Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen der har erfaring med Gettyimages?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i den uheldige situation at jeg har fået en opkrævning fra Gettyimages legal department på ca. 5000 Dkr for ulovlig brug et af deres billeder.

Sagens kerne er at jeg har taget et lavt opløseligt billede (12KB) fra Google, hvor der ikke var nogen indikation om at det var ophavsberrigtiget (jeg køber ofte billeder fra Istock osv., så kender procedurerne).

Deres opkrævning er meget voldsom. taget i betragtning at det koster 249,- at købe dette billede til brug på nettet i 3 måneder.

Er der nogen der har været i samme situation ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31

Hej RH

Nej , jeg har heldigvis aldrig været i samme situation. Men prøv at kontakte dem og fortæl dem historien som den er og bare være helt ærlig og sige at du ikke bevidst har misbrugt det. Hvis du er heldig forbarmer dig sig over dig, nu hvor det er jul :)

Men husk lige at bare fordi et billede, en tekst eller lign. er indekseret af Google ikke nødvendigvis er gratis :)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 14:40

Skynd dig at fjerne det fra din side, og send dem en skriftlig undskyldning, hvor du beklager dybt at det er sket!

Så er der vist ikke mere i det!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 15:06

Kevin:
Så er der vist ikke mere i det!

Hvis de fastholder deres krav, jo. Man kan heller ikke bare undskylde sig fra en parkeringsbøde.

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:21

Hej RH,

Fjern de billeder du ikke har rettigheder til, så hurtigt som muligt, og smid brevet ud.

Jeg har i min tidligere virksomhed selv været ude for noget lignende, hvor vi havde anvendt et billede fra Google, som vi ikke havde rettigheder til, og fik også et fint brev fra Getty, inkl. 2-3 opfølgninger/rykkere.

Deres krav er groteske og de skyder de har opkrævelser automatisk afsted til rigtig mange mennesker for at skovle penge ind.

Efter at have forhørt flere jurakyndige i vores netværk bestemte vi os for at ignorere deres krav og har ikke hørt fra dem siden.

PS. Jeg foretrækker at være "anonym" med denne historie og råd, derfor skriver jeg til dig privat.

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:22

Det gik så ikke så godt, det der med at skrive privat ;-)

For lige at klargøre, så drejede det sig om ét billede, og var på ingen måde intentionelt at vi havde brugt et billede, vi ikke havde ret.

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:49

Hej Kim

Tak for dit meget givende svar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)