Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvskyldnerkaution

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i en situtation, hvor du sikkert kan svare mig , jeg har underskrevet en selvskyldnerkaution og herefter en forhøjelsen af vores firma kredit med 350.000 kr. Nu viser det sig så at min medejer ikke selv har underskrevet på denne forhøjelsen, men hans kone. Manden forsøger nu at komme ud af kautionen pga. Forfalsket. Underskrift - kan jeg så ikke også erklære min kautionsforhøjelse for ugyldig - da det pludselig kun er mig som har kautioneret da min partners underskrift er ugyldig ?????
Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:29

Hej,

Hvis det har været en forudsætning for kautionen og forhøjelsen af kreditten, at I begge underskrev, mener jeg, at der er mulighed for at din kaution også kan bortfalde, men det vil afhænge af den konkrete ordlyd af aftalerne.

For så vidt angår din medejers forfalskede underskrift, kræver det stærk dokumentation førend en bank vil lade en kaution bortfalde i sådan en situation.

Og måtte banken indvilge i, at både din medejers og din kaution bortfalder, er der nok samtidig stor sandsynlighed for at de trækker kreditten tilbage, da deres forudsætninger for at yde kreditten nu også er bortfaldet -og så er I jo lige vidt, medmindre det også var det du/I ønskede.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 21:55
Tak for dit svar - vi har aktiver i selskabet for resten af gælden - umiddelbart er der ingen "ordlyd" men på den selvskyldnerkaution vi skrev under på fra starten skrev vi begge under på og her var dette en forudsætning ????????
Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:10

Hej,

Som jeg forstår dig må den oprindelige aftale med banken så lægges til grund, og hvis det heri var en forudsætning at I begge hæftede som selvskyldnerkautionister vil dette formentlig også gælde for en efterfølgende forhøjelse af kautionen.

Men hvad siger banken?

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:55

Du er godt nok en uheldig mand, den anden dag var din partner en dame som "ved en fejl" fik hævet på jeres virksomhedskonto.

http://www.amino.dk/forums/t/109533.aspx

Nu er din partner en mand, som har fået sin kone til at skrive under på en selvskyldnerkaution.

Jeg anbefaler sgu du prøver dig en enkeltmandsvirksomhed.

Jimmy

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 22:23
Jeg er da glad for at du også syntes jeg er en uheldig mand, det syntes nemlig også. Jeg troede egenlig at dette forum var en smule mere seriøs.
Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 22:27
Hej Pernille ! Når jeg har et endelig svar fra banken, skal jeg sørge for at du får besked, således at andre på dette forum også kan glæde af svaret, hvis de skulle møde de samme udfordringer som jeg.
Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 00:48
Hej pernille,
ja, det er Lang tid sides - specielt for mig - eft er flere besøg i fogedretten er min partner dømt til a betale mig pengene tilbage..........men desværre har min partner igen penge nu - familien, vennerne, hustruen mv. ejer det hele så gælden havner hos mig ....-(( mange måneder spilt og mange penge tabt - forstår ikke det betaler sig at snyde og blot fortælle i retten at jeg ejer intet og kan ikke betale.
jeg mener ikke det kan vær rigtig og hvad kan jeg still op nu ? jeg har fået en dom fra skifteretten på at min tidligere partner skylder mig pengene - ca. 175.000 kr. , penge som skal trækkes af min privat økonomi - jeg syntes det er mange penge ?
jeg vil gerne gøre krav p mine penge og ønsker ikke andre skal drages ind i min tidligere partners dårlige og svindelagtige forretninger - hvordan kan jeg stoppe det ?
f.eks er der købt en bil hos en bilforhandler, hvor der er taget lån i for mere end bilen salgsværdi - ingen tilfældighed - norsk fianceringsselskab blev brugt denne gang - bilen kører i DK, kan jeg stille noget op ? ved også at der benyttes en bank i Sønderborg - please hjælp !!
nu hver je har dn dom på partneren, hvordan skal jeg så vedligeholde mit krav femadrettet ?
jeg føler virkelig at os der er lovlydige og betaler hver sit bliver snydt og ført rundt i det store cirkus og enden med mange udgifter og INTET fra skylderen.
er klar over a partneren skylder mig pengene på papiret, men ønsker ikke at betale, da der ikke er noget at betale med og alle andre end partneren ejer noget.
historien om Jeppe på bjerget bliver mere og mere klar at se - der er jo en grund til Jeppe drikker ................men dog en ringe trøst og om ikke andet en dy trøst !!
håber du gider svare mig efter alt den venten.
h/ Jens lyn

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 00:50
check venligst denne debat igen.

h/ Jens lyn
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:56

jens - du må da ha en advokat selv i den sag - som kører den for dig - Amino og dine korte forklaringer vil ikke række.

Det som jeg forstår er, at du er blevet tilpligtet selvskyldnerkautionen - men at retten han givet dig regres mod din partner, så du kan kræve beløbet eller dele af det (har ikke helt forstået historien) tilbage fra ham

Han har så ingen penge (og det kan du ikke bevise er forkert) og så er du jo lige langt - for man kan ikke klippe håret af en skaldet, og du hænger på selvskyldnerkautionen selv - og må betale, indtil du en gang kan påvise, at din partner nu kan betale sin del til dig

Uanset hvad - må du vel i dette forløb ha haft en jurist på din side - men det er ret normalt, at selvskyldnerkausioner fungerer solidarisk, så hvis den ene falder ud - ikke har penge - så hænger den anden på det.

Man skal være meget varsom med solidariske selvskyldnerkautioner - og i det hele taget med at kautionere - men det er til gengæld helt almindeligt, at det er kravet hvis du selv skal låne - uden andre involverede i banken til et CVR - og der er det jo heller ikke så farligt- da der ikke er andre involverede, men man skal tænke på, at et hvert lån som man kautionerer for - uanset hvad - skal man kunne overleve at måtte indfri

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)