Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En arbejdsbærbar... Hvilke?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 12. Dec 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! :) 

Jeg står og skal bruge en ny bærbar, jeg ved ikke så meget om computere som sådan, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp til at finde ud af, hvilke bærbar jeg skulle investere i. 

Computeren skal bruges til mit arbejde. Jeg arbejder med grafisk design, så computeren skal være hurtig til både at up- og downloade. Den skal gerne have nogle leveår i sig, så jeg ikke allerede i morgen skal ud og købe en ny ;). 

Den skal kunne erstatte en stationær... Så jeg kan have mit arbejde med mig, når jeg rejser rundt. Den skal ikke bruges til spil, men som før nævnt skal den bruges til arbejde. 
Derfor skal det ikke være en 20'' bærbar, men den skal være omkring de 17''.

Jeg lægger meget pris på, at en computer er hurtig, både til at starte, køre programmer & ikke mindst på internettet.

Følgende programmer den skal kunne køre UDEN PROBLEMER:
Adobe Reader, Adobe Photoshop CS5, Adobe Illustrator CS5 & alle de andre Adobe programmer & Vector Magic.

Håber på en hurtig og brugbar respons :)! 

Mvh. SA

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 12:45

Hej SA,

Jeg har arbejdet med flere computermærker gennem tiden, og jeg vil anbefale Dell som det mærke hvor du får mest for pengene.

Deres Studio XPS er som skabt til dit formål.
Du skal nok forvente at blive overrasket hvad stor, mobil computerkraft koster, hvis du er vandt til stationær. Det kan snildt løbe op i 2-3 gange pris for en stationær.

I forgårs ringede jeg for første gang til Dell's salgsafdeling. Til min forbløffelse blev jeg ikke prakket alt muligt på, I hans tro om at jeg ikke har forstand på noget.

Han fik samlet mig en fornuftig konfiguration som jeg kun var uenig med én ting i, og det var en bagatel til 38 kroner. Samtidig var tilbuddet også BILLIGERE end hvis jeg havde smuttet ind og købt det selv samme direkte fra Dell's hjemmeside - hvor jeg i forvejen synes priserne er meget fornuftige.

Dette blev næsten en hel reklame for Dell!

Som alternativ ville jeg kigge på en Sony computer.
Ovenstående er med den idé om at du er Windows-bruger.

Har du mod på Mac, er der ingen tvivl om at du skal købe dig en MacBook Pro.
De er suveræne til grafisk arbejde.

Mvh

Sune

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:58

Mit svar vil være at du skal tilpasse din maskine til din personlighed, og til dit arbejde.

De fleste ville nok sige en mac er vejen når du arbejder med grafik. Der er dog en del grunde til jeg ville vælge et alternativ. Mac er super lækre, men ret dyre ifht funktionalitet.

Hvis man har lidt erfaring med bærbare er IBM virkelig et godt valg. De er ikke de billigste men funktionalitet og features er helt i top. Jeg har primært valgt at købe lidt ældre og feks brugte modeller af IBM frem for en ny bambus eller lignende.

Jeg har hørt at en del mærker er kommet godt efter de to ovenstående. HP skulle være ret gode, og kopiere faktisk IBM ret godt.

Jeg vil forslå du kigger ind på www.laptops.dk de har tit rigtigt gode tilbud. En anden favorit forhandler er shg, og mm-vision.

Håber du kan bruge det til noget.. hvis du vil have en mere detaljeret snak er du velkommen til at fange mig på gtalk. jakob.steen.madsen på gmail.com

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:03

Hvis du vil være sikker på at din bærbar virker, så skal du vælge IBM og med deres 3 års 24 timer on-site løsning, det spiller bare! - men det koster også kassen.
Det var den løsning jeg havde tidligere.

Men sidst købte jeg en Sony Vaio Z-series, der er deres business bærbare, en lækker 13.1" bærbar med alt den kraft der skal bruges. Docking station kan tilkøbes så du evt. på kontoret kan sætte den op på en større skærm osv.
Jeg har brugt den bærbare i noget tid nu og jeg må sige at jeg er tilfreds med mit køb, den har det lækreste ydre, starter op på ingen tid og har ikke problemer med trække noget som helst.
Jeg tror måske og de laver den i større modeller, men jeg kunne ikke se en grund til at købe en større bærbar, så skulle jeg jo også købe en trækvogn for at få den rundt :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 13:07

Hej.

jeg kan anbefalde denne her 
har selv lige købt den. men nice.
med B&O højtaler. det er ikke et så vildt hardcore grafikkort.
men resten er i top. i sær skærmen med 1080p :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:26

Hej SA

Har lige fået en 17" MacBook Pro med 8 GB og et halvt tera solidstate disk. Den kører fantatisk!!! og kan kun anbefales, hvad end du vil kører Windows eller MAC delen.

Hastigheden er helt i top, hvilket i høj grad skyldes solid state disken, som er lidt peberet ca. 10K i mit tilfælde. Men når man ser den hastighed, der åbnes programmer med så er det alle pengene værd!

Ligenu kører jeg Bootcamp, dvs. Windows for sig og OS X for sig, men planen er at kører VMWare Fusion, så kan bruge OS X som primær OS men stadig åbne Windows programmer.

Det er helt vildt så hurtigt man for lyst til at bruge OS X fremfor Windows, men det skal nok prøves :-) 

Fra Næstved
Tilmeldt 12. Dec 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 15:43

Mange tak for de brugbare svar alle sammen! :-)

Af hensyn til min gymnasial uddannelse foretrækker jeg Windows.

- jeg leder stadig efter den rette computer.

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 22:40
Hej, Du er velkommen til at kigge forbi www.tk-datateam.dk - vi forhandler alt indenfor IY udstyr. Dog vil jeg særlig anbefale dig nedenstående pcer: http://tk-datateam.dk/shop/dell-notebook-vostro-21078p.html De bedste hilsner Morten
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:34

Sune:
Dette blev næsten en hel reklame for Dell!

Jeg plejer også at købe Dell - hvis du er sikker på, at du ikke har brug for fortrydelsesret osv. så køb som erhvervskunde (hvis du altså har CVR) - så er min erfaring med servicen god.

Jeg deler Sunes oplevelse af deres salgsafd.

mvh Hans

Fra Køge
Tilmeldt 19. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:11

Hej

Har og har haft mange gode dell'er men på den sidste døde grafikkortet, så er Dell's service skod med mindre man har guld onsite abb. Talte med Dell's helpdesk, en polsk tekniker der ikke kunne hjælpe med andet end at foreslå at jeg satte stationær skærm... flot på en bærbar til kundebesøg :-(

Er nu gået over til HP, deres pro serier kan reppes af Servicegruppen i DK og bliver ikke sendt til fx. Polen, det gør derimod de billige HP etc som sælges i FX. Bilka etc. har både en Elitebook og en 6730, de kører fantastisk

Jule hilsner fra Bo

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)