Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjern unødig kode fra din hjemmeside med dette værktøj

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Det kommer nu an på sidens størrelse, men når det så er sagt, så kan man lige så godt når man gzipper dynamisk, også fjerne unødig kode dynamisk, der er ikke så langt dertil når man alligevel laver en gzip.

Helt enig, jeg mener nu også bare at der var andre ting man bør få styr på først, førend man bruger alt for meget energi på at få komprimeret sin html, optimere html, fjernet whitespace osv.

Men selvfølgelig hvis der findes et automatisk plugin til det i wordpress, så er det da bare at kaste sig over det. Det var jeg ikke klar over, og man kan da næsten undre sig over at det sjældent anvendes. (jeg har ihvertfald ikke set nogen bruge det endnu - eller ihvertfald ikke hvor det virker).

Hvis du kender plugin'et kunne det måske være noget du skal poste her, så kan Mikael få glæde af det, det lyder til at han har brug for netop så noget. Geeked

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser ud til den messer min javascript lidt op. Jeg orker ikke fejlfinde paa det da det altsammen staar i 1 linie i din nye kode (maaske besparelsen er fjernelse af newlines tihi), men det koerer ikke. 

Nu har den side jeg testede med mere javascript end html, og det gav ogsaa kun en besparelse paa 20% el. 

Naar jeg lige kigger i min editor tror jeg faktisk problemet er at den fjerner newlines. Naar man saa i noget javascript har en // for at kommentere noget ud, saa viser min editor som om resten af siden er kommenteret ud, fordi det staar paa samme linie. 

Saa maaske noget du skal overveje. 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Ser ud til den messer min javascript lidt op. Jeg orker ikke fejlfinde paa det da det altsammen staar i 1 linie i din nye kode (maaske besparelsen er fjernelse af newlines tihi), men det koerer ikke. 

Nu har den side jeg testede med mere javascript end html, og det gav ogsaa kun en besparelse paa 20% el. 

Naar jeg lige kigger i min editor tror jeg faktisk problemet er at den fjerner newlines. Naar man saa i noget javascript har en // for at kommentere noget ud, saa viser min editor som om resten af siden er kommenteret ud, fordi det staar paa samme linie. 

Saa maaske noget du skal overveje. 

Jep, det er ikke en fejl fra mit scripts side, men en fejl at der er noget som er udkommenteret og stadig står i koden., skal det udkommentereskorrekt skal du bruge /* */ kender godt til at den gør det du beskriver, men hos mig er det ikke et problem hvis jeg udkommenterer ved brug af ovenstående.

yderligere som jeg beskriver på siden om hjemmeside optimering så er det bedst slet ikke at have javascript i html filerne (medmindre det slet ikke kan undgås).

Men jeg vil da lige se hvad jeg kan gøre for dem som udkommenterer ved brug af //

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:
Hvis du kender plugin'et kunne det måske være noget du skal poste her, så kan Mikael få glæde af det, det lyder til at han har brug for netop så noget. Geeked
Jep, jeg har styr på hvilket plugin jeg mener er bedst til WP og jeg har også styr på hvordan man bruger det. :) så Mikael, hvis det er noget du har brug for kan du jo lige skrive en PB :)

Jeg tror at grunden til at der er mange som ikke bruger det er fordi det er lidt svært for ikke så erfarende folk at sætte det op, altså installerer det og så opsætte det efterfølgende.Jeg har set masser af eksempler på at folk har prøvet, og så har det ødelagt noget og så fjerner de det jo igen og tænker, det virker ikke.

Og så vidt jeg har forstået det, så er det mest ikke så erfarende/tekniske folk som bruger en WP.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fikst lille værktøj - det virker til der er nogle steder der kan spares lidt... men det ser ud til min side er ok optimeret :) Det kunne være rart hvis der kom en side op, hvor man kunne se hvad der er sket - helst linie for linie :)

Du skriver at man kan komprimere koden på serveren - er det noget du kan uddybe, eller er der andre der kan?

