Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af firma?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer:)

Håber i har haft en god weekend:)

Nå nu til mine spørgsmål:

Jeg er en 15 årig dreng som har gang i en masse iværksætter ting:), og det kører også fint.

Men jeg har tænkt på at opstarte et firma, da jeg måske snart stiger over grænsen i indkomst på de 50.000

Jeg er igang med at starte en webshop op, og jeg laver web designs, hvor jeg også snart  til at tilbyde hosting.

Men desværre er jeg jo kun 15 og derfor er det ikke mugligt at starte firma bare sådan, men jeg har så undersøgt lidt på nettet, og har fundet en perfekt side, som giver dig den viden du skal have, hvis du skal have firma som f. eks 15 årig....MEN

For at jeg som 15 skal kunne oprette et firma skal man lave en ansøgning, som man skal sende til staten og få godkendelse til det..... og det skulle vist være en meget lang proces og du skal også forklare hvad dit firma går ud på o.s.v.

Men mit firma skal jo beskæftige sig med en del ting, webshop, web design, web hosting, og sådan....

så det lyder nok lidt mærkeligt for staten. Det er ikke fordi jeg ikke har en ansøgning, men jeg syntes bare det er en for lang proces hvis der findes en anden måde.

Jeg har heler ingen problemer med backup hjemmefra, og min far har også selv firma så han vil meget gerne hjælpe mig med alt som følger med.

Så derfor tænkte jeg, er det mon mugligt at lave et søster firma til hans firma, så han blev registreret som ejer, men jeg kunne styre det, og at jeg blev økonomisk ansvarlig, er det mugligt?

Eller bliver jeg nød til at gennemgå den meget langvarende proces?

Håber i kan svare mig på det, eller ihvertfald bare komme med et kvalificeret bud

Hilsen Cyberman29

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 18:38

BUMPIBUMP;)

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 19:14

Kan i svare mig på det?

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 20:00

Hvor bliver i af Aminoer?:) he

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22

hej

det er bedre at du starter et firma i dit fars navn

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 22:27

lokaldistribution.dk:

hej

det er bedre at du starter et firma i dit fars navn

Alså som jeg skriver ovenfor? eller mener du noget andet?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:30

Jeg mener det var iværksætteren Simon Mørch (som også huserer et sted på Amino), som har været i lidt samme situation som dig. Måske kan du lære mere om hans erfaringer, hvis du ikke allerede kender til dem.

Han var vistnok 14 år da han prøvede at starte, og endte med at gå sammen med en anden om firmaet, så fik han også lidt erfaring med på holdet, hvilket bestemt ikke er skidt hvis man skal til at have et firma og være selvstændig.

jeg tror det er på thorborg.tv et sted du kan finde det, prøv at søge efter hans navn der eller her i amino debatten. Det er meget lærerigt for alle iværksættere i det hele taget :)

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 22:42

CMS:

Jeg mener det var iværksætteren Simon Mørch (som også huserer et sted på Amino), som har været i lidt samme situation som dig. Måske kan du lære mere om hans erfaringer, hvis du ikke allerede kender til dem.

Han var vistnok 14 år da han prøvede at starte, og endte med at gå sammen med en anden om firmaet, så fik han også lidt erfaring med på holdet, hvilket bestemt ikke er skidt hvis man skal til at have et firma og være selvstændig.

jeg tror det er på thorborg.tv et sted du kan finde det, prøv at søge efter hans navn der eller her i amino debatten. Det er meget lærerigt for alle iværksættere i det hele taget :)

Tak for at du sagde det:)

Og ja det tror jeg også jeg kan, for jeg har faktisk været inde og finde det med Simon mørch, hvor Thorborg laver et lyd interview, men som bare varede ret lang tid, så fik aldrig hørt det fuldt ud, men du mindede mig lige om det:) tak skal du have.

Men syntes du stadig at jeg skal snakke med min far om at oprette et firma i hans navn?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)