Nej, jeg involvere mig ikke i samfundet, det her du helt ret i, men jeg ved da hvor overenskomster betyder, og jeg har arbejdet siden jeg gik i 8. klasse, og ved godt hvad man tjener og ikke tjener. Og har folk været "uheldige" med deres boligkøb, blevet fyret og sat sig for hårdt eller fået for mange børn, så er det faktisk noget mere om deres valg her i livet, og ikke så meget om hvad de får i løn, så her får du faktisk ikke min sympati. 37 x 4.3 / 15.000,- = 94,28 i timen. |
Dimsedut:Hvor skriver trådstarter at arbejderne er overenskomstansatte? Jeg tror det er dig der blander æbler og banerner.
Sorry, mente elles jeg havde læst det i denne tråd, var måske på andet forum så.
Det med at blande æbler og bananer, er jeres sammenligning at løn og timepriser, det er 2 vidt forskellige ting, og i kan ikke sidde og sammenligne jeres løn med den pris en håndværkermester tager i timen for sine ansatte, i koster jo ikke kun jeres kunder det i får i timen af jeres arbejdsgiver, selvom flere i denne tråd har den opfattelse.
Dimsedut:Jeg elsker holdningen, som vi har i Danmark ang. andres lande kompetancer. De er ikke kun 10 % dårligere, men 300%. Alligevel ligger man ting som Damstadt instituttet i Tyskland, tænk hvis de lagde det i Danmark, så var vi da for længst udenom co2 udledning ved nybyggerier.
Nu var det for at pointere at der altså er forskel på arbejdsindsatsen på den der før 15Dmark altså godt 57,- i timen, mod en dansk håndværker der før 150,- i timen, og ja her var altså 300% forskel på arbejdsindsatsen på os og dem der kun lavede lige akkurat nok til at få 15Dmark i timen, og dette blev der heller ikke lagt skjul på, tror du virkelig at danske håndværkere vil holde det samme tempo og slide sig selv op, hvis de skulle til at arbejde til 111,- i timen, som altså er mindste lønnen for en ansat under TIB eller Snedker tømrernes overenskomster, og ja det gælder altså også for en ufaglært arbejdsmand.
Så kan de sku lægge Damstadt institiuttet hvor helvede i verden de vil for min skyld, men er helt sikker på det ikke er pt. arbejdsmoralen i tyskland at de har lagt det der, der er helt sikkert andre årsager til dette.