Stor hilsen
Christian - leverandør  af dit Excel kursus

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Officekonsulenterne:
Fikst lille værktøj - det virker til der er nogle steder der kan spares lidt... men det ser ud til min side er ok optimeret :) Det kunne være rart hvis der kom en side op, hvor man kunne se hvad der er sket - helst linie for linie :)

Hæ, ja det ville nok være godt, men ville også kræve en helt del mere, da ting ikke altid sker linje for linje, eller det vil sige i de fleste tilfælde sker det ikke linje for linje. et eksempel er, jeg siger at alle linjeskift skal fjernes, og de bliver fjernet i hele dokumentet, jeg siger at alle steder hvor der står 0px (fx css) skal skrive om til 0 og så videre.

Officekonsulenterne:
Du skriver at man kan komprimere koden på serveren - er det noget du kan uddybe, eller er der andre der kan?
Jeg kender ikke rigtig noget til microsoftservere, så jeg kan ikke rigtig fortælle dig hvordan du skal gøre det der. Men i grunden handler det om at man kan Gzippe en fil før den sendes til browseren, de fleste nye browsere vil så hente Gzip filen og pakke den ud på computeren. her spare man typisk 75%. Det svare til at du zipper filer på din computer.

Et eksempel er at jeg gør det med alle mine css filer, og der fylder css filen (selvom den har fået fjernet linjeskift, whitespace osv) lige omkring 19kb, men når man Gzipper den fylder filen fysisk 4kb. det er en betydelig forskel.

Det man bare skal huske er at det ikke er alle browsere der kan tage en Gzippet fil, og derfor skal man have den uzippet liggende også, så man i stedet for kan sende den til browseren hvis den ikke kan læse Gzip filer.

MVH Kim

PS, spørg endelig hvis der er mere du vil vide :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Jep, det er ikke en fejl fra mit scripts side, men en fejl at der er noget som er udkommenteret og stadig står i koden., skal det udkommentereskorrekt skal du bruge /* */ kender godt til at den gør det du beskriver, men hos mig er det ikke et problem hvis jeg udkommenterer ved brug af ovenstående.

yderligere som jeg beskriver på siden om hjemmeside optimering så er det bedst slet ikke at have javascript i html filerne (medmindre det slet ikke kan undgås).

Men jeg vil da lige se hvad jeg kan gøre for dem som udkommenterer ved brug af //

MVH Kim

Jeg lavede lige en lille test på en side hvor jeg har lidt javascript liggende i følgende format, og der fjerner din kode alt inden i CDATA tagget? er det meningen?

<![CDATA[//><!--
try{var pageTracker = _gat._getTracker("UA-6927572-2");pageTracker._trackPageview();} catch(err) {}
//--><!]]>
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nielsen:

Jeg lavede lige en lille test på en side hvor jeg har lidt javascript liggende i følgende format, og der fjerner din kode alt inden i CDATA tagget? er det meningen?

 

<![CDATA[//><!--
try{var pageTracker = _gat._getTracker("UA-6927572-2");pageTracker._trackPageview();} catch(err) {}
//--><!]]>

Er du sikker på at du har skrevet det korrekt?

grunden til jeg spørger er fordi dette er starten på en almindelig html udkommentering:

<![CDATA[//><!--

og dette er slutningen

//--><!]]>

og ja alt mellem der og inklusiv bliver fjernet

Så det kunne være at du skulle tjekke om du har skrevet det korrekt? for jeg har nemlig ikke set det sådan før. har heller ikke set Google skrive at den kode skal stå der.

tag et kig på denne side:

http://www.w3schools.com/xml/xml_cdata.asp

der skriver de hvordan det skal udformes. FX: "<![CDATA[" and ends with "]]>"

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for bekræftelsen ;)

Jeg vil lige skynde mig at skrive at jeg selvfølgelig ikke kan tage højde for eventuelle fejl i original koden, og at der givetvis vil komme fejl i den komprimerede kode, hvis originalkoden ikke er konstrueret korrekt.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)