Det er ikke så tit at jeg får logget ind i google analytics, men jeg følger da løbende med. Jeg sammenlignede over en måneds tid og kunne se, at mit salg pludselig var faldet en del i forhold til forrige måned. Jeg har fået en ny google-administrator til at tage sig af mine Google Adwords og han har virkelig fået skåret alle de "dyre" salg væk, så jeg tænkte, at det nok var naturligt, at salget ville falde. Jeg har dog nu ved nærmere efterforskning opdaget, at Google Analytics ikke finder mine konverteringer på Google CPC (adwords). Jeg erindre ikke, at man skal indstille sine adwords til at blive vist som konverteringer i google analytics. Jeg koblede min Adwords og Analytics sammen i starten via min Gmail, men har siden ikke foretaget mig noget. Analytics har kun noteret 2 salg over én måned, og det ved jeg med garanti, er forkert. Er det mig som har overset noget, eller har google ændret på deres system? Gode råd søges, så jeg kan få mine Google CPC vist i Analytics igen :-) |
Hej Andreas,
Dobbelttjek din AdWords konto inde under indstillinger. Der skal være slået autotagging til.
Dobbelttjek også, at du ikke ved et uheld har slået deling af data mellem Google-tjenester fra inde i Analytics.
En fejl, som den du beskriver, er i 99 % af gangene en menneskefejl :)..
Mvh. Andreas..