Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støt Fisk på dk4 - hvad skal der til?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i 15 år lavet TV-programmer om lystfiskeri til dk4. I nogle år fik jeg dækket de fleste af mine udgifter, og fik et lille beløb oveni hatten. Sådan er det ikke mere, og nu står jeg selv for hele produktionen, og afleverer et program til kanalen. Det koster naturligvis, og derfor har jeg 'fundet på' en idé. Jeg ved at der er rigtig mange der ser programmerne - måske op til 100.000 om ugen - og hvis nogle af dem var interesseret i at programmerne fortsatte, så kunne de donere penge til programmerne. Derfor har jeg her lavet en 'Donate'-knap, så folk kan betale det beløb de har lyst til - den bliver omtalt og kan ses her:

http://fiskebloggen.dk/?p=397

Men så er det jeg vil høre jer herinde. Hvad skal der til for at I vil støtte sådan noget? Er det noget med åbne regnskaber, eller er det nok med en høj troværdighed? Skal der måske laves graduerede sponsorater - måske især vigtigt for erhvervsfolk - så de kan få en-eller-anden form for reklame igen. Eller er det noget helt tredje der skal til?

Det er dyrt at lave de programmer, og det ville da være rart at få dækket lidt at udgifterne :-)

Mange hilsner og på forhånd tak

Mads

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 20:07

Jeg tillader mig lige at hive denne tråd frem igen :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 10:05

Jeg lukker øjnene og smider tråden frem igen.... :-)

Ingen der kunne overveje at støtte sådan noget, eller har nogen mening om det?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:29

Hej Mads,

Jeg har tidligere set mange af dine programmer på dk4 og jeg synes de var rigtig gode.   Mange brugbare tips!

I dag har min antenneforening ikke længere samarbejde med dk4 og af den grund kan jeg jo ikke længere se programmerne. Og det er jo i hvert fald en af forudsætningerne hvis jeg skulle donere noget.

Jeg har aldrig doneret til noget på nettet og jeg tror der skulle noget særligt til at få mig til at gøre det. Problemet som jeg ser det er at man som bruger ikke umiddelbart får noget ud af at donere. Jeg kan godt se at det ville medvirke til at programmerne fortsatte, men jeg tror ikke det er nok i sig selv. Man kan ikke lade være med at tænke - "donere? - det er der nok nogen andre der gør".

Jeg tror reklame ville hjælpe men så er det jo også lidt noget andet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 11:23

Simon :

Hej Mads,

Jeg har tidligere set mange af dine programmer på dk4 og jeg synes de var rigtig gode.   Mange brugbare tips!

I dag har min antenneforening ikke længere samarbejde med dk4 og af den grund kan jeg jo ikke længere se programmerne. Og det er jo i hvert fald en af forudsætningerne hvis jeg skulle donere noget.

Jeg har aldrig doneret til noget på nettet og jeg tror der skulle noget særligt til at få mig til at gøre det. Problemet som jeg ser det er at man som bruger ikke umiddelbart får noget ud af at donere. Jeg kan godt se at det ville medvirke til at programmerne fortsatte, men jeg tror ikke det er nok i sig selv. Man kan ikke lade være med at tænke - "donere? - det er der nok nogen andre der gør".

Jeg tror reklame ville hjælpe men så er det jo også lidt noget andet.

Hej Simon,

Jeg takker mange gange for svaret. Jeg kunne jo selvfølgelig udspecificere, at donationer også gør det muligt at få de nyeste programmer på www.FiskeTV.dk, så også dem uden dk4 kan se programmerne :-)

Derudover vil jeg da sige, at jeg er altid åben for reklameidéer, og det er billigere end du tror.

Jeg kan konstatere at de første donationer er løbet ind - det er sgu dejligt....!

Mange hilsner

Mads

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:28

Hej Mads,

Nu tænker jeg bare lidt alternativt.

Jeg har ikke tjekket op på det..

Men hvis du mener der er op til 100.000 seeere om ugen, så vil jeg mene der er et ret godt grundlag, for at starte et forum for lystfiskere?

Igennem det forum kunne man så dele viden, og via reklamer ville du sagtens kunne hive de penge hjem.

Det samme gælder den blog du har, hvis den har nok besøg, kan du sagtens hive mange penge hjem.

Tag fat i nogle af dem der sælger lystfisker ting på nettet, lav nogle gode aftaler med dem. Få sat et nyhedsbrev op osv.

Der er rigtig mange muligheder når du kommer ud til så mange mennesker, og der kan du sagtens få tjent pengene hjem.

Det optimale ville vel være at give seerne endnu mere værdi, og samtidig tjene flere penge?

Donationer er fint, men der er rigtig lang vej, desværre..

