Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straksafskrivninger - 12.300 ex moms.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften,

Jeg har mit eget enkelmandsfirma og arbejder som salgsagent i DK og Sverige. Sælger brillestel fra udlandet.

Jeg har følgende spørgsmål:

Jeg regner med et lille overskud i år 2010. Jeg overvejer ny køb af computer samt div.

Hvordan er det med straks afskrivninger - er det pr faktura 12.300 ex. moms???

Tænker hvis små anskaffelser på et helt år kun er 12.300 ex moms er det ikke meget man kan købe i driften.

ser frem til at blive klogere på ovenstående..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

Hej.

Nej...det er pr.aktiv...der ikke er samhørende.

Så der kan sagtes være mange småaktiver....computer, skriveborde, stole, telefoner

etc.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 23:22

Tak for svar Peter,

Så hvis jeg køber en computer Mac til 14.000 inkl moms. på en faktura og software, kabler ca 3000 på en anden faktura - så er det ikke sammenhængende?

:)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24

Yes...lige præcis.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 23:41

Så computer og software er ikke sammenhængende så længe de står på hver sin faktura fra samme butik og samme købstidpunkt ? spørg bare lige en ekstra gang - lidt nyt det hele :)

I øvrigt peter - jeg må spørge dig: Jeg har indtil 1. sep. 2010 været ansat og fået min løn. på min forskudopgørelse står der jeg vil i 2010 tjene ca 450.000 kr. indtil 1.sep. 2010 har jeg tjent 300.000. fra 1. sep har jeg været selvstændig. Hvordan reagerer skat på det? Jeg skulle formentlig have ændret min forskudreg. 2010 tidligere. jeg skal nu betale skat af mit overskud, lille overskud. efter jeg måske trækker computer fra.

Og hvis man først får sin Dec. omsætning ca 10. januar på driftkonto - og ikke har penge nok til skatten før 31.12.2010 - kan man på nogen måde udsætte betalingen til man har penge. ??

Glæder mig til svar !

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47

Hej.

Det kan også sagtens stå på samme faktura med flere positioner.

Hvis du ikke har ændret din forskudsregistrering..så har du jo formentlig betalt for meget i

SKAT.

Din lønindkomst samt indkomst fra selvstændig bliver lagt sammen, og du betaler så skat

af totalbeløbet.

Så alt i alt tyder det jo på, at du ikke skal betale noget yderligere skat inden udgangen af

2010, men tværtimod skal have skat retur i 2011 af den totale 2010 indkomst.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 23:52

Tak Peter :) Venligt af dig ! 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)