Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

håndværker hjælp kun 99/timen

Side 6 ud af 17 (164 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg involvere mig ikke i samfundet, det her du helt ret i, men jeg ved da hvor overenskomster betyder, og jeg har arbejdet siden jeg gik i 8. klasse, og ved godt hvad man tjener og ikke tjener.

Mine 2. års lærlinge får faktisk næsten det samme i løn som dine håndværkere gør, men det koster mig væsentligt mere end dine håndværkere tager i timen, dette er "the real life" som arbejdsgiver, en realitet som du ikke kender noget til.

Og har folk været "uheldige" med deres boligkøb, blevet fyret og sat sig for hårdt eller fået for mange børn, så er det faktisk noget mere om deres valg her i livet, og ikke så meget om hvad de får i løn, så her får du faktisk ikke min sympati.

Du skriver mange tjener under 15.000,- om måneden.

37 x 4.3 / 15.000,- = 94,28 i timen.

Du har set linket omkring danskernes gennemsnit løn eller ?
For ellers er det lige her nedenunder, og den er godt nok langt fra dine mange eksempler her i tråden, jeg behøver vel ikke mindre dig om at lærere, sygeplejersker osv.. som du selv nævner er offentligt ansatte også.

Danskernes gennemsnit løn

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:47 | Låst

Dimsedut:

Hvor skriver trådstarter at arbejderne er overenskomstansatte? Jeg tror det er dig der blander æbler og banerner.

Sorry, mente elles jeg havde læst det i denne tråd, var måske på andet forum så.

Det med at blande æbler og bananer, er jeres sammenligning at løn og timepriser, det er 2 vidt forskellige ting, og i kan ikke sidde og sammenligne jeres løn med den pris en håndværkermester tager i timen for sine ansatte, i koster jo ikke kun jeres kunder det i får i timen af jeres arbejdsgiver, selvom flere i denne tråd har den opfattelse.

Dimsedut:
Jeg elsker holdningen, som vi har i Danmark ang. andres lande kompetancer. De er ikke kun 10 % dårligere, men 300%. Alligevel ligger man ting som Damstadt instituttet i Tyskland, tænk hvis de lagde det i Danmark, så var vi da for længst udenom co2 udledning ved nybyggerier.

Nu var det for at pointere at der altså er forskel på arbejdsindsatsen på den der før 15Dmark altså godt 57,- i timen, mod en dansk håndværker der før 150,- i timen, og ja her var altså 300% forskel på arbejdsindsatsen på os og dem der kun lavede lige akkurat nok til at få 15Dmark i timen, og dette blev der heller ikke lagt skjul på, tror du virkelig at danske håndværkere vil holde det samme tempo og slide sig selv op, hvis de skulle til at arbejde til 111,- i timen, som altså er mindste lønnen for en ansat under TIB eller Snedker tømrernes overenskomster, og ja det gælder altså også for en ufaglært arbejdsmand.

Så kan de sku lægge Damstadt institiuttet hvor helvede i verden de vil for min skyld, men er helt sikker på det ikke er pt. arbejdsmoralen i tyskland at de har lagt det der, der er helt sikkert andre årsager til dette.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:55 | Låst

Brian Schou Larsen:
Det er vist et par år siden du har snakket lønninger med nogle. Prøv evt. at læse HER

Ja, det er vist mere realistisk.

Brian Schou Larsen:
Og vil nok hen af vejen give dig lidt ret i, at danske håndværkere har været forvænte og stadig har svært ved at omstille til mere "normale" tider i forhold til da opsvinget fløjtede af sted...

Ja, de firmaer der tager +400,- i timen kan jeg godt forstår har svært ved at finde arbejde, men nu er der jo også mange firmaer som faktisk tager 20-30% mindre end disse grådige firmaer, og disse har da kun lige så de kan klare sig igennem hverdagen.