Hvis du vælger at køre på donationerne, ville jeg lave en kampagne i stil med at hvis alle giver 1 krone, så kan det løbe rundt. Mange vil nok så være tilbøjelige til at smide lidt mere, når de alligevel er derinde.

Bare mine råd :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 14:47

Casper Blom:

Hej Mads,

Nu tænker jeg bare lidt alternativt.

Jeg har ikke tjekket op på det..

Men hvis du mener der er op til 100.000 seeere om ugen, så vil jeg mene der er et ret godt grundlag, for at starte et forum for lystfiskere?

Igennem det forum kunne man så dele viden, og via reklamer ville du sagtens kunne hive de penge hjem.

Det samme gælder den blog du har, hvis den har nok besøg, kan du sagtens hive mange penge hjem.

Tag fat i nogle af dem der sælger lystfisker ting på nettet, lav nogle gode aftaler med dem. Få sat et nyhedsbrev op osv.

Der er rigtig mange muligheder når du kommer ud til så mange mennesker, og der kan du sagtens få tjent pengene hjem.

Det optimale ville vel være at give seerne endnu mere værdi, og samtidig tjene flere penge?

Donationer er fint, men der er rigtig lang vej, desværre..

Hvis du vælger at køre på donationerne, ville jeg lave en kampagne i stil med at hvis alle giver 1 krone, så kan det løbe rundt. Mange vil nok så være tilbøjelige til at smide lidt mere, når de alligevel er derinde.

Bare mine råd :-)

Hej Casper,

Jeg takker for svaret.

Jeg har et forum for lystfiskere - www.fiskemagasinet.dk. Den har jeg ikke så meget teknisk indsigt i, og det jeg gør på den side, er at opdatere den med nyheder og hvad der ellers skal til. Men jeg har en mailliste med omkring 5500 abonnenter, så der er nok noget at hente?

Det er derfor jeg har lavet www.fisketv.dkwww.fiskebloggen.dk og www.putandtakesiden.dk og der kommer endnu flere i den nærmeste fremtid, for der kan jeg lægge adsense ind, og jeg kan lægge affiliate-links ind ved nyhederne. Det giver da lidt, men ikke det helt vilde. Der er ihvertfald kommet flere penge ind i donationer i dag, end der er ved reklamer :-) Men det skulle gerne rykke noget når jeg er klar med endnu flere sider, og begynder at reklamere lidt for dem...

Grunden til at jeg tænkte på donation, var at en anden dansk fiskeside brugte det for et par år siden, og de fik fine bidrag ind.

Jeg takker endnu engang for svaret, og alle er velkomne til at komme med bud på hvad der vil kunne hjælpe :-)

På forhånd tak

Mads

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:59

Hej Mads,

Det er nogle fine sider du har. Du kan måske overveje at investere i fx. Søgemaskineoptimering så du får nogle flere besøg. Ellers synes jeg faktisk det ser ud til at der er ret meget aktivitet derinde..

Men 5500 tilmeldte er ret godt, hvis du får sat et nyhedsbrev op, som fungerer godt med reklamer osv. Så kan du virkelig hive mange penge igennem dem.

Du kan jo også bare skrive ærligt og redeligt at hvis lystfiskerne bestiller igennem dine links, så hjælper de med at holde det kørende. Det kunne jeg også forestille mig at butikkerne var med på, for det sikre jo dem en del kunder.

Men det ser ud til at du har gjort nogle tanker omkring det.

Jeg skal heller ikke kunne sige om lystfiskerne er dedikeret nok til dine udsendelser, så de gerne vil donere. Men det ene udelukker jo heller ikke det andet kan man sige :-)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:06

Hej Mads,

Du har som jeg ser det, rigtig gode muligheder for at få "det til at løbe rundt" + lidt mere.

Du har en mailingliste med 5500 modtagere.
Du har et TV-program
Du har flere aktive sider.

Det burde være rimelig nemt for dig, at forhandle nogle gode aftaler på plads. Og samtidigt få en sjat ind via reklamer samt gode nyhedsbreve.

Skriv gerne en pm :)

Mark

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:11

Hej Mads.

Det lader til du både har mange seere og tilmeldte til nyhedsbrev. Har du undersøgt muligheden for en sponsor? Der må være producenter af fiskeudstyr, Magasiner eller rejser der må være interesseret i dine seere og tilmeldte.

Sponsoren kan levere alt udstyr og betale for produktion ved optagelse af fiskeprogrammer.

Evt flere sponsorer kan være en mulighed. Hvis du lave videoer, kan en evt. sponsor få sit logo + navn vist i introen af videoen eller være et fast banner/vandmærke under hele videoen.

Håber du finder en løsning på udfordringen :-)

Mvh

Daniel

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)