Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ide.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello my fellow Aminos:)

Har et spørgsmål til jer, jeg har fået en ide jeg ved ikke findes, kan jeg se i min dagligdag, alle de steder jeg kommer mangler de den worldwide:)

Nu kommer spørgsmålet så... Jeg ved hvad jeg skal bruge af ting for at få det til at virke, men jeg har hverken know how eller penge til at få det bixet sammen, kan evt løses ved venner og bekendtes hjælp.

Det er ikke noget nyt der skal opfindes, det er bare en revolutionerende måde at få forskellige ting til at spille sammen på. Er det nok til at tage patent?

Hvis ikke, er en ide så nok til at jeg kan sælge den til et firma eller evt give dem ideen, lade dem udvikle og udbrede det og så tage royalties? Og vil en hemmelighedsholde kunnne beskytte mig nok?

På forhånd tak.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 19:59

Det er lidt svært at udtale sig om når vi ikke ved noget om hvad for'n ide du har. Men du kan prøve at søge om patent. Det er noget med at du gratis kan få patent i en rum tid.

Tilmeldt 23. Oct 10
Skrevet kl. 20:02

Hehe ja men røber ikke min ide herinde, men som skrevet tidligere, alle komponenter er opfundet, det er bare en helt ny måde at få det til at spille sammen på. Ved bare ikke om man kan få patent på sammensætningen?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:13

prøv at se hos patent og varemærekstyrelsen
Det er nok der bedste bud når du ikke vil fortælle mere. Det er muligvis også det bedste at holde kortene tæt ind til kroppen
Men uden at kende din idé, er det umuligt at udtale sig nærmere.

vh
Henrik

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:17

Tag fat i dit lokale erhvervs center, få en snak om ideen og lidt sparring, det er gratis, de kan også hjælpe med patenter.

Men du kan kigge lidt her, om der er patenter på noget lignende

http://ep.espacenet.com/

Ellers kan du ogsp få svar på små spørgsmål hos Patent & Varemærkestyrelsen

http://www.dkpto.dk/

En nyhedsundersøgelse koster omkring DKK 4.000 mener jeg...

Vær ikke bange for at dele din ide, selvom du har verdens bedste ide, skal du stadig stoppe den ned i halsen på folk...  ;-)

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 23. Oct 10
Skrevet kl. 20:26

Hehe behøver ikke stoppe noget ned i halsen på folk, de vil kaste sig over den:)

Jeg behøver ikke en nyhedsundersøgelse, jeg VED det ikke findes:) 

ja overvejede at kontakte patent og v styrelsen, men håbede bare der var nogle aminoer der havde svaret. Findes A, B og C, er det så en ny opfindelse hvis jeg kombinere dem så det bliver til ABC istedet?

Altså, der findes en ringeklokke og der findes en cykel, nu sætter jeg ringeklokken på cyklen, er det så en ny opfindelse? eller er det bare en ide jeg skal få en der laver cykler med på?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:32

I dit eksempel med en cykel og en ringeklokke, vil det nok være umuligt at få patent på en cykel med en ringeklokke. 
Men din idé er jo en anden, så det kommer an på en konkret vurdering. 

vh
Henrik 

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:36

Du kan godt få patent på en kombination af kendte elementer hvis kombinationen giver en overraskende effekt.

For eksempel hvis jeg tager en kendt vaskemaskin og en kendt tørretumbler og bygger den sammen i én enhed, så vil jeg ikke kunne få patent på det, da der ikke er noget overraskende effekt. Men hvis jeg fandt på en måde at tage en kendt tørretumbler og sat den sammen med en kendt vaskemaskine og tage den varme luft fra tørretumbleren over i vaskemaskinen og på den måde spare energi på, så vil jeg kunne få patent på det.

De fleste patenter er kombinationer af kendte elementer.

/Marc

European Patent Attorney og Partner hos Guardian IPC.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:49

Henrik Skov:
Det er noget med at du gratis kan få patent i en rum tid.

Hej Henrik

Har du et link? Hvor kan man få gratis patent?
Vi udvikler en masse produkter. Men skal vi have pantenteret nogle produkter løber det nemt op i over 100.000,- og er meget i tvivl om det holder pengene hjemme.

Sorry, lidt off-topic

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 17:00

Hej

Du har vel 2 muligheder for at beskytte din ide : Patentere den eller offentliggøre den .

Patenterer den koster en masse penge og der skal vel 10-20 patenter til for at beskytte din ide og en temmelig detaljeret beskrivelse.

Offentliggørelse behøver ikke være ret lang tid i offentlig forum så kan du trygt vise ideen frem uden at give hele løsningen, men firmaerne kan ikke patentere den lige for næsen af dig.

Preben

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)