  ikke  fundet  var  en ide  til realisering. Hvorfor ikke????

Enig i  at man  skal  være  åben overfor  forskellige   prissætninger   -  og at  fordi  det har  heddet  300,- + moms  i  håndværkertimepris  i  mange  -  så  skal man  da  ikke  forsværge,  at  nogle  kunne  finde  OK  til   at  tage  et  job  til  den  her  pris.  

Men  inden  man  slipper  en  sådan "utraditionel"  timelønner  løs  på et  stykke hús - så  er  det  vel ikke  forbudt  at  spørge   ind  til,  hvad  man risikerer  at  stå  med  af  forhåbentlig  fuldført (og veludført...)  arbejde  på  een  matrikel.  Og jeg  havde så lige  et spørgsmål  til  det  her med et  badeværelse, som Lina ville  være med til  at ordne  -  men  der  var  altså  ingen  aut. vvs-installatør  at  gøre  godt  med.

Men  er du  ikke  enig  i  at  noget  information  og oplysning,  hvem  det  er og  lidt  referencer og  lidt  dokumentation  med et svendebrev  eller  to  på  de  forskellige  fag,  der  byder sig  til  her  -  ville  kvalificere  debatten betragteligt???

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:38 | Låst

Koludabyg:
Hans Stokholm Kjer:
ad 4. Sammenligningen med lønarbejdere er helt hen i skoven af flere grunde

Det var måske fordi der var tvivl om det var ansatte eller ikke til at starte med.

OK - det kan jeg godt se.

mvh Hans

Side 8 ud af 17 (164 indlæg)