Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing kontra produktion i Danmark

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Nøhr Vangsgaard:
forhold til at vi måske skal leve af vores gode ideer i fremtiden, synes jeg det er tankevækkende at der i Kina bliver uddannet 500.000 ingeniører hvert år. I 2005 var der samlet set indskrevet 15,6 millioner studerende på kinesiske universiteter. Hvis man samtidig ser på den, efterhånden sløve danske moral i forhold til arbejdstider og produktivitet tror jeg vi istedet skal satse på at være turistland for eksempelvis velhavende kinesiske turister. De kan godt lide H.C. Andersen, Tivoli, Den Lille Havfrue osv.

Hvor har du dog evigt ret....

Fra Tsada
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:09 | Låst

>Hvis man samtidig ser på den, efterhånden sløve danske moral i forhold til arbejdstider og

>produktivitet tror jeg vi istedet skal satse på at være turistland for eksempelvis velhavende

> kinesiske turister. De kan godt lide H.C. Andersen, Tivoli, Den Lille Havfrue osv.  

So true... Jeg har glæden af dagligt at arbejde med folk i Bangladesh, Egypten og Phillipinerne (og selvfølgelig Cypern hvor jeg bor), og det stykke arbejde der udføres er - hvis processen styres ordentligt - rigtig fin. Når man så som du siger det ser på arbejdsmoral er der milevid forskel mellem at arbejde med en dansker og arbejde med de folk jeg arbejder med, og det er ikke til danskernes fordel.

Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58 | Låst

Der er i hvert fald en enkelt situation, hvor svaret må være givet på forhånd, med mindre man har meget farvede briller på: hvis alternativet er at gå konkurs, så er det bare afsted til udlandet med al produktion, uanset hvad lokalavisen og borgmesteren måtte mene.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 19:20 | Låst

Andensusi... Mener du er forkert på den tror der er flere der køber fordi produktet er friskere, det er lige plukket stort set og modent og derfor får du mere smag for pengene. Derudover er det nok også renere for sprøjte gifte eller det er mere kontrolleret af myndighederne(tror jeg forbrugeren føler).

Til trådstarter.
Jeg tror at man outsourcer for at skære i omkostninger. Jeg tror dog også der er problem med danskernes holdning til arbejde(før krisen) folk ville hellere gå arbejdsløse og vente på et job med bedre forhold end en fabrik. Folk er bange for lidt sved på panden, og har bare dårlig arbejdsmoral.
Jeg tror et problem ved outsourcing er afstanden og kommunikations problemer og det kan ødelægge meget hvis der bliver begået en fejl, som først bliver opdaget når produktet er nået til DK.
Jeg tror at hvis DK skal kunne klarer sig skal vi gå ned i løn, hvis 1/2 delen af danskerne bliver forsørget af den anden halvdel så er der noget galt. Hvis man er lidt "kynisk" så er vi mennesker en ressource og i Danmark har vi 2,7 mio. ressourcer som ikke tilfører værdi på nogen måde, vi burde derfor sætte folk til at samle skrald op eller andet. Derudover burde vi nedsætte lønnen, det går sikkert mange rundt uden arbejde som gerne vil arbejde og have noget at lave, hvorfor så ikke lade dem selv bestemme om de vil arbejde for 50 kr/t eller 100 kr/t det bør ikke være starten der bestemmer dette... Faktisk er det noget vi kan lærer fra Kina, de mister produktion for tiden til lande som vietnam, malaysia o. Lign. Fordi deres arbejdsløn er stigende, det er staten der dikterer at nu skal lønnen stige xx % og det er lidt samme vi har set i DK at fagforeningerne bestemmer og ikke følger "udbud/efterspørgselskurver" også koster det. Jeg tror ikke løsningen er at blive service land(desværre) kineserne henter os på know how ved at uddanne mange ingeniører osv. vi må konkurrere på at være tættere på vores markeder ved lavere løn. I USA under valget snakkede de også som et hoved tema om at få produktion tilbage fra Kina og prøve at slå Tyskland i at få produktion, som de så som en kæmpe konkurrent i kampen om at få hemtet produktion hjem. Dk skal derfor have sænket vores interne skatter og lønninger, vi bør droppe ønsket om kæmpe offentlig sektor og det skal kunne betale sig at kunne arbejde i lorte jobs, alternativ må være at gå halv sulten i seng. Ellers blive overhalet inden om af Asien også håbe at Afrika og Sydamerika ikke også tager turen rundt om...

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)