Der er altså en grund til at så mange firmaer har lukket ned de sidste 2 år, og det er fordi det er et hårdt marked for håndværkerne, og dem med store lønninger, og høje priser som ikke sag på offentligt byggerier, har ikke kunne omstille sig, og mindre firmaer har ikke kunne modstå prispresset fra bla. østarbejder, og firmaer som underbød alt for at holder firmaet kørende, selv med underskud et stykke tid, alligevel så har de fleste af jer den opfattelse at håndværkerne er totalt overbetalte, og tjener fedt på arbejdet, dette er dog langt fra realiteten mere, og priserne er nede i "normale" tilstande i hvertfald hos rigtigt mange virksomheder, forbrugerne har bare ikke fanget dette endnu.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:03 | Låst

Holstedmaleren:

hvis det er seriøst det der, så kan du godt sende 5 dansk uddannede malere til Jylland hele år 2011

De står der sikkert mandag morgen...;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39 | Låst

hej

gid jeg kendte så mange malere jeg ahr faktisk kun 2 pære danske malere, men jeg ved det ikke om de vil til jylland, men er det er realistisk tilbud så kunne jge jo spørge dem

lina

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:15 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

WinkEn skinger tråd.

Jeg selv er medarbejdede malermester. November 2009 kontaktede en bygherre fra Himmelev, Roskilde mig for at få et tilbud på idendørs malerarbejde. Spurgte i den forbindelse om min timeløn. Jeg oplyste den var 300 kr. plus moms. Bygherren (som også var jurist) svarede straks opgivende - ja der kan du selv se, danske håndværkere er for dyre. NÅ sagde jeg i forhold til hvad ?. Ja men inde hos naboen går nogle håndværker fra Letland, de skal kun have 200 kr. i timen plus moms.

Til dette svarede jeg, det er ikke timelønnen du isoleret skal se på. Men spørg f.eks. om et fast tilbud.

Det gjorde så denne. Oplyste mig efterfølgende, at vi to var lige dyre. Jeg går så udfra at det er rigtige oplysninger, for denne svarede så mig, at så vælger han mig, bl.a. fordi jeg taler dansk(dog med accent - lollandsk/fynsk).

Hvad kan man så udfra dette lære ?? Der kan temmeligt sikkert være mange forhold, som f.eks. effektivitet, bedre indkøbsrabatter. Begge tilbud var plus materialer.

Men det at slå på prisbillighed er også et godt "markedsføringstrick", se selv i Google forskellen i søgningerne på "billig håndværker" - og f.eks. "god håndværker" eller "kvalitets håndværker". Mange flere søgninger på "billig" hvem vil ikke gerne spare ??? Men nu er billig som bekndt mange ting.

I 2007 arbejde jeg som selvstændig maler for en ejendomsinvestor, der også brugte polske håndværkere. Disse fik på daværende tidspunkt 37,50 kr. i timen. Den danske Byggeherre betalte til rumænsk mellemmand 260 kr. i timen plus moms. det var medens der både skulle ansøges om opholdstilladelse og arbejdstilladelse. Som mellemmanden påstod var dyrt administrativ, og det hans løn gik til (bl.a. 260 - 37,50 kr).

Hvorfor tror I denne bygherre ikke kun valgte udenlandsk arbejdskraft fremadrettet ??

Så timelønnen er ikke alene interesant, mange andre parameter spilder ind ved valg af håndværker.

Hvorfor kan en selvstændig arbejdede håndværksmester ikke arbejde for under 280 - 300 kr. fordi som der også tidligere har været påtalt er mange diverse omkostninger. Som f.eks. feriepenge, pension, tid på uforpligtende tilbudsgivning til diverse omkostningsbevidste bygherre i det ganske land, der også må indhente mere end 3 tilbud (Licitions loven eller manglen på samme).

Har du som forbruger tænkt på, at for hvert tilbud jeg skal give koster det mig mindst 2.000 kr. ?

Koludabyg som jeg kender - arbejder hårdt ligesom mange andre danske håndværker i det danske land og ligeom mig selv til langt under 300 kr. i timen, når regnskabet gøres op.

Så fra en dansk håndværkers stol kan jeg oplyse om, at selv om vi er "dyre" - vinder vi igen markedsandele, har aldrig selv haft så travlt. Danske håndværkere er nemlig også blevet yderst konkurrencedygtige.

