Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kunne virkelig godt bruge jeres hjælp til adwords

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er et stort spørgsmålstegn..... Jeg har nogle spørgsmål, som jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har købt Adwords-Lex, som er en SUPER god bog til at komme igang med adwords, men efter en uges brug, har jeg fået nogle spørgsmål...

1.  Når jeg kigger på mine søgeord, så skriver Adwords med Orange...."Under bud for Første side", men ude til højre skriver den i gns.pos. 2....

Dette gør den på næsten alle mine søgeord??? Hvad betyder det???

2. Mine CPC er pludselig blevet meget dyre.....   Jeg bemærkede, at jeg i adwords havde angivet landingensiden til:
http://www.pitstop1000.com/index.php/videos/just-added-videos.html

Men når jeg står på siden hedder den:
http://pitstop1000.com/index.php/videos/just-added-videos.html

Så det har jeg angivet den til, for at forbedre min Quality Score.

(en lille side bemærkning... faktisk når jeg står på min hjemmeside pitstop1000.com og holder musen over det link som hedder "Videos"-i menubaren, så viser den link:
http://pitstop1000.com/index.php?option=com_contushdvideoshare&view=recentvideos&Itemid=54

men grundet noget SEO som jeg har indbygget i min joomla side, så bliver den lavet om til

http://pitstop1000.com/index.php/videos/just-added-videos.html.....Det er det her link som jeg har angivet som landing page.......  Gad vide om det har noget at sige....)

3. Når jeg nu laver en ændring i min Adwords, som f.eks. at ændre min landingpage, hvor lang tid går der så ca., før jeg kan se om det har haft en positiv eller negativ effekt?

SOm sagt er jeg lidt lost.....  Håber på jeres hjælp

Glen

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:53

Hej Glen

Vedr. dit punkt 2, så kan jeg se at din hjemmeside laver en 301-redirect hvis du angiver din landingside med www foran, som du skriver du har gjort. Det samme gør den med det link du har i din menu øverst for menupunktet "video". Det kan godt være det er af seo-hensyn du har slået det til sådan, men det har den lige omvendte effect, hvis ikke alle dine links er til den rigtige og samme URL.
Du bør sørge for i dit CMS, at dit menupunkt peger direkte på http://pitstop1000.com/index.php/videos/just-added-videos.html 

Du har heller ikke rigtigt noget tekst på den landing side. Du bør have noget tekst som omhandler de keywords de anvender i dinadwords kampagne, ellers får du svært ved at få en ordentlig quality score.

Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 15:47

CMS:

Hej Glen

Vedr. dit punkt 2, så kan jeg se at din hjemmeside laver en 301-redirect hvis du angiver din landingside med www foran, som du skriver du har gjort. Det samme gør den med det link du har i din menu øverst for menupunktet "video". Det kan godt være det er af seo-hensyn du har slået det til sådan, men det har den lige omvendte effect, hvis ikke alle dine links er til den rigtige og samme URL.
Du bør sørge for i dit CMS, at dit menupunkt peger direkte på http://pitstop1000.com/index.php/videos/just-added-videos.html 

Du har heller ikke rigtigt noget tekst på den landing side. Du bør have noget tekst som omhandler de keywords de anvender i dinadwords kampagne, ellers får du svært ved at få en ordentlig quality score.

Det lyder som en rigtig god ide.  Mange tak, jeg laver det straks om :-)

Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 16:16

Så nu tog jeg konsekvensen og fjernede SEO som laver linkene om, tilføjede lidt tekst og angav den nye adresse.

Back to Basics, så må vi se om det hjælper.....

Spørgsmålet er bare, hvornår kan det ses om der har været en negativ eller positiv indvirkning?

Går der et par dage eller flere uger???

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:53

Hej Glen,

For at svare på dit sidste spørgsmål, så afhænger det blandt andet af, hvor mange penge du bruger. Det er klart, at hvis du er storforbruger, så vil Google bruge flere ressourcer på at crawle din side end hvis du ikke rigtig bruger nogle penge.

Vær forberedt på, at det kan tage mellem et par dage og i nogle tilfælde et par måneder før landingsside ændringer bliver noteret af Google. 

Sørg derfor for at få det gjort rigtigt - Første gang.. 

Mvh. Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 11:46

Okay, så håber jeg det hjælper nu.

Mange tak

Du kan tilfældigvis ikke svare på spørgsmål 1 ? 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:09

Gns. Første side bud er baseret på historiske data. Hvis du pludselig har fået ændring af nogle faktorer, mindre konkurrence etc. så vil det betyde, at du bliver vist selvom du ikke byder højt nok til første side.

Du skal ikke ligge alt for meget i det. Byd det, som giver dig den største ROI for det pågældende søgeord. 

Mvh. Andreas... 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 10:15

Andreas Lolk:

Gns. Første side bud er baseret på historiske data. Hvis du pludselig har fået ændring af nogle faktorer, mindre konkurrence etc. så vil det betyde, at du bliver vist selvom du ikke byder højt nok til første side.

Du skal ikke ligge alt for meget i det. Byd det, som giver dig den største ROI for det pågældende søgeord. 

Mvh. Andreas... 

Super.... Tak for det... jeg prøver:-)

Mange tak for din hjælp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)