Hmm? :-) Jeg snakker også om CPC, hvilket mine råd også er baseret på. Jeg har netop hjulpet en større dansk webshop med 20.000 klik som de i snit betalte 25 øre for. Det var på CPC, og det konverterede skam også i stor stil. Jeg hører tit den med at man skal prøve med CPM. Det kan man også godt i nogle tilfælde, men jeg synes nu bare CPC er mere overskueligt, og ligetil. Det er i et marked med masser af konkurrence forresten, så det er ikke noget med hvor meget konkurrence er. Det er noget med hvor stor målgruppen er (altså hvor mange annoncen bliver sendt ud til), og hvor mange af dem der så klikker på den. Jo flere der klikker = højere Quality Score hos Facebook = billigere klik. Det er meget forenklet, men sådan fungere det efter min overbevisning. :-) |
Så er jeg også sat af, men jeg er ikke bange for at tilføje at annoncering slet ikke er mit metier.
Jeg er bedre til at markedsføre foran fans, man allerede har skaffet... og til at skaffe dem.
Fortæller du Casper, at du ignorerer den del der hedder "foreslået bud" og skriver 0.06 USD?
... Som Kristian beskriver det - så har jeg prøvet at skrive noget der er lavere end det foreslåede bud, og så bliver annoncen slet ikke vist.
.. Det er med CPM lykkedes mig at få en klikpris på omtrent 0.40 USD, i en bred målgruppe: Danskere, +33 år, køn: begge, civilstatus: alle... og det er jeg rimelig tilfreds med.