Men til de forbrugere der hellere vil give 200 kr. for 10 liter maling i et discount marked. Og skal male 6 gange for at det dækker. Istedet for at give 400 kr. for 10 liter der dækker af 1 -2 gange, kan jeg godt se - ikke sætter deres fritid ret højt og arbejder selv til en meget lille timeløn, endda med underskud benzinen til marked skal også betales,  samtidig med de hellere ikke kan regne, da de istedet for 200 kr. - meget hurtigt kommer af med 600 kr. for den "BILLIGE" maling.  

Ja flere i tråden gør sig bemærket med, at de ikke kender til håndværker branchen. Nu skriver vi håndværkere normalt ikke om eller markedsføring, It, skat m.m. det finder vi for kompliceret, derfor er vi ydmyge overfor dets udøvere, og fremturer ikke med grundløse påstande.

Nej danske håndværkere er gode 95-98 % af dem og deres penge værd. Og så er der resten - dem vi altid hører om ??? Det er åbenbart disse man har hørt om i tråden og nu prøver og markedsføre.

Sidst jeg hørte om trådstarters projekter, da var det billig distribution. men det er det måske også med disse "billige vinterhåndværkere"  ???  Husk også tilmelding i www.cvr.dk

Men det kan være vi håndværkere, skal til at vælge folk til at lave vores hjemmesider for en plovmand og en kasse øl ???

Ib Abildgaard, H.D.

Råd & Mal

Tilfredse kunder: www.raad-mal.dk/referencer

Billigt malertilbud: www.raad-mal.dk/private

Gratis og uforpligtende tilbudsgivning: http://www.raad-mal.dk/gratis-malertilbud

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:54 | Låst

Lina hvad kommer der oven i de 99kr i timen? er det ex. moms, feriepenge, forsikring m.m.?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 01:05 | Låst

Kenan Corbo:

Lina hvad kommer der oven i de 99kr i timen? er det ex. moms, feriepenge, forsikring m.m.?

Big SmileJa Kenan !

WinkNu skal du vente spændt og se om du skal booke dig.

Ib

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:11 | Låst

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Kenan Corbo:

Big SmileJa Kenan !

WinkNu skal du vente spændt og se om du skal booke dig.

Ib

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Ib

Til den pris, bare de gøre det ligeså godt eller bedre end de håndværker vi har haft gående til 4-500kr i timen i flere år, som efterlod utrolig mange huller og overarbejde, så booker vi gerne alle endes håndværker, i næsten hele 2011.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 01:22 | Låst

tak  for dit  svar  om   99,-  + moms

til  det  med  at  du  har  sagt  at   du  ikke  har  vvs mand i  puljen  så  det   var  et  irrelevant  indlæg

Altså  når  du  skriver   "Hjælp til  at ordne dit  badeværelse"   -  så  kan  der  ikke  vippes  ret  meget ude  i  det  rum  uden  at  det  involverer  en  vvs-installatør,,, 

men  tillad  mig  så  et   ærligt  ikke fjendtligt  spørgsmål   De  her  forskellige  håndværkere    Har  de  svendebreve   på  deres kunnen???   enten  danske   elller  udenlandske....   helt åben  overfor  udenlandske   vi  er  vel  et  åbent samfund her i  EU tiderne    og  der  har  til  alle  tider  været   noget   der  hed  NAVERE   der  gik  på  valsen,   men  du  må jo  også   indrømme,  at  der  har  været  et par platugler  igang  med  at  male  og  mure;  så  det  er  vel tilladt  at  være  lidt  forsigtig -    men  kunne  du   ikke  kvalificere  din  hjælp  over  de  pågældende  ved   på  din  hjemmeside   at   lave  en underside   med  underundersider  for  hver  enkelt  så  de  kunne  få   et  navn,   et  mobiltlf   et  vellignende  billede  af  dem   samt  et  cvr.nr.   for  hver  enkelt.

det  vil  gøre  din  performing  af  de  pågældende   100  gange  mere  troværdig   og   dermed  mere  hjælpsom   for   de  enkelte   -    og  du  vil  kunne  se  frem  til  besøg  af  dem  igen   med  gaver  fra   fastelavnsbollebageren   og  Påskeharen

ja  det  var  det   jeg  ville  sige

Side 6 ud af 17 (164 indlæg)