Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høje klikpriser på fb

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bigum:

Kristian T:

.. jeg troede nemlig når folk snakkede om 1kr pr klik så var det på CPC.

Det er det ikke. Som du ved giver det slet ingen visninger at byde så lavt. Skyd 3-5 CPM annoncer i gang, med varierende billede - så kan du lynhurtigt se hvad spillet går ud på.

I oversigten er der nemlig en kollonne der hedder gennemsnitlig CPC... dvs du her får et tal der er direkte sammenlignligt med en CPC kampagne der er magen til.

Hmm? :-)

Jeg snakker også om CPC, hvilket mine råd også er baseret på.

Jeg har netop hjulpet en større dansk webshop med 20.000 klik som de i snit betalte 25 øre for. Det var på CPC, og det konverterede skam også i stor stil.

Jeg hører tit den med at man skal prøve med CPM. Det kan man også godt i nogle tilfælde, men jeg synes nu bare CPC er mere overskueligt, og ligetil.

Det er i et marked med masser af konkurrence forresten, så det er ikke noget med hvor meget konkurrence er. Det er noget med hvor stor målgruppen er (altså hvor mange annoncen bliver sendt ud til), og hvor mange af dem der så klikker på den. Jo flere der klikker = højere Quality Score hos Facebook = billigere klik.

Det er meget forenklet, men sådan fungere det efter min overbevisning. :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 09:02

Så er jeg også sat af, men jeg er ikke bange for at tilføje at annoncering slet ikke er mit metier.
Jeg er bedre til at markedsføre foran fans, man allerede har skaffet... og til at skaffe dem.

Fortæller du Casper, at du ignorerer den del der hedder "foreslået bud" og skriver 0.06 USD?

... Som Kristian beskriver det - så har jeg prøvet at skrive noget der er lavere end det foreslåede bud, og så bliver annoncen slet ikke vist.

.. Det er med CPM lykkedes mig at få en klikpris på omtrent 0.40 USD, i en bred målgruppe: Danskere, +33 år, køn: begge, civilstatus: alle... og det er jeg rimelig tilfreds med.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:10

Det er også helt fair :-)

Jeg bruger også begge ting.

Nej, jeg har selvfølgelig en del budstrategier som jeg følger. Ligesom man indenfor Adwords også skal regulere ens budgivning, og optimere dem konstant, så gælder det samme på Facebook.

Men det er rigtig nok - hvis i opretter en helt ny annonce og så starter med at skrive noget meget mindre, så er det mega svært at få den vist.

Stil din konto til DKK - det gav mig billigere klik i næsten alle tilfælde.

Jeg sender gerne et screenshot hvis du vil have beviser :-)

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 09:34

Jeg synes det er rigtig flot Casper, intet mindre. Jeg vil selvfølgelig prøve og følge dine råd.

Jeg vil nu hellere have et screenshot af din targeting hvor du får de lave priser Wink

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo tak :)

Er selvfølgelig ikke meget for at give targeting ud (svare til søgeord på Adwords). For jo flere der = mere konkurrence = flere der kan få klikkene.

Er det til din side med Fri SMS abb? For så vil jeg mene du skal starte med at lave en del ændringer på din side. :)

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 09:50

Casper Blom:

Nej, jeg har selvfølgelig en del budstrategier som jeg følger. Ligesom man indenfor Adwords også skal regulere ens budgivning, og optimere dem konstant, så gælder det samme på Facebook.

Er logikken så, at man så efter man har bevist, at der bliver klikket på den - så kan nedjustere?

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 09:54

Jeg har for nylig kørt en kampagne til min webshop med strømper. I starten betale jeg også meget for hvert klik, men det lykkedes mig at komme ned på ca. 50.- øre til sidst. Det virker lidt som om, at facebook lige skal tjekke en lidt an først.

Jeg startede højt oppe, og sænkede klikprisen langsom. Er man for hurtig, eller tager for store spring, bliver annoncerne ikke vist, og så må man skrue lidt op igen.

Jeg har haft et dagligt budget på 50.- og det var åbenbart acceptabelt. Da jeg på et tidspunkt sænkede det til 10.- pr dag, var der kontakt afregning, og klikprisen steg x 3.

Min erfaring er derfor at jo flere penge man bruger og har brugt, jo lavere pris kan man få. Derfor virkede det også modsat med at indsnævre målgruppen. Jo flere jeg havde i min målgruppen, jo flere blev annoncen vist for, og des flere penge brugte jeg = lavere klikpris for min kampagne. CTR var stadig mellem 0,1 og 0,2%.

Ud af alle besøgende, skrev 1/3 sig op til mit nyhedsbrev, hvilket var målet, så det var ikke fordi jeg havde lavet en kom-og-få-gratis-slik kampagne :o)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:58

Ja lige præcis, Thomas. Det er en del af det :)

Rigtig godt beskrevet, Kent. Fedt at du har haft succes med det!

Facebook har mange variabler de bruger til at give bedre klikpriser, men det som spiller højest er uden tvivl at ens annonce er populær.

Hav hele tiden den logik i baghovedet at Facebook vil tjene flest mulige penge, så selvom jeg kun giver 25 øre pr. klik, så tjener de stadig mere, fordi den får så mange klik. Så tænk lidt på det. Og Facebook vil jo også gerne have en garanti for at man kan performe, derfor skal man starte lidt højere :-)

Det samme gælder når man så nedjustere budgettet, så gider Facebook ikke lige så meget, da de ikke kan tjene lige så meget.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 10:06

Casper Blom:

Det samme gælder når man så nedjustere budgettet, så gider Facebook ikke lige så meget, da de ikke kan tjene lige så meget.

Kan man splitte en annonce, og byde kopien lavere... eller skal man nedjustere den som kører?
Jeg kunne forestille mig, at det sidste er et krav, men jeg gad godt det første for at beholde tallene til fremtidig sammenligning.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 10:09

Nej, det kan du desværre ikke rigtig gøre. Så kender Facebook jo reelt set ikke den nye annonce, og du skal derfor starte med at byde højt igen